Bosch: Τεχνολογία από το Διάστημα για να μην πέφτουμε!

Bosch: Τεχνολογία από το Διάστημα για να μην πέφτουμε!

Ένας προωθητήρας αερίου, σαν των αστροναυτών, θα σηκώνει τη μοτοσικλέτα όταν γλιστρήσει!

Αν η μοτοσικλέτα πατήσει σε νερά, λάδια ή χαλίκια μέσα σε στροφή, οι τροχοί γλιστρούν προς τα πλάγια και δεν μπορούν να αναπτύξουν ικανή κεντρομόλο δύναμη.

Σε τέτοια περίπτωση, αν δεν είσαι ο Marc Marquez, δεν έχεις καμία πιθανότητα να αποφύγεις την πτώση. Τι θα σε έσωζε; Μόνο μια εξωτερική δύναμη.

Αυτή είναι η ιδέα πίσω από το σύστημα «μετριασμού ολίσθησης» (slide mitigation) που εξελίσσει η Bosch σε ερευνητικό της πρόγραμμα. Σαν μαγικό χέρι, το σύστημα κρατάει τη μοτοσικλέτα στην τροχιά της -όπως οι προωθητήρες στη στολή των αστροναυτών- μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο πτώσης.

Ένας αισθητήρας παρακολουθεί την πλευρική ολίσθηση του τροχού. Αν αυτή περάσει κάποιο προκαθορισμένο όριο, απελευθερώνεται αέριο υψηλής πίεσης από μηχανισμό σαν αυτόν των αερόσακων του αυτοκινήτου. Το αέριο ρέει σε ένα δοχείο προσαρμογής και απελευθερώνεται μέσω ενός ακροφυσίου σε συγκεκριμένη κατεύθυνση. Η αντίστροφη ώθηση που αναπτύσσεται κρατάει τη μοτοσικλέτα όρθια.

Bosch Anti Slide
 
Αρχικά θα πίστευε κανείς ότι το τζετ αερίου θα έπρεπε να λειτουργεί από την αντίθετη πλευρά, την εσωτερική της στροφής για να σηκώσει τη μοτοσικλέτα, όμως πρέπει να το δούμε ως αντίμετρο της ολίσθησης και ως πρόσθετη κεντρομόλο δύναμη για τη διατήρηση της μοτοσικλέτας σε τροχιά στροφής.

Το κακό με το σύστημα είναι ότι, όπως και οι αερόσακοι, θα λειτουργεί μία φορά και μετά ο εκρηκτικός μηχανισμός δημιουργίας του αερίου πρόωσης θα χρειάζεται αντικατάσταση. Θα πρέπει να προσέχουμε, λοιπόν, να γλιστράμε... μία μόνο φορά ανά διαδρομή. Εκτός κι αν εξελιχθεί άλλη λύση, πολλαπλών χρήσεων.

Το πειραματικό σύστημα Bosch Anti-Slide θα λειτουργεί συμπληρωματικά προς το ήδη υπάρχον σύστημα Bosch MSC (Motorcycle Stability Control), με τον αισθητήρα 6D, που παρακολουθεί παραμέτρους όπως η γωνία κλίσης της μοτοσικλέτας και επεμβαίνει στο ηλεκτρονικό γκάζι και το φρένο, ρυθμίζοντάς τα έτσι ώστε να ταιριάζουν στις εκάστοτε συνθήκες και να αποφεύγονται οι πτώσεις κατά το φρενάρισμα σε στροφή (βλ. gallery).

[Πηγή: Bosch]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube