Σέρβις ηλεκτρικών: Όταν μια αλλαγή τακάκια γίνεται υπόθεση για ειδικούς
Παρά την υπόσχεση για πιο απλή και οικονομική συντήρηση, ορισμένα ηλεκτρικά αποδεικνύονται τελικά πιο «κλειδωμένα» από τα θερμικά, απαιτώντας ειδικό λογισμικό κι εξοπλισμό ακόμη και για βασικές εργασίες.
Θεωρητικά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο απλά μηχανικά από τα βενζινοκίνητα. Όμως υπάρχουν εξαιρέσεις.
Ένας κάτοχος Hyundai Ioniq 5 N πρόσφατα παραπονέθηκε ότι δεν μπορούσε να αλλάξει μόνος του τις τακάκια φρένων χωρίς εξειδικευμένο ψηφιακό εξοπλισμό. Αν και οι περισσότερες εργασίες συντήρησης στα ηλεκτρικά είναι σχετικά απλές, ορισμένες σκοντάφτουν σε απροσδόκητους ηλεκτρονικούς περιορισμούς.
Απλές εργασίες που παλιότερα τις έκανες μόνος σου, γίνονται πλέον αποκλειστικά επαγγελματική υπόθεση
Το περιστατικό που ανέφερε ιδιοκτήτης στο Reddit αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα: Αδυνατούσε να αντικαταστήσει τα τακάκια χωρίς πρόσβαση σε προηγμένο διαγνωστικό εργαλείο. Η Hyundai διαθέτει πύλη J2534, η οποία θεωρητικά επιτρέπει συμβατότητα διαγνωστικών συσκευών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Χαίρουν τα φρένα σας άκρας υγείας;
Ωστόσο, μόνο λίγες συσκευές -που κοστίζουν έως και 2.000 δολάρια- λειτουργούν σωστά με τα ηλεκτρικά μοντέλα της. Επιπλέον, απαιτείται υποχρεωτική συνδρομή στο λογισμικό της εταιρείας (60 δολάρια/εβδομάδα), ενώ για ορισμένες λειτουργίες χρειάζεται επαγγελματική πιστοποίηση και ειδική ταυτοποίηση. Με λίγα λόγια… τζίφος.
Αποτέλεσμα; Ακόμη κι αν κάποιος ιδιώτης επενδύσει σε ακριβό εξοπλισμό, δεν σημαίνει ότι θα μπορέσει τελικά να κάνει μόνος του μια τόσο βασική εργασία όπως η αλλαγή τακακιών. Κάτι που έρχεται σε αντίθεση με την υπόσχεση της απλούστερης συντήρησης στα ηλεκτρικά.
Το ζήτημα δεν αφορά αποκλειστικά τη Hyundai. Και άλλες μάρκες ακολουθούν την ίδια λογική. Η ολοένα και μεγαλύτερη εξάρτηση από ηλεκτρονικά συστήματα περιορίζει σταδιακά την αυτονομία των οδηγών. Απλές εργασίες που παλιότερα τις έκανες μόνος σου, γίνονται πλέον αποκλειστικά επαγγελματική υπόθεση.
Πηγή The Drive



