node/35744

Τα Zastava βάζουν τη Βόρεια Μακεδονία στην ηλεκτρική εποχή

Στα Σκόπια, την πρωτεύουσα της Βόρειας Μεκαδονίας, ένα μικρό βεραμάν αυτοκίνητο, που θυμίζει την εποχή του Τίτο, αντιπροσωπεύει την πρώτη μεγάλη προσπάθεια της μικρής βόρειας γείτονος να κατασκευάσει το δικό της EV.

Το αυτοκίνητο είναι το πνευματικό τέκνο της BB Classic Cars, μιας τοπικής εταιρείας που αποκαθιστά κλασικά αυτοκίνητα, μετατρέποντας κάποια από αυτά σε ηλεκτρικά. To πρότζεκτ εξελίσσεται με την αρωγή κυβερνητικής χρηματοδότησης για την καινοτομία που στοχεύει εν μέρει στην προώθηση πιο οικολογικών τεχνολογιών.

Η Βόρεια Μακεδονία, η οποία επιθυμεί να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου προβλέπεται να τεθούν σε ισχύ αυστηροί κανόνες εκπομπών το 2020, έχει αποδυθεί σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσει τη μεγάλη ρύπανση, κυρίως από από τα αυτοκίνητα και τα συστήματα θέρμανσης με λιγνίτη. Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν, σχεδιάζει την θέσπιση επιδοτήσεων για αγορές λιγότερο ρυπογόνων ή αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών.

Η BB Classic Cars μέσω αυτού του πρότζεκτ μετέτρεψε ένα Zastava 750, ένα αναβαθμισμένο FIAT 600 με άλλα λόγια, που κατασκευαζόταν κατόπιν αδείας της ιταλικής εταιρείας. Στο δημοφιλές μοντέλο λοιπόν, που συναντούσες σε όλη την πάλαι ποτέ Γιουγκοσλαβία, ο βενζινοκινητήρας αντικαθίσταται από ένα ηλεκτρομοτέρ.

Zastava 750 EV

Καλύτερη απόδοση
Ο Milorad Kitanovski, διευθυντής της BB Classic Cars, δήλωσε ότι η απόδοση των εξηλεκτρισμένων Zastava 750, που κατασκευάζονταν αρχικά στο Kragujevac από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 έως τα μέσα της δεκαετίας του ’80, είναι η ίδια ή και καλύτερη από την αρχική.

«Ο κινητήρας έχει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες για πολύ μεγαλύτερη απόδοση και υψηλότερη ταχύτητα, αλλά την περιορίσαμε στα 120 km/h», δήλωσε ο Kitanovski.

Τα μετασκευασμένα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με ηλεκτροκινητήρα που κατασκευάζεται από τη γερμανική Kessler που διαθέτει εργοστάσιο στη Βόρεια Μακεδονία. Ο Kitanovski πάντως, απέφυγε να πει πόσα χρήματα επένδυσε η εταιρεία για να κάνει τη μετατροπή.

Zastava 750 EV

Το αυτοκίνητο έχει αυτονομία 150 km, ενώ ο χρόνος φόρτισης είναι περίπου τρεις ώρες σε οικιακή πρίζα και μόνο 15 λεπτά σε ταχυφορτιστή. «Το κόστος τριών ωρών φόρτισης είναι λιγότερο από ένα ευρώ για τις δέκα κιλοβατώρες που είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας», ανέφερε ο Kitanovski.

Η τιμή του ηλεκτρικού Zastava 750 είναι περίπου 20.000 ευρώ και η εταιρεία, όπως δήλωσε ο Kitanovski, προσδοκά κυρίως σε μια διεθνή πελατεία. Κάτι που ακούγεται λογικό, μιας και το παραπάνω ποσό είναι αστρονομικό για τον μέσο Σκοπιανό. Για να έχετε μια συγκριτική τάξη μεγέθους, η Porsche Βόρειας Μακεδονίας (!) διαθέτει το VW e-up! και το e-Golf έναντι 25 και 37 χιλιάδων ευρώ αντίστοιχα, σύμφωνα με αναφορά του πρακτορείου ειδήσεων ΜΙΑ της γείτονος.

Zastava 750 EV

node/39676
Cadillac Lyriq

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Γνωστή για τις επιδόσεις της στους θερμικούς κινητήρες, η Cadillac άλλαξε τον προσανατολισμό της και εισήλθε στην ηλεκτρική εποχή. Η Lyriq εγκαινιάζει αυτό το νέο κεφάλαιο για την αμερικανική φίρμα.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Η Cadillac είχε αποκτήσει εδώ και καιρό φήμη για τη στροφή της προς μικρότερους κινητήρες που πήγαιναν αντάμα με το επίσης downsizing στο μέγεθος των αυτοκινήτων της. Με την τάση αυτή να αποτελεί πλέον «περυσινά, ξινά σταφύλια», φαίνεται ότι πλέον κινείται σε μια νέα πορεία που θα την τοποθετήσει ως την premium φίρμα-ηλεκτρική αιχμή του ομίλου της General Motors. Και για να εγκαινιάσει αυτόν τον νέο προσανατολισμό, η Cadillac αποκαλύπτει τη Lyriq στη σχεδόν τελική μορφή της.

