Σοβαρό πλήγμα για Tesla: Κατρακυλούν οι πωλήσεις στην Ευρώπη
Οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη καταγράφουν πτώση σχεδόν 50% τον Οκτώβριο, ενώ οι ανταγωνιστές -κυρίως κινεζικές και ευρωπαϊκές μάρκες- συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στην αγορά EV.
Η Tesla αντιμετωπίζει σημαντικές δυσκολίες στις τρεις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου παγκοσμίως: Ευρώπη, Κίνα και ΗΠΑ.
Τον Οκτώβριο, οι πωλήσεις της εταιρείας στην Ευρώπη υποχώρησαν κατά 48,5% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρσι, παρά την άνοδο των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνολικά κατά 26%. Για το έτος, οι πωλήσεις της Tesla στην ευρωπαϊκή αγορά είναι μειωμένες περίπου κατά 30%, ενώ η ευρύτερη αγορά EV συνεχίζει να αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς.
Η πτώση των πωλήσεων δείχνει ότι η Tesla δεν μπορεί πλέον να βασίζεται μόνο στο όνομα και τη φήμη της. Η αγορά απαιτεί νέα μοντέλα και μεγαλύτερη ποικιλία
Η πτώση υποδηλώνει ότι η Tesla δεν θα μπορέσει να ανακάμψει γρήγορα από την κρίση πωλήσεων που ξεκίνησε στα τέλη του προηγούμενου έτους, όταν οι δημόσιες τοποθετήσεις του Elon Musk για πολιτικά ζητήματα προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις στην Ευρώπη. Παρά τη σχετική πολιτική σιωπή των τελευταίων μηνών, η ευρωπαϊκή δραστηριότητα της Tesla δεν έχει ανακτήσει τη δυναμική της, δείχνοντας ότι τα προβλήματα είναι βαθύτερα.
Μέχρι το 2023, το Model Y ήταν το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στον κόσμο, ανεξαρτήτως καυσίμου. Ωστόσο, η Tesla έχει υποχωρήσει στις λίστες πωλήσεων, καθώς οι ανταγωνιστές παρουσιάζουν ολοένα περισσότερα βελτιωμένα ηλεκτρικά μοντέλα, συχνά σε χαμηλότερες τιμές, ενώ η γκάμα της Tesla παραμένει περιορισμένη και φθαρμένη.
Ανταγωνισμός και νέα δεδομένα
Η Ευρώπη βλέπει πλέον αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα με τιμή κάτω από €30.000, με περισσότερα να αναμένονται σύντομα. Επιπλέον, κινεζικές μάρκες εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά με εντυπωσιακό σχεδιασμό και μεγαλύτερη γκάμα επιλογών, από EV μέχρι βενζινοκίνητα και υβριδικά.
Συνολικά, η BYD πούλησε περισσότερα από 17.000 αυτοκίνητα τον Οκτώβριο στην Ευρώπη, ξεπερνώντας κατά πολύ τις πωλήσεις της Tesla. Παράλληλα, η Volkswagen ανακοίνωσε αύξηση 78,2% στις πωλήσεις EV στη Γερμανία έως τον Σεπτέμβριο, τριπλάσιες από αυτές της Tesla, επιβεβαιώνοντας ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν καλύψει σημαντικό έδαφος.
Στην Κίνα, οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν κατά 35,8% τον Οκτώβριο, φτάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών ετών. Ο ανταγωνισμός από νεοεισερχόμενες κινεζικές μάρκες όπως η Chery και η Xiaomi αυξάνει την πίεση στην Tesla, ειδικά στα μεγάλα SUV που ανταγωνίζονται το Model Y.
Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις αυξήθηκαν προσωρινά τον Σεπτέμβριο λόγω της λήξης της φορολογικής επιδότησης EV, αλλά τον Οκτώβριο υποχώρησαν κατά 24%, δείχνοντας ότι η ζήτηση παραμένει ασταθής και η αγορά ψυχρή.
Η Tesla έχει παρουσιάσει φθηνότερες εκδόσεις των Model Y και Model 3, με στόχο την ενίσχυση του μεριδίου αγοράς. Ωστόσο, αναλυτές εκτιμούν ότι για να ανακάμψει πραγματικά η εταιρεία, απαιτείται νέο μοντέλο που θα προσελκύσει τους καταναλωτές. Προς το παρόν, η εταιρεία εστιάζει στην ανάπτυξη αυτοματοποιημένων ρομπότ και υπηρεσιών αυτόνομης οδήγησης, αφήνοντας περιορισμένα περιθώρια για καινοτομία στην υπάρχουσα γκάμα των μοντέλων της.
Η τρέχουσα εικόνα δείχνει ότι η κυριαρχία της Tesla στην Ευρώπη και άλλες αγορές EV βρίσκεται υπό αμφισβήτηση, και η ανάγκη για γρήγορη προσαρμογή είναι πιο επιτακτική από ποτέ.




