node/35180

Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο «βρόμικα» από τα συμβατικά;

Έρευνα του Ινστιτούτου IFO Schnelldienst ανατρέπει τα δεδομένα και δημιουργεί έντονους προβληματισμούς.

Όταν το ινστιτούτο IFO Schnelldienst που εδρεύει στο Μόναχο δημοσιοποίησε τα ευρήματα έρευνάς του λίγο πριν το Πάσχα, ήταν σαν να έβαλε βόμβα στα όσα μέχρι σήμερα πολλοί πίστευαν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα βοηθήσουν ελάχιστα στο να μειωθούν οι εκπομπές CO2, αφού το οικολογικό τους αποτύπωμα είναι βαρύτερο από αυτό ενός ντίζελ. Η έρευνα βασίστηκε στο συνολικό κύκλο ζωής τριών αυτοκινήτων, ενός Tesla 3, μιας Mercedes-Benz C 220 d και μιας επίσης Mercedes-Benz C-Class που είχε μετατραπεί έτσι ώστε να καίει LNG.

Για να υπάρχει ένα μέτρο καλύτερης αξιολόγησης, ο κύκλος ζωής των αυτοκινήτων καθορίστηκε στα 150.000 km. Η μελέτη υπολόγισε ότι η κατασκευή ενός ηλεκτρικού οχήματος και ενός συμβατικού δημιουργεί κατά μέσον όρο την ίδια ποσότητα CO2 - 8,6 τόνους ανά αυτοκίνητο . Περίπου 4,9 τόνοι χρεώνονται στην παραγωγή του αμαξώματος και 1,9 τόνοι εκπέμπονται κατά τη διαδικασία συναρμολόγησης.

Επιπλέον, η μελέτη διαπίστωσε  ότι η παραγωγή ενός κινητήρα ντίζελ προκαλεί ελαφρώς υψηλότερες εκπομπές (0,8 τόνους) απ' ό,τι ενός ηλεκτροκινητήρα ηλεκτρικοί κινητήρες (0,3 τόνοι) που οδηγούν το Tesla 3. Όμως, ενώ τα «πρόσθετα εξαρτήματα» της Tesla αντιστοιχούν σε 1,5 τόνους CO2 ανά αυτοκίνητο, αυτά της C 220 d εκλύουν μόνον έναν τόνο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα πάνω κάτω! Έρχεται ο Green NCAP! [videos]

Σε ό,τι αφορά το καύσιμο, η μελέτη, κάνοντας αναγωγή στα γερμανικά δεδομένα, αναφέρει πως με δεδομένο ότι η Γερμανία παράγει ηλεκτρική ενέργεια από καύση λιγνίτη ή φυσικού αερίου, ένα ηλεκτρικό όχημα εκλύει (έμμεσα) ελαφρώς περισσότερο CO2 από ένα ντίζελ και σαφώς πολύ περισσότερο από ένα LNG. Επιπλέον σημειώνεται πως μεγαλύτερα ποσά ενέργειας (και άρα CO2) απαιτούνται για την εξόρυξη και επεξεργασία των μετάλλων που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.  

Έτσι, η  παραγωγή των μπαταριών του Model 3 επιβαρύνει το περιβάλλον με 11 έως 15 τόνους CO2. Αν κάνουμε την αναγωγή ανά χιλιόμετρο σε ένα μέσο κύκλο ζωής 150.000 km, το Tesla Model 3 υπολογίζεται ότι μαζί με το «κόστος» παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος που θα χρησιμοποιηθεί στο σύνολο του κύκλου ζωής του, το Model 3 επιβαρύνει το περιβάλλον με 156-181 g CO2/km. Με μια αντίστοιχη αναγωγή, η μελέτη υπολογίζει πως η Mercedes-Benz C 220 d παράγει 141 g CO2/km και η C-Class LNG κατά 100 g CO2/km.

emi

Με βάση όλα τα παραπάνω, η μελέτη καταλήγει πως οι στόχοι που έχει θέσει η ΕΕ για μείωση του CO2 είναι μάλλον ανέφικτοι, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσμετρώνται ως οχήματα μηδενικών ρύπων, υπολογίζοντας μόνον τις εκπομπές CO₂ κατά την κίνηση τους και όχι με τις συνολικές του κύκλου ζωής τους. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις, για να επιτευχθεί ο στόχος που έχει θέσει η ΕΕ για το 2030 που προβλέπει εκπομπές CO2 59 g/km, θα έπρεπε τα συμβατικά αυτοκίνητα να καταναλώνουν 2,2 lt/100 km, κάτι που είναι ανέφικτο.

Ως συμπέρασμα, καταλήγουν στο γεγονός ότι καλύτερα θα ήταν αν η Γερμανία επικεντρώνονταν στην εξέλιξη και παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρες φυσικού αερίου ή ακόμη καλύτερα κυψελών υδρογόνου. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να τονίσουμε πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει προ πολλού επικρίνει την πολιτική της ΕΕ για μείωση του CO2, τονίζοντας ότι η στροφή στην ηλεκτροκίνηση θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα, σημαντικότερο των οποίων είναι η απώλεια πολλών θέσεων εργασίας, πέραν των τεράστιων επενδύσεων που απαιτούνται στις γραμμές παραγωγής.  

node/39404

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Εξωτερικά μοιάζει με την πρώτη AC Cobra του 1962 όμως κάτω από το αμάξωμα κρύβεται ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Η βρετανική φίρμα AC, γνωστή για την Cobra που έκανε την εμφάνισή της το 1962, παρουσίασε μια νέα έκδοση του κλασικού πισωκίνητου ρόουντστερ με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Η πρώτη Cobra μηδενικών ρύπων θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό 58 μονάδων με αφορμή τα 58 χρόνια που έχουν περάσει από την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου.

Το αμάξωμα από σύνθετα υλικά θα βασίζεται σε πλαίσιο τύπου σκάλας στο οποίο έχουν γίνει οι απαραίτητες προσαρμογές για να δεχθεί την μπαταρία 54 kWh που χαρίζει 241 km αυτονομίας. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 230 kW (313 PS) και 500 Nm επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7". Επιπλέον, έχουν αναβαθμιστεί τα φρένα, το τιμόνι και η ανάρτηση, για καλύτερο κράτημα δεδομένου του αυξημένου βάρους της κατασκευής που παρά τις εκτενέστατες μετατροπές έχει κρατηθεί κάτω από τα 1.250 kg.

Η ηλεκτρική AC Cobra θα είναι διαθέσιμη σε 4 εξωτερικές αποχρώσεις - μπλε, μαύρο, λευκό και πράσινο, με τιμή που θα ξεκινά από τις £138.000 (€153.205).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Shelby AC Cobra 1963-1966

Εκτός από το εξηλεκτρισμένο μοντέλο, παρουσια΄στηκε και η βενζινοκίνητη AC Cobra 140 Charter Edition. Αυτή φορά τετρακύλινδρο μοτέρ 2,3 λίτρων με 350 PS και 440 Nm που προέρχεται από την Ford Mustang. Χάρη στο χαμηλό βάρος 1.100 kg, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε περίπου 6". Η βενζινοκίνητη έκδοση είναι πιο οικονομική από την ηλεκτρική, με τιμή που ξεκινά από τις £85.000 (€94.365).

[Πηγή: AC Cars]

node/39385
Suzuki Swift MY2020

Η Suzuki αποκαλύπτει το φρεσκάρισμα του Swift

Το Suzuki Swift συνεχίζει με την έκδοση Sport μέσω ελαφράς ανανέωσης και μεγαλώνοντας την μπαταρία του mild hybrid ατμοσφαιρικού μοτέρ K12D.

Πέμπτη, 02 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Η Suzuki αποκαλύπτει το φρεσκάρισμα του Swift

Η κοινοτοπία ότι την ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις ισχύει και για το Swift. Τα νούμερά του στην Ευρώπη αποδεικνύουν ότι πρόκειται για την κότα που γεννάει χρυσά αυγά. Με υγιές δίκτυο πωλήσεων, αξιοπιστία και προϊόντα αναγνωρισμένα από τους πελάτες, ο Ιάπωνας κατασκευαστής αθροίζει και το Swift στα SUV/crossover μοντέλα του, σερφάροντας σε καλά θεμέλια.

Για του λόγου το ασφαλές, το Swift πούλησε πέρυσι στην Ελλάδα, το 2019, 1.669 αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύουν το 4,44% της κατηγορίας και το 2,45% του συνόλου της αγοράς. Το ίδιο και το 2020. Με τα στοιχεία πωλήσεων που έχουμε μέχρι και το Μάιο, τα αντίστοιχα νούμερα ήταν 397 αυτοκίνητα, 4,82% και 2,71% αντίστοιχα. 

Αισθητικά, πρέπει να παίξεις το παιχνίδι «Βρες τις διαφορές» για να εντοπίσεις τη διαφορά ανανεωμένου Swift και αυτού της πρώτης φάσης. Η τρισδιάστατη σπορ μάσκα γρίλια, η νικελένια τρέσα και τα νέα μοντέλα στις ζάντες (σε συνδυασμό με περισσότερες επιλογές όσον αφορά τα χρώματα του αμαξώματος και τις διακοσμητικές ενθέσεις του) είναι οι μόνες εξωτερικές αισθητικές εξελίξεις στο γιαπωνέζικο σουπερμίνι.

Suzuki Swift MY2020

Στην καμπίνα, οι μόνες αλλαγές επισημαίνονται στο νέο τιμόνι, στην κεντρική κονσόλα που αναπροσανατολίστηκε προς τον οδηγό και στις νέες διακοσμητικές ενθέσεις.

Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας K12D 1.2 DualJet από την άλλη μένει σχεδόν ανέγγιχτος. σχεδόν καθόλου. Εξακολουθεί να αποδίδει 90 ίππους αλλά επωφελείται από μια νέα μπαταρία 10 Ah, σε σύγκριση με 4άρα του παρελθόντος. Όλα αυτά προκειμένου να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα των μικροϋβριδισμού του που είναι ήδη γνωστός για την ανεπαίσθητη εισφορά του στο κατά τα άλλα ελαφρύ Swift.

Suzuki Swift MY2020

Από πλευράς του εξοπλισμού, το ανανεωμένο Swift κληρονομεί την αναγνώριση σημάτων του ΚΟΚ, την ανίχνευση τυφλών σημείων και τη βοήθεια για τη διόρθωση της τροχιάς και την παραμονή στη λωρίδα, που λειτουργεί μεταξύ 60 και 160 km/h.