Βέβαια, η Lyriq ή καλύτερα το είδος αυτοκινήτου που αντιπροσωπεύει, δεν αποτελεί έκπληξη: Για την άφιξή της στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η φίρμα του Detroit παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό SUV. Μια πολύ δημοφιλής μορφή, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου η αγορά κυριαρχείται από το Tesla Model X, το αιώνιο σημείο αναφοράς που οφείλει η Lyriq να κατατροπώσει. Και για να φτάσει σε αυτή την πλεονεκτική θέση, η Cadillac πιέζει τα… ποτενσιόμετρα στο μάξιμουμ.

Cadillac Lyriq

Αυτό ισχύει σφόδρα και για το στιλ, καθώς το αμερικανικό SUV ξεπατικώνει το Cadillac EV Concept, το πρωτότυπο που ανακοίνωσε τη Lyriq το 2019. Επομένως, βρίσκουμε έναν αδρό σχεδιασμό με έντονες γωνίες και ακμές, και μια πτυχωτή πρόσοψη με τεράστια νικελένια (και φωτιζόμενη) μάσκα -μια υποτιθέμενη κληρονομιά από τις Cadillac Eldorado και DeVille από τις δεκαετίες του ’50 και του ’60.

Παρόλο που η Lyriq βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του show car (κάτι μεταξύ πρωτοτύπου και παραγωγής), το ηλεκτρικό SUV πιθανότατα θα διατηρήσει όλη την πλαστική φορεσιά του στο μοντέλο παραγωγής που θα λανσαριστεί το 2023.

Cadillac Lyriq

Το αμερικανικό SUV θα έρθει να τοποθετηθεί στην γκάμα της Cadillac μεταξύ των XT5 και XT6, κάτι που μας δίνει τη ένδειξη του μήκους της Lyriq που αναμένεται στα 4,9 m. Αυτό όμως το κάνει 14 πόντους πιο κοντό από το Tesla Model X, το οποίο είναι και ο εμπορικός στόχος του. Λεπτομέρειες σχετικά με τη χωροταξία της καμπίνας δεν έχουν ακόμη δοθεί στη δημοσιότητα, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι επιβάτες δεν θα πάσχουν από έλλειψη χώρου. Μια παρτίδα στην οποία η Lyriq θα παίξει τα ρέστα της, με μια καμπίνα σχετικά λιτή και χωρίς τούνελ μετάδοσης.

Η Lyriq θα εξοπλίζεται με μια οθόνη με την υψηλότερη πυκνότητα πίξελ στον κόσμο. Έτσι, στην καμπίνα, μια τεράστια καμπύλη οθόνη 33 ιντσών θα κλέβει την παράσταση. Η Cadillac δεν έχει δημοσιοποιήσει καμία πληροφορία σχετικά, αλλά θα μπορούσε να βασιστεί στην τεχνολογία P-OLED που είναι ήδη γνωστή από την Cadillac Escalade και υποστηρίζει/εμφανίζει ένα δισεκατομμύριο χρώματα. Μια επίδοση, 64 φορές καλύτερη από οποιοδήποτε αντίστοιχο σύστημα, διαθέσιμο σε αυτοκίνητο σήμερα. Ένα τεχνολογικό προβάδισμα που θα συνοδεύεται από σύστημα ήχου AKG με 19 ηχεία.

Cadillac Lyriq

Στα «μηχανολογικά» στοιχεία της Lyriq τώρα, το e-SUV της Cadillac θα διαθέτει συστοιχία μπαταριών Ultium, τοποθετημένη στο πάτωμα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη κατανομή βάρους 50:50, ενώ η «χημεία» της περιορίζει τη χρήση κοβαλτίου.

Με χωρητικότητα 100 kWh, θα μπορούσε να πετύχει αυτονομία μέχρι 480 km. Επίδοση όμως που δεν είναι ανταγωνιστική για να αντιμετωπίσει τα 500+ km του Tesla Model X. Το οποίο αναμφίβολα θα έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό έως το 2023.

Cadillac Lyriq

Οι υπόλοιπες προδιαγραφές, ιδίως όσον αφορά την ισχύ και την απόδοση, αποτελούν ακόμη γνώση μόνο της Cadillac. Ωστόσο, η αμερικανική φίρμα ανακοινώνει ταχεία επαναφόρτιση που θα μπορεί να ανταποκριθεί σε ισχύ 150 kW, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής AC θα φτάνει τα 19 kW.

Η Cadillac Lyriq παραγωγής θα παρουσιαστεί σε κοινό και Τύπο το 2022, με το εμπορικό λανσάρισμα να έχει προγραμματιστεί έναν χρόνο αργότερα. Η γκάμα της Lyriq θα περιλαμβάνει ένα βασικό, προσθιοκίνητο μοντέλο και έκδοση 4x4 με δύο ηλεκτρομοτέρ.

node/39668

Δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ για την επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Από σήμερα μπορεί να επιδοτείται η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μέσω του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά»- Διείτε τι προβλέπεται, πώς μπορείτε να κάνετε αίτηση για την επιδότηση

Σάββατο, 08 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ για την επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Οι ενδιαφερόμενοι για αγορά ηλεκτρικού οχήματος με επιδότηση από τη δράση “Κινούμαι Ηλεκτρικά” του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορούν από σήμερα να δώσουν προκαταβολή ή να αγοράσουν/μισθώσουν το ηλεκτρικό όχημα που επιθυμούν. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση για το πρόγραμμα δημοσιεύθηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 3323 Β/7.8.2020), πράγμα που σημαίνει ότι οι δαπάνες είναι από σήμερα επιλέξιμες προς επιδότηση, με την προϋπόθεση φυσικά ότι συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις που θέτει ο Οδηγός του προγράμματος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτά είναι τα 10 βήματα για την αίτηση επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού οχήματος

Η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων για την επιδότηση θα ανοίξει στις 24 Αυγούστου, ενώ ήδη έχει ενεργοποιηθεί η ιστοσελίδα του προγράμματος (http://kinoumeilektrika.ypen.gr) όπου έχουν αναρτηθεί όλες οι σχετικές ανακοινώσεις. Επιπλέον για τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» λειτουργεί καθημερινά από τις 3 Αυγούστου (από τις 10.00 έως τις 18.00) Help Desk στα τηλέφωνα 2131513640/2131513643. Κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του δέχθηκε περίπου 400 τηλεφωνικές κλήσεις και 250 ηλεκτρονικά μηνύματα τα οποία απαντήθηκαν στο σύνολο τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα δούμε μέσα στο 2020

Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 100 εκατ. ευρώ, ποσό που εκτιμάται ότι αρκεί για την επιδότηση αγοράς 15.000 αυτοκινήτων και 12.500 δικύκλων (σκούτερ και ποδήλατα). Ωστόσο ο υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, τόνισε κατά την παρουσίαση του προγράμματος ότι ανάλογα με τη ζήτηση που θα εκδηλωθεί το πρόγραμμα θα ενισχυθεί με επιπλέον πόρους.

Οι επιδοτήσεις είναι:

- Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή προ φόρων έως 30.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 20% με όριο τα 6.000 ευρώ. Από 30.001 έως 50.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 15% με όριο τα 6.000 ευρώ.

- Για δίκυκλα/τρίκυκλα, ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

- Για ποδήλατα, ποσοστό 40% με όριο τα 800 ευρώ.

Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να ζητήσουν επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ για αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή (σε συνδυασμό με αγορά ΙΧ, όχι ποδήλατου ή σκούτερ).

Με απόσυρση παλαιού οχήματος/δικύκλου (εξαιρούνται τα ποδήλατα) παρέχεται επιπλέον μπόνους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.

- Για ταξί η επιδότηση είναι 25% επί της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 8.000 ευρώ ή, αν πρόκειται για plug in υβριδικό μοντέλο, ποσοστό 15% με όριο τα 5.500 ευρώ. Στην περίπτωση των ταξί είναι υποχρεωτική η απόσυρση του παλιού οχήματος (πρέπει να είναι παλαιότερο από την 1-1-2013), η οποία επιδοτείται με επιπλέον μπόνους 2.500 ευρώ. Άρα η επιδότηση για τα ταξί φθάνει πρακτικά στα 10.000 ευρώ για ηλεκτρικό όχημα και 8.000 για υβριδικό.

- Για τις εταιρίες υπάρχει όριο αγοράς έως 3 αυτοκινήτων (6 για όσες έχουν δραστηριότητα σε νησιά) και το ποσοστό της επιδότησης είναι 15% με όριο τα 5.500 ευρώ ή 4.000 για υβριδικά. Για τα δίκυκλα η επιδότηση είναι ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

Σε όλες τις περιπτώσεις δίνονται αυξημένες επιδοτήσεις για αγορά οχημάτων από πολύτεκνους και άτομα με ειδικές ανάγκες (1.000 ευρώ για αυτοκίνητο και 500 ευρώ για δίκυκλο/ποδήλατο).