Ανθρακονήματα ακόμα και στις ζάντες για τις μελλοντικές BMW

Ανθρακονήματα ακόμα και στις ζάντες για τις μελλοντικές BMW

Σε λιγότερο από δύο χρόνια οι carbon ζάντες θα κάνουν την εμφάνισή τους σε μοντέλα παραγωγής της γερμανικής εταιρίας.

Ανθρακονημάτινες ζάντες θα εμφανιστούν σε μοντέλα παραγωγής της BMW σε λιγότερα από δύο χρόνια από σήμερα, ενώ ένα νέο υλικό που προκύπτει από τη μίξη carbon με πλαστικό θα χρησιμοποιηθεί σε πολλά άλλα μέρη των αυτοκινήτων της.

Φαίνεται πως η BMW έχει φτιάξει πλήρως ανθρακονημάτινες ζάντες αλλά και κάποιες που διατηρούν το κράμα αλουμινίου για τις ακτίνες και χρησιμοποιούν ανθρακονήματα μόνο περιμετρικά. «Γλιτώνουμε 25% βάρος σε σχέση με μια σφυρήλατη ζάντα αλουμινίου με αυτά τα υβρίδια, ενώ ακόμα 10% μείωση επιτυγχάνεται με τις φουλ ανθρακονημάτινες» δήλωσε ο υπεύθυνος ελαφριών κατασκευών της BMW Franz Storkenmaier.

Οι πιο ενημερωμένοι βέβαια γνωρίζουν ότι στο εμπόριο υπάρχουν ήδη aftermarket ανθρακονημάτινες ζάντες για δημοφιλή σπορ μοντέλα, ενώ και η Koenigsegg προσφέρει τέτοιες στα μοντέλα της. Όμως η BMW είναι ο πρώτος κατασκευαστής που θα προσφέρει μια τέτοια λύση ως πρώτη τοποθέτηση σε μοντέλα μαζικής παραγωγής. Σύμφωνα με τον Storkenmaier δεν υπάρχει κανένα θέμα ασφάλειας, ενώ ακόμα και οι γρατζουνιές που ίσως προκληθούν από κάποια επαφή με το πεζοδρόμιο επιδιορθώνονται ευκολότερα απ' ό,τι σε μια ζάντα αλουμινίου.

Η BMW έχει δημιουργήσει ακόμα ένα νέο υλικό που ονομάζει Secondary CFRP, για χρήση σε μέρη όπως τα πλαίσια καθισμάτων ή οι ρεζέρβες ανάγκης. «Χρησιμοποιούμε κομμάτια ανθρακονημάτων που περισσεύουν από την παραγωγή των i3 και i8», δήλωσε ο Storkenmaier. «Τα αναμειγνύουμε με πλαστικό και το υλικό που προκύπτει μπορεί να διαμορφωθεί από τα παραδοσιακά καλούπια, είναι όμως δυνατότερο και ελαφρύτερο από κάθε θερμοπλαστικό».

Το ότι για τη δημιουργία αυτού του υλικού χρησιμοποιούνται απομεινάρια ανθρακονημάτων από άλλες κατασκευές χαμηλώνει πολύ το κόστος του και το κάνει ανταγωνιστικό του μαγνησίου. Και, για παράδειγμα, η δομή ενός ταμπλό που έχει φτιάξει η BMW από αυτό ζυγίζει 20% λιγότερο απ' ό,τι η αντίστοιχη από μαγνήσιο. Το μέλλον αναμένεται ελαφρύ...

[Πηγή: Auto Express]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube