node/31667

Σε δημοπρασία κράνη του Senna και του Fangio

Ένα κράνος που χρησιμοποίησε ο Ayrton Senna το 1994 και ένα του Juan Manuel Fangio από το 1952, πρόκειται να δημοπρατηθούν σε λίγες ημέρες.

Στο περιθώριο του φετινού Goodwood Festival of Speed, ο οίκος Bonhams διοργανώνει μια δημοπρασία στην οποία θα διατεθούν πολλά αντικείμενα ιδιαίτερης σημασίας για τους φίλους της Formula 1.

Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει σίγουρα ένα κράνος του Ayrton Senna. Πρόκειται για το κράνος της Bell που φορούσε ο Βραζιλιάνος κατά τη διάρκεια δοκιμών στην πίστα του Paul Ricard, στις 2 Μαρτίου του 1994, δηλαδή ακριβώς δύο μήνες πριν από το θάνατό του. Είναι μοναδικό στο είδος του και συνοδεύεται από πιστοποιητικό γνησιότητας και από τη γνήσια θήκη μεταφοράς της Bell. Ο οίκος Bonhams εκτιμά ότι θα πουληθεί προς £60.000-80.000 (€68.000-90.000).

Στην ίδια δημοπρασία θα διατεθεί ακόμη ένα κράνος, που ανήκε στον Juan Manuel Fangio. Πιστεύεται ότι το συγκεκριμένο είχε χρησιμοποιηθεί από τον πεντάκις παγκόσμιο πρωταθλητή το 1952, στους αγώνες που είχαν πραγματοποιηθεί Ν. Αμερική, και συνοδεύεται από μια επιστολή στα γαλλικά που πιστοποιεί τη γνησιότητά του. Εκτιμάται ότι θα πιάσει περίπου τα μισά από το κράνος του Ayrton, δηλαδή £30.000-40.000. Παράλληλα, θα δημοπρατηθεί και ένα κράνος «Herbert Johnson» το οποίο ανήκε στον παγκόσμιο πρωταθλητή του 1958, Mike Hawthorn. Μέχρι το 2005, το συγκεκριμένο κράνος μπορούσε να το δει κανείς στο μουσείο της πίστας του Donington. Αναμένεται να πουληθεί προς £10.000-14.000.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Σε δημοπρασία ένα καρτ του Ayrton Senna

Πάντως αυτή η δημοπρασία του οίκου Bonhams δεν θα περιλαμβάνει… μόνο κράνη, αφού θα υπάρχουν συνολικά 388 αντικείμενα προς πώληση. Από αναμνηστικά από τον κόσμο των αυτοκινήτων και των αγώνων, μέχρι και σπάνιες βρετανικές πινακίδες κυκλοφορίας, όπως η «D 2», που ίσως φτάσει και τις £220.000 (€250.000). Θα υπάρχουν βέβαια και αυτοκίνητα. Ακριβότερο όλων θα είναι μια αγωνιστική Aston Martin DB4GT Zagato του 1961, η οποία είχε προετοιμαστεί από την ομάδα Essex Racing Stable με την υποστήριξη του εργοστασίου, και αναμένεται να ξεπεράσει τα €10 εκατομμύρια.

Aston Martin DB4GT Zagato - Bonhams Goodwood auction 2018

Η δημοπρασία θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του φετινού Goodwood Festival of Speed, την Παρασκευή 13 Ιουλίου. Δείτε αναλυτικά όλα τα προς πώληση αντικείμενα και αυτοκίνητα, στη σελίδα του οίκου Bonhams.

node/39177
Austin Healey 3000 Mk I

Austin Healey 3000 1959-1968: Donald’s car

Με το 6κύλινδρο μοτέρ του, το μηχάνημα του Donald Healey απέπνεε έναν αριστοκρατικό αέρα. Και παρόλο που ήταν «ένα ακόμα ρόουντστερ», έγινε έμβλημα της χρυσής εποχής των σπορ βρετανικών αυτοκινήτων.

Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

Austin Healey 3000 1959-1968: Donald’s car

Οδηγός αγώνων με μια νίκη στο Monte Carlo του 1931 στο παλμαρές του, αλλά και μηχανολόγος παθιασμένος με την αεροδυναμική, ο Donald Healey καταπιάστηκε το 1946 με την περιορισμένη παραγωγή μιας μικρής γκάμας σπορ μοντέλων. 

Με τυπική αγωνιστική σιλουέτα, μάλλον ακριβά και με γραμμές ελάχιστα σαγηνευτικές, η επιτυχία τους ήταν περιορισμένη. Γνωρίζοντας τα μειονεκτήματα των αυτοκινήτων του, ο Βρετανός φίλος μας αποφάσισε να σχεδιάσει ένα πιο πολιτισμένο ρόουντστερ και, κυρίως, πιο οικονομικό. Μιας που κάτω από το καπό του θα έκρυβε έναν κινητήρα της Austin. 

Με πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Λονδίνο το 1952, η Healey 100 (100 για τα μίλια της τελικής ταχύτητάς της), υπέροχα σχεδιασμένη από τον Gerry Coker, προκάλεσε τον ενθουσιασμό του κοινού. Αλλά το κυριότερο ήταν ότι γοήτευσε τον Leonard Lord, τον πανίσχυρο πρόεδρο της BMC -Austin, MG, Morris και τα άλλα καλά παιδιά.

Austin Healey 100
Το Healey 100 προκάλεσε το ζωηρό ενδιαφέρον του προέδρου της BMC, Leonard Lord, που είδε μια ευκαιρία να ανοίγεται στις ΗΠΑ, σε μια πελατεία που ζητούσε κάτι παραπάνω από ένα μικρό MG.


Η σιλουέτα της Healey 100 λοιπόν, εξέπληξε ευχάριστα τον Lord. Χώρια που μια δυνητικά ανεξερεύνητη πελατεία περίμενε από την άλλη μεριά του Ωκεανού τον συνδετικό κρίκο που έλειπε ανάμεσα στα μικρά MG και τις μεγάλες Jaguar. 

Οι όροι της συμφωνίας βρέθηκαν γρήγορα ανάμεσα στα δύο μέρη και η BMC άνοιξε τις γραμμές παραγωγής εφοδιάζοντας τον Donald με κινητήρες, ενώ περιέλαβε τα Healey στους καταλόγους της. Έτσι, ο Donald Healey με μόνη του έννοια την κατασκευή των καροσερί, μπορούσε να ασχοληθεί εκ νέου και απερίσπαστος με τους αγώνες. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Austin Healey Sprite 1958-1961 [video]

Το πρώτο 6κύλινδρο μοντέλο εμφανίστηκε το 1956, αλλά θα έπρεπε να περάσουν άλλα τρία χρόνια και να φτάσει το 1959, πριν προκύψει η μεγάλη μετάλλαξη: Η 3000, γρήγορα αποκαλούμενη «Big Healey», έκανε το ντεμπούτο της.

Austin Healey 3000 Mk I
Πλαισιωμένη από δύο «παχουλά» φτερά, η ουρά της 3000 δείχνει πολύ ρευστή και με πολύ φροντισμένη αεροδυναμική.


Με πιο φαρδείς κυλίνδρους, φτάνοντας τα 2,9 lt, και με τάισμα από δύο μεγάλα καρμπιρατέρ, ο 6κύλινδρος κινητήρας από την ασθματική εκδοχή του πάνω στη βαριά μπερλίνα Westminster της Austin, απέκτησε νεύρο και εντυπωσιακή ροπή. Αλλά και επιδόσεις πρώτης γραμμής, με την τελική ταχύτητα πάνω από 180 km/h. 

Με δισκόφρενα εμπρός (κάτι όχι και τόσο αυτονόητο για βρετανικό ρόουντστερ του ’59), αναθεωρημένο φινίρισμα στην καμπίνα επί τα βελτίω και πιο άνετη από τους ανταγωνιστές του, η 3000 στρογγυλοκάθισε στην κορυφή της κατηγορίας. Το αμερικανικό χαρτί μάλιστα αποδείχτηκε φλος ρουαγιάλ για τη βορειοαμερικανική αγορά που απορρόφησε κοντά στο 90% της παραγωγής της.

 

Austin Healey 3000 Mk I
Ατμόσφαιρα «so british» για το εσωτερικό που φορά ένα ταμπλό λιτής γοητείας, παρόλο που τα καντράν για τον οδηγό δημιουργούν ένα πλήρες σύνολο. 


Η 2/4θέσια 3000 υπέστη μέχρι το τέλος της ζωής της δύο αναβαθμίσεις, που την κράτησαν στη ζωή για σχεδόν δέκα χρόνια, μέχρι το 1968. Σήμερα, στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου για ένα κομμάτι Concours του πρώτου μοντέλου (Mk I BN7 και ΒΤ7) που κράτησε μέχρι το ’61, θα χρειαστεί να δώσεις 89 χιλιάδες ευρώ. Αν και τα καλά αυτοκίνητα ξεκινούν από τις €37.000. 

Η δεύτερη «γενιά», Mk II BJ7 και BN7, κι αυτή διατιθέμενη και σε 2θέσια μέχρι το ’62, φόρεσε ένα καρμπιρατέρ ακόμη και ανέβηκε από τα 125 στα 133 άλογα. Το ’62 επανεξετάστηκε η τροφοδοσία της με δύο διπλά καρμπιρατέρ, κερδίζοντας έτσι ακόμα δύο άλογα και φτάνοντας τα 135, ενώ καταργήθηκε το διθέσιο μοντέλο. Η τιμή της σήμερα είναι ελάχιστα πιο ψηλή από αυτή της Mk I. 

Austin Healey 3000 Mk I
Μοτέρ 6κύλινδρο με ροπή φορτηγού κάτω από το καπό ενός ρόουντστερ με πολιτισμένο χαρακτήρα. Τι άλλο να ζητήσει κάποιος για να κατακτήσει την Αμερική;


Η τελευταία εκδοχή της Austin- Healey 3000, η Mk III, ανέβηκε στα 150 άλογα, ενώ η καμπίνα αναβαθμίστηκε ιδιαίτερα, έτσι ώστε σήμερα αναγνωρίζεται ως η πιο πολυτελής Big Healey. Με την τιμή της όμως να μην ξεπερνά σε ένα Concours κομμάτι τα 100 χιλιάρικα.

Στην φωτογραφίες βλέπετε δύο μοντέλα από της Mk I…

Austin Healey 3000 Mk I
Γοητευτική και από καλή ράτσα, η Austin Healey ήταν με έναν αγνό τρόπο σπορ. Γρήγορη και επιταχύνοντας με έναν υπόκωφο βρυχηθμό, προκαλούσε δυνατές συγκινήσεις, αλλά ήταν και εύχρηστη στην καθημερινότητα. 


H Austin-Healey 3000 Mk I με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά, ατμοσφαιρικός 
Χωρητικότητα 2.912 cc
Τροφοδοσία Δύο καρμπιρατέρ SU HD6
Ισχύς 126 PS/4.600 rpm 
Ροπή 237 Nm/3.000 rpm
Κιβώτιο Χειροκίνητο 4τάχυτο
Διαστάσεις 4,00 x 1,52 x 1,25 m
Μεταξόνιο 2,34 m
Ρεζερβουάρ 55 lt
Βάρος 1.118 kg
Φρένα Δισκόφρενα 286 mm εμπρός, ταμπούρα 279 mm πίσω 
Λάστιχα 5.90-15 (σ.σ. 150/90 R15)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
0-400 m 17,2” @ 128,7 km/h
0-1.000 m 32,0” @ 160,1 km/h
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Κατανάλωση 11,3 lt/100 km
Παραγωγή 44.925 αυτοκίνητα (1959-1968)
Τιμή σήμερα Από €36.500 έως €98.000 (καλή έως κατάσταση Concours)

node/39171

Enzo Ferrari: Έσπασε το ρεκόρ online δημοπρασίας

Αυτή η Ferrari είναι το ακριβότερο αυτοκίνητο που έχει πουληθεί ποτέ μέσω διαδικτύου.

Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Enzo Ferrari: Έσπασε το ρεκόρ online δημοπρασίας

Η Enzo Ferrari που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι πλέον το ακριβότερο αυτοκίνητο που έχει πουληθεί ποτέ μέσω διαδικτυακής δημοπρασίας, καθώς πουλήθηκε έναντι $2.640.000 (€2.328.942)! Το υπεραυτοκίνητο δημοπρατήθηκε από τον οίκο RMSothebys στα πλαίσια του "Driving into Summer" που έλαβε χώρα μεταξύ 21 και 29 Μαίου.

Αυτή είναι μια από τις 400 Enzo που κατασκευάστηκαν στο Maranello, με αριθμό σασί 13303. Ο πρώτος ιδιοκτήτης του μοντέλου ήταν ένας συλλέκτης από το San Fransisco που την κράτησε από το 2003 μέχρι το 2018, πραγματοποιώντας σχολαστικά όλα τα σέρβις στην επίσημη αντιπροσωπεία. Ο δεύτερος ιδιοκτήτης ήταν ένας συλλέκτης από την California, ο οποίος επίσης την πρόσεχε σαν κόρη οφθαλμού.

Συνολικά, η Enzo έχει καλύψει μόλις 2.012 km μέσα στα 17 χρόνια που έχουν περάσει από την ημέρα που βγήκε από το εργοστάσιο της Ferrari. Να θυμίσουμε πως κάτω από το καπό της ναυαρχίδας του Maranello βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός V12 6,0 λίτρων με απόδοση 660 PS και 657 Nm που συνεργάζεται με σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων. 

Σε αντίθεση  με τις παραδοσιακές δημοπρασίες που οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να δουν από κοντά τα αυτοκίνητα πριν κάνουν τις προσφορές τους, στις online δημοπρασίες οι αγοραστές πρέπει να αρκεστούν στις φωτογραφίες και τις πληροφορίες που παρέχει ο διοργανωτής. Βέβαια στην περίπτωση του RMSothebys  και της συγκεκριμένης Ferrari, είναι αρκετά εύκολο να εμπιστευτείς την περιγραφή του μοντέλου καθώς είναι εμφανές πως βρίσκεται σε κατάσταση βιτρίνας. Ακόμα και έτσι, τα 2,6 εκατομμύρια δολάρια είναι σεβαστό ποσό για ένα κλικ!

[Πηγή: RMSothebys μέσω Carscoops]