SEAT: Αναθεώρηση ΕΕ για θερμικούς κινητήρες θα διευκολύνει τη μετάβαση στα ηλεκτρικά
Ο CEO της SEAT, Markus Haupt, τονίζει ότι η ευελιξία στους στόχους εκπομπών CO₂ και η αναμενόμενη κατάργηση δασμών δίνουν ώθηση στην πορεία προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η πιθανή απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εγκαταλείψει την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τη SEAT, σύμφωνα με τον Markus Haupt, CEO της ισπανικής εταιρείας και μέλους του ομίλου Volkswagen.
Όπως εξήγησε, η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένει στρατηγική επιλογή, ωστόσο η ζήτηση των πελατών αυξάνεται πιο αργά από ό,τι αναμενόταν, γεγονός που αναγκάζει την εταιρεία να κινηθεί με μεγαλύτερη ευελιξία για να καλύψει διαφορετικές αγορές.
Με το νέο πλάνο, η Ευρώπη θέλει να ανοίξει τον δρόμο για την ηλεκτροκίνηση χωρίς να στενεύει τις επιλογές της αυτοκινητοβιομηχανίας
Ο Haupt ανέφερε ότι η αναθεώρηση της ΕΕ θα προσφέρει «χώρο για μια ομαλότερη μετάβαση μέχρι τα ηλεκτρικά να καλύπτουν το 100% ή σχεδόν το 100% της αγοράς».
Παράλληλα, εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι εντός των επόμενων μηνών η Κομισιόν θα επιβεβαιώσει την κατάργηση του πρόσθετου δασμού 20,7% που επιβλήθηκε στην παραγωγή των Cupra στην Κίνα, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ευέλικτη πρόσβαση στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η εξέλιξη αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο που θέτει τη Γερμανία και τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην καρδιά της διαπραγμάτευσης. Η πίεση από τον διεθνή ανταγωνισμό και οι περιορισμοί στις εξαγωγές μέσω δασμών έχουν καταστήσει αναγκαία την προσαρμογή των στόχων εκπομπών CO₂, ώστε να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα και να διασφαλιστεί το μέλλον της βιομηχανίας στην Ευρώπη.
Με τη νέα πολιτική, η SEAT και οι υπόλοιποι κατασκευαστές αποκτούν μεγαλύτερη ευελιξία στην πορεία προς τα ηλεκτρικά, ενώ ταυτόχρονα παραμένει ανοικτός ο δρόμος για καινοτόμες λύσεις όπως η χρήση συνθετικών καυσίμων ή άλλων τεχνολογιών που συμβάλλουν στην κλιματική ουδετερότητα.
Η αλλαγή αυτή αναμένεται να προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα στον σχεδιασμό και στις επενδύσεις, μειώνοντας τους κινδύνους για τον ευρωπαϊκό κλάδο αυτοκινήτου.




