Subaru: Κρατά μικρότερο καλάθι για τα ηλεκτρικά -και για την Ευρώπη
Η Subaru επανεξετάζει τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση, περιορίζοντας τα ηλεκτρικά και στρέφοντας τις επενδύσεις σε θερμικές και υβριδικές τεχνολογίες, καθώς οι κύριες αγορές της -κυρίως οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία- δεν πιέζουν για ταχεία μετάβαση στα EV.
Η Subaru σχεδίαζε να λανσάρει πολλαπλά ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030.
Αν και τα μοντέλα που εξελίσσονται σε συνεργασία με την Toyota θα λανσαριστούν κανονικά, τα μοντέλα που σχεδιάστηκαν αποκλειστικά από τη Subaru αναβάλλονται.
Η Ευρώπη αντιπροσωπεύει λιγότερο από 2,5 % των παγκόσμιων πωλήσεων της Subaru -ποσοστό που πλέον δεν επηρεάζει τις αποφάσεις της εταιρείας
Το 2023, όπως σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές διεθνώς, η Subaru μπήκε δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση. Διέθεσε προϋπολογισμό 1,5 τρισεκατομμυρίων γιεν (8,4 δισ. ευρώ) για την εξέλιξη οκτώ ηλεκτρικών μοντέλων. Στόχος: Το 50 % των πωλήσεων να αφορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, δηλαδή περίπου 600.000 αυτοκίνητα τον χρόνο. Αυτό το πλάνο πλέον δεν ισχύει. Ωστόσο, ο λόγος δεν είναι η οικονομία.
Η Subaru σκοπεύει ακόμη να διαθέσει το αρχικά προβλεπόμενο ποσό, εκ του οποίου απομένουν πάνω από 6,5 δισ. ευρώ. Όμως τα χρήματα θα διοχετευθούν πλέον κατά προτεραιότητα στην εξέλιξη θερμικών και υβριδικών κινητήρων -και μοντέλων αλλά όχι ηλεκτρικών.
Η πρώτη σειρά τεσσάρων ηλεκτρικών που εξελίσσεται σε συνεργασία με την Toyota δεν μπορεί να ακυρωθεί. Ήδη τρία από αυτά είναι γνωστά: Solterra, E-Outback και Uncharted. Το τέταρτο αναμένεται το 2026. Αντίθετα, τα τέσσερα 100% ηλεκτρικά Subaru μετατίθενται επ’ αόριστον, χωρίς νέα ημερομηνία. Οπότε, το πρωτότυπο ηλεκτρικό Impreza STI του Τόκιο ήταν τελικά απλώς μία μελέτη χωρίς συνέχεια…
Η απόφαση γίνεται πιο κατανοητή αν εξετάσει κάποιος τη γεωγραφική κατανομή των πωλήσεων. Η μεγαλύτερη αγορά της Subaru είναι οι ΗΠΑ, όπου πέρυσι κατέληξε το 71 % όλων των πωλήσεων της φίρμας. Προσθέστε περίπου 12 % για την Ιαπωνία, που επίσης δεν προωθεί έντονα τα ηλεκτρικά. Η Ευρώπη αντιπροσωπεύει λιγότερο από 2,5 % των παγκόσμιων πωλήσεων της Subaru -ποσοστό που πλέον δεν επηρεάζει τις αποφάσεις της εταιρείας.



