
smart forfour: Επιστρέφει επίσημα ως smart #4
To smart #4 θα αποτελέσει διάδοχο του forfour. Μαζί με το #2, θα προσφέρει επιπλέον ηλεκτρικές επιλογές στις αστικές μετακινήσεις.

Η smart επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι η επόμενη γενιά του fortwo έχει προγραμματιστεί να λανσαριστεί το 2026, με την ονομασία #2. Πρόκειται για το εμβληματικό διθέσιο της μάρκας, το οποίο θα συνεχίσει να αποτελεί τον πυρήνα της γκάμας. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει το smart #4, που ουσιαστικά θα επαναφέρει στη ζωή το Forfour, του οποίου η παραγωγή σταμάτησε στο τέλος του 2021.
Τα νέα επιβεβαίωσε ο Dirk Adelmann, CEO της smart Europe, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου. Όπως δήλωσε, το νέο μοντέλο «πρέπει να μοιάζει με διάδοχο του παλιού forfour». Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία αποφάσισε να επεκτείνει τη γκάμα της προσθέτοντας ένα επιπλέον μοντέλο για να επιτύχει οικονομίες κλίμακας, κάτι απαραίτητο για τη βιωσιμότητα της παραγωγής, ειδικά σε τόσο μικρά αυτοκίνητα.
Ο Adelmann αποκάλυψε ότι η Smart επιθυμούσε να δημιουργήσει ένα νέο fortwo από το 2019, αλλά δεν κατέστη δυνατό να βρεθεί συνεργάτης για κοινή ανάπτυξη.
«Πάντα προσπαθούσαμε να το κάνουμε εφικτό, αλλά μας πήρε περισσότερο από το αναμενόμενο… Κάλλιο αργά παρά ποτέ», δήλωσε με χιούμορ
Πρόσθεσε ότι η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η πλατφόρμα: ;Eπρεπε να είναι αρκετά μικρή για το #2, ενώ ταυτόχρονα να μπορεί να επεκταθεί ώστε να υποστηρίζει και το #4.
Σε αντίθεση με τα σημερινά smart που κατασκευάζονται από τη Geely στην Κίνα, η νέα πλατφόρμα έχει αναπτυχθεί σε στενή συνεργασία με τη Mercedes-Benz στην Ευρώπη. Ο Adelmann τόνισε ότι αυτό είναι «πολύ σημαντικό, καθώς εξασφαλίζει ένα ευρωπαϊκό προϊόν, ειδικά σχεδιασμένο για τις ανάγκες των Ευρωπαίων πελατών».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ smart fortwo: Ζήσε τη μαγεία της πρώτης γενιάς με €1.500
Παρόλο που δεν αποκάλυψε τεχνικά χαρακτηριστικά, υπαινίχθηκε ότι μπορεί να υπάρξει έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες, καθώς και εξαιρετικά μικρός κύκλος στροφής, χαρακτηριστικό που αποτελεί σήμα κατατεθέν της smart.
Το smart #2 αναμένεται να μην έχει άμεσο ανταγωνιστή, καθώς θα είναι το μοναδικό αμιγώς ηλεκτρικό διθέσιο στην κατηγορία Α. Αντίθετα, το #4 θα πρέπει να αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό, όπως το νέο Renault Twingo και την έκδοση παραγωγής του VW ID. Every1.
Με τα #2 και #4, η smart θα καλύψει τα «αριθμητικά κενά» στη γκάμα της, η οποία σήμερα περιλαμβάνει τα #1, #3 και #5. Στη λογική της ονοματοδοσίας, οι ζυγοί αριθμοί προορίζονται για μοντέλα πόλης, ενώ οι μονοί αριθμοί για SUV.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 65 χιλιάρικα για μεταχειρισμένο smart EQ fortwo; Αμέ! Στη Ρόδο!
Ήδη υπάρχουν φήμες και για ένα πιθανό σεντάν smart #6, που θα επεκτείνει ακόμη περισσότερο την παρουσία της μάρκας στην ηλεκτρική εποχή.