Scania: Κινητήρας plug-in hybrid για λεωφορεία! Για καλό ή για κακό;

Scania: Κινητήρας plug-in hybrid για λεωφορεία! Για καλό ή για κακό;

Η Scania εξελίσσει μια νέα εναλλακτική λύση μεταξύ ντίζελ και πλήρους ηλεκτροκίνησης που υπόσχεται ευελιξία χρήσης, αλλά εγείρει ερωτήματα για την πραγματική πρόοδο προς τη βιώσιμη κινητικότητα.

Scania

Μέχρι σήμερα, είχαμε συνηθίσει κυρίως σε λεωφορεία θερμικά και αργότερα με φυσικό αέριο ή ηλεκτρικά. Τα μοντέλα με επαναφορτιζόμενο υβριδικό είναι σπάνια -αν υπάρχουν. Η Scania όμως αποφάσισε να επενδύσει σε αυτήν την τεχνολογία και παρουσιάζει μια νέα μονάδα, βασισμένη στο «Scania Super».

Με τον νέο επαναφορτιζόμενο υβριδικό κινητήρα για λεωφορεία, η Scania θέλει να προσφέρει μια εναλλακτική λύση. Με αυτονομία περίπου 80 km σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, το σύστημα επιτρέπει την κυκλοφορία σε κέντρα πόλεων με περιορισμούς ρύπων, διατηρώντας παράλληλα την ευελιξία του θερμικού κινητήρα για μεγαλύτερες αποστάσεις. Η εταιρεία διευκρινίζει ότι η νέα μονάδα PHEV  βασίζεται στον θερμικό κινητήρα Scania Super που κυκλοφορεί ήδη στην αγορά.

Σε αντίθεση με ένα πλήρως ηλεκτρικό λεωφορείο, ένα PHEV όπως αυτό το Scania, δεν εξαρτάται τόσο από την ύπαρξη υποδομών φόρτισης

Scania

Η πρωτοβουλία στοχεύει κυρίως τα τουριστικά και υπεραστικά λεωφορεία που μέχρι σήμερα δεν είχαν κάποια αξιόπιστη ηλεκτροκίνητη εναλλακτική. Ενώ τα αστικά λεωφορεία έχουν ήδη στραφεί σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτροκίνηση, οι υπεραστικές γραμμές εξακολουθούν να εξαρτώνται από το ντίζελ. 

Μια τεχνολογία plug-in hybrid θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ενδιάμεσο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση χωρίς να ανατρέψει πλήρως το οικονομικό μοντέλο των φορέων εκμετάλλευσης. Έξυπνο, τουλάχιστον από οικονομικής πλευράς.

Scania
Τη θερμική βάση του συστήματος PHEV αποτελεί ο νέος 13λιτρος κινητήρας που χρησιμοποείται και στα φορτηγά, ειδικά προσαρμοσμένος για λεωφορεία και πούλμαν. Με πολύ ροπή στις χαμηλές στροφές και σε δύο εκδοχές ισχύος, 420 ή 460 PS.
Ο θερμικός κινητήρας συνδυάζεται με τις e-machine, διπλούς ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένους με ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων έξι ταχυτήτων και δυνατότητα ανακτητικής πέδησης. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία κατασκευής Scania και χωρητικότητας 89 kWh.

Σε αντίθεση με ένα πλήρως ηλεκτρικό λεωφορείο, ένα PHEV δεν εξαρτάται τόσο από την ύπαρξη υποδομών φόρτισης. Θα μπορεί να φορτίζεται στον σταθμό της εταιρείας και, προαιρετικά, στον δρόμο. Όλα αυτά κάνουν το νέο σύστημα ιδιαίτερα ελκυστικό για τους επαγγελματίες του κλάδου. Ωστόσο, παραμένει το ερώτημα: Tα υποσχόμενα 80 km επαρκούν πραγματικά για τις ανάγκες σε ζώνες χαμηλών ρύπων;

Όπως και στα επιβατικά αυτοκίνητα, υπάρχουν δύο κίνδυνοι: Aπό τη μια, η χρήση να παραμένει κυρίως θερμική και από την άλλη, η τεχνολογία αυτή να καθυστερήσει τη μετάβαση σε πλήρως ηλεκτρικά λεωφορεία. Η απλότητα των PHEV μπορεί να τα κάνει ελκυστικά, αλλά ίσως αναβάλει τις επενδύσεις που θα οδηγήσουν στην πλήρη ηλεκτροκίνηση. Επιπλέον, η παραγωγή και συντήρηση δύο κινητήριων συστημάτων αυξάνει τη συνολική περιβαλλοντική επιβάρυνση.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube