smart fortwo: Ζήσε τη μαγεία της πρώτης γενιάς με €1.500

smart fortwo: Ζήσε τη μαγεία της πρώτης γενιάς με €1.500

Το smart fortwo παραμένει το ίδιο επίκαιρο όπως και πριν 25+ χρόνια. Ωστόσο, θα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για αυξημένα κόστη συντήρησης και επισκευών.

smart fortwo

Το smart fortwo πρώτης γενιάς παρουσιάστηκε το 1998 και αποτέλεσε ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα πόλης παγκοσμίως. Ήταν το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Mercedes-Benz με τη Swatch, με στόχο να δημιουργηθεί ένα υπέρ-συμπαγές τετράτροχο που θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες της σύγχρονης αστικής ζωής.

Με μήκος μόλις 2,5 m, το smart fortwo ήταν επαναστατικό για την εποχή του, επιτρέποντας στους οδηγούς να παρκάρουν σε σημεία που για τα περισσότερα αυτοκίνητα θεωρούνταν αδιανόητα.

Στην Ελλάδα, η έκδοση πρώτης γενιάς έγινε σύντομα τεράστια επιτυχία, ειδικά στα αστικά κέντρα όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Ο προφανής λόγος ήταν το πρόβλημα στάθμευσης. 

Με τις πόλεις να είναι ήδη ασφυκτικά γεμάτες, το smart έδινε τη δυνατότητα στους οδηγούς να παρκάρουν κάθετα ή σε ελάχιστο χώρο, κάτι που δεν μπορούσε να προσφέρει κανένα άλλο αυτοκίνητο

smart fortwo

Υπήρχαν όμως και δύο ακόμα παράγοντες που συνετέλεσαν στην επιτυχία του. Ο ένας ήταν η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και ο μικρός κυβισμός του τούρμπο βενζινοκινητήρα, που συνεπαγόταν αστεία τέλη κυκλοφορίας.

Καθώς όμως ήταν ακριβό στην αγορά, δεν μπορούμε να θεωρήσουμε ότι η επιτυχία του οφείλεται πρωτίστως σε οικονομικά κριτήρια. Πιο σημαντικό είναι ότι έγινε της μόδας και αποτέλεσε το πρώτο αταξικό μοντέλο εδώ και δεκαετίες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 65χρονη ζει μόνιμα μέσα σε smart fortwo. Θα χωρούσες; [video]

Μπορούσες να δεις πίσω από το τιμόνι του εφοπλιστές και υπουργούς, αλλά και φοιτητές και οικογενειάρχες. Βαμμένο σε όμορφους χρωματισμούς, το «Σμαρτάκι» είχε πλαστικά πάνελ που μπορούσαν να αντικατασταθούν εύκολα. Δίνοντας στο αυτοκίνητο τη δυνατότητα να αλλάζει χρώμα και εμφάνιση, κάτι που αποτέλεσε ιδιαίτερο στοιχείο εξατομίκευσης.

Η καμπίνα πρόσφερε εκπληκτικά καλή εκμετάλλευση χώρων για δύο επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ κάλυπτε τις βασικές ανάγκες μεταφοράς καθημερινών αντικειμένων. Ενίοτε έμπαινε και τρίτος επιβάτης, παράνομα βέβαια.

smart fortwo

Και τώρα, ένα μοντέλο πρώτης γενιάς μπορεί να γίνει δικό σου με ενάμιση χιλιάρικο. Κάπου εκεί ξεκινούν οι τιμές των μεταχειρισμένων που δεν αναφέρουν κάποια ζημιά. Συνεχίζει να τραβάει τα βλέμματα και προφανώς αποτελεί μία άριστη λύση για το παρκάρισμα. 

Θα πρέπει όμως να είσαι προετοιμασμένος για έξτρα κονδύλια. Ο τούρμπο κινητήρας έχει σημαντικά θέματα αξιοπιστίας, ενώ και το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να βγάλει ζημιά. Όχι πως ήταν σωστό στη λειτουργία του ακόμα και καινούργιο. Ο «λόξυγκας» που προκαλούσε κάθε αλλαγή ταχύτητας ήταν χαρακτηριστικός.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 65 χιλιάρικα για μεταχειρισμένο smart EQ fortwo; Αμέ! Στη Ρόδο!

Τα παραπάνω δεν μειώνουν τη μαγεία του. Το πρώτο smart fortwo δεν έγινε μόνο εργαλείο μετακίνησης, αλλά και σύμβολο αστικής ζωής. Καταγράφοντας εξαιρετικές πωλήσεις για την κατηγορία του και αφήνοντας παρακαταθήκη που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Για αυτό άλλωστε και θα επιστρέψει.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube