node/38071

Rétromobile 2020: Η FCA Heritage σαγηνεύει το Παρίσι

Μια  έκθεση με περισσότερα από 1.000 κλασσικά αυτοκίνητα.

Από τις 5, έως και τις 9 Φεβρουαρίου, το Παρίσι θα φιλοξενήσει περισσότερα από 1.000 κλασσικά αυτοκίνητα στα πλαίσια της έκθεσης Rétromobile 2020. Η FCA Heritage, ο οργανισμός της Fiat Chrysler Automobiles που είναι αφιερωμένος στη διατήρηση και προώθηση της ιστορίας των Ιταλικών μαρκών του Ομίλου FCA, θα δώσει την ευκαιρία στο κοινό να απολαύσει μια σειρά εξαιρετικά σπάνιων κλασσικών αυτοκινήτων. Η φετινή χρονιά είναι ιδιαίτερα σημαντική αφού σηματοδοτεί τα 110α γενέθλια της Alfa Romeo, τα 30α γενέθλια του Fiat Panda, αλλά και την είσοδο στην 8η δεκαετία πορείας της Abarth. 

alfa
ALFA 24HP 1910

Η συμμετοχή της FCA Heritage στην Rétromobile 2020 περιλαμβάνει μοντέλα όπως η ALFA 24HP 1910, που αποτελεί το πρώτο μοντέλο της μάρκας, την πρώτη έκδοση του Fiat Panda που παρουσιάστηκε το 1980, αλλά και την Lancia Delta HF Integrale, έναν θρύλο της αυτοκίνησης που αποτελεί και το πρώτο μοντέλο για το οποίο γίνεται επανέκδοση αυθεντικών ανταλλακτικών από τη Mopar σε συνεργασία με την FCA Heritage.

Joll
FIAT Panda Jolly 2006

Δίπλα σε αυτά τα κλασσικά αυτοκίνητα θα βρίσκεται και το μοναδικό Panda Jolly, ένα πρωτότυπο που σχεδιάστηκε ώστε να προσφέρει VIP μετακινήσεις το 2006 στο κοσμοπολίτικο νησί Capri. Η έμπνευση για αυτό το μοναδικό μοντέλο πηγάζει από το Fiat 600 Multipla Jolly του 1956 που σχεδίασε και κατασκεύασε η Carrozzeria Ghia, το οποίο κατέκτησε το διεθνές jet set συμπεριλαμβανομένου και του Αριστοτέλη Ωνάση.

Τα μοναδικά μοντέλα της FCA Heritage θα συνοδεύσουν οι συλλεκτικές εκδόσεις Panda Trussardi και Abarth 695 70o Anniversario που θα συνδέσουν ιδανικά την ιστορία με το παρόν της FCA.

[Πηγή: FCA]

node/39127

Έρχεται η πρώτη ηλεκτρική Alfa Romeo

Το νέο ηλεκτρικό B-SUV της Alfa Romeo θα εμπλουτίσει τη γκάμα δίπλα στις Tonale και Stelvio.

Δευτέρα, 01 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Έρχεται η πρώτη ηλεκτρική Alfa Romeo

Σύμφωνα με το Autocar, η Alfa Romeo ετοιμάζει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό όχημα για το 2022, το οποίο θα είναι το τρίτο SUV της γκάμα της δίπλα στην επερχόμενη έκδοση παραγωγής της Tonale (C-SUV) και την μεγαλύτερη Stelvio (D-SUV).

Η νέα Alfa Romeo θα ανήκει στην κατηγορία premium B-SUV και πιθανότατα θα μοιράζεται την ηλεκτρική πλατφόρμα eCMP του ομίλου PSA με τα DS 3 Crossback E-Tense, Peugeot e-2008 και Opel Mokka-e. Να θυμίσουμε πως σε αυτά τα μοντέλα ένας ηλεκτροκινητήρας 136 PS κινεί τον εμπρός άξονα, και μια μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh χαρίζει αυτονομία 330-340 km ανάμεσα σε κάθε φόρτιση. Παρόλα αυτά, η στόχευση της Alfa Romeo στις επιδόσεις, θα οδηγήσει σε πιο επιθετικό στήσιμο του μοντέλου και διαφορές στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Επιπλέον, η ηλεκτρική Alfa θα έχει τεχνητό ήχο ο οποίος δεν θα προσομοιώνει ένα θερμικό μοτέρα όμως θα έχει στόχο να ενισχύει το συναίσθημα του οδηγού όποτε αυτός το επιλέγει.

Εκπρόσωπος της Alfa Romeo δήλωσε στο Autocar: «Όταν κυκλοφορήσαμε τις Giulia και Stelvio, μας αναγνώρισαν ως μια σπορ φίρμα, χάρη στο εξαιρετικό κράτημα. Προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε ότι τα μοντέλα μας δεν είναι μόνο σπορ αλλά μπορούν επίσης να οδηγηθούν και με ένα άνετο τρόπο - κάτι που παλαιότερα οι πελάτες δεν θα περίμεναν από την Alfa Romeo - έτσι ώστε να απευθυνθούμε σε μεγαλύτερη δεξαμενή πελατών.»

«Όσον αφορά το ηλεκτρικό μοντέλο, θα μείνουμε πιστοί στον σπορ χαρακτήρα της Alfa Romeo και θα χρησιμοποιήσουμε τους ηλεκτροκινητήρες με έμφαση στις επιδόσεις. Η κατηγορία B-Segment είναι μάλλον η καλύτερη επιλογή όσον αφορά την αυτονομία και τη χρήση, και το δίκτυο φορτιστών θα έχει επίσης βελτιωθεί μέχρι την παρουσίαση του μοντέλου.»

Σχετικά με την εξωτερική σχεδίαση του ηλεκτρικού B-SUV, ο εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε: «Θα σεβαστούμε το αίσθημα της οικογενειακής σχεδιαστικής ταυτότητας - έχουμε μερικά κοινά στοιχεία σε ολόκληρη τη γκάμα - όμως δεν θέλουμε να κάνουμε copy paste στα μοντέλα μας, γιατί κάθε κατηγορία έχει τη δική της προσωπικότητα, και οι πελάτες μας είναι διαφορετικοί σε ηλικία και προσδοκίες.»

Η κυκλοφορία ενός ηλεκτρικού μοντέλου σε μια ανερχόμενη κατηγορία θα βοηθήσει την Alfa Romeo να αυξήσει τις πωλήσεις της με στόχο τις 400.000 μονάδες το χρόνο, βελτιώνοντας παράλληλα τον μέσο όρο εκπομπών CO2. Ενδεικτικό είναι πως το 2019 η ιταλική φίρμα πούλησε στην Ευρώπη 54.365 αυτοκίνητα, μια μείωση άνω του 50% σε σχέση με το 2018.

*Η εικόνα είναι ψηφιακά επεξεργασμένη κατά προσέγγιση, καθώς δεν έχουμε ακόμα στοιχεία για το πως θα μοιάζει το ηλεκτρικό B-SUV.

[Πηγή: Autocar]

TAGS
node/39101
Ventouri 260 Atlantique

Venturi 210 & 260 1984-1994: Κόντρα στον καιρό

Καλοαναθρεμμένα και καλά φτιαγμένα, τα Venturi μπορούσαν να τα βάλουν με τα καλύτερα GT της εποχής τους. Ελλείψει φήμης όμως, η πορεία τους είχε κοντά ποδάρια…

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

Venturi 210 & 260 1984-1994: Κόντρα στον καιρό

Διεθνές Σαλόνι του Παρισιού 1984. Στο περιθώριο των τεράστιων κατασκευών με τα αχανή σταντ που φιλοξενούσαν τους μεγάλους της παρισινής έκθεσης, ένα σταντ, μόλις και μετά βίας ταπεινό, προκαλούσε την περιέργεια των επισκεπτών. Κάτω από τη μαρκίζα που έγραφε «Ventury», με την ορθογραφία όπως την βλέπετε, με ένα «y», φιγουράριζε ένα κεντρομήχανο κουπέ. 

Με το «καλημέρα», ο σπορ προσανατολισμός του αυτοκινήτου ήταν δεδηλωμένος. Δημιούργημα του πάθους δύο ανθρώπων, του Gérard Godfroy και του Claude Poiraud, σχεδιαστή και μηχανικού αντίστοιχα, τράβηξε το ενδιαφέρον του Hervé Boulan, ενός επενδυτή o οποίος και κατάρτισε ένα σχέδιο παραγωγής. 

Στη συνέχεια όλα εξελίχτηκαν πολύ γρήγορα, με τη δημιουργία της MVS -Manufacture de Voitures de Sport- και την κατασκευή ενός πρωτοτύπου που φορούσε κινητήρα από Peugeot 505 Turbo. To δημιούργημα αυτό, πολύ βιοτεχνικό, εγκαταλείφθηκε εις όφελος ενός πιο φιλόδοξου πρότζεκτ που για καρδιά του θα είχε τον V6 Turbo PRV, το ίδιο 3λιτρο μοτέρ που φορούσε το Renault 25 V6 Turbo.

Ventouri 260 Atlantique
Ταχύτατο και ομοιογενές, το 260 με τον V6 PRV τούρμπο 2.8 αναδείχτηκε στην πιο επιτυχημένη έκδοση της σύντομης εποποιίας της Venturi.


Τους τρεις άνδρες ήρθε να συνδράμει ο Jean Rondeau. O οδηγός, κατασκευαστής και νικητής των 24 Ωρών του Le Mans του 1980, ενεπλάκη με τη σειρά του σε αυτήν την περιπέτεια για να εξελίξει το σασί και τις αναρτήσεις. Κοντά σε αυτόν και ο Jean-Pierre Beltoise και ο Mauro Bianchi, παλιός οδηγός της Alpine Renault, που συμμετείχαν στις πρώτες δοκιμές εξέλιξης στον δρόμο. 

Με λανσάρισμα το 1986, η τελική έκδοση παραγωγής της Venturi επιβλήθηκε μονομιάς ως μια αδιαμφισβήτητη αισθητική επιτυχία. Προκαλώντας τη σιλουέτα της Lotus Esprit, η γραμμή του αυτοκινήτου συνταίριαζε τη λιτή γοητεία και τα πολύτιμα αεροδυναμικά στοιχεία που του εξασφάλιζαν το καλό πάτημα στον δρόμο σε υψηλή ταχύτητα.

Με αυτοφερόμενο πλαίσιο μεγάλης στρεπτικής ακαμψίας και κοφτερό εμπρός σύστημα με διπλά ψαλίδια και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, η Venturi 260 έκανε πάρτι επίσης και στις φιδίσιες διαδρομές. Σχεδόν σωστό σε επιδόσεις με τον «γηραλέο» κινητήρα PRV, ωρίμασε για τα καλά το 1990, υιοθετώντας τον 2.8 V6 τούρμπο. Ισχυρό, γρήγορο και ελαστικό (430+ Nm από τις 2.000 rpm), αυτό το Venturi φιγουράριζε ανάμεσα στα δέκα ταχύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο.

Ventouri 260 Atlantique
Παρότι το μοτέρ δεν είχε ευγενική καταγωγή, έφτανε και αρκούσε στο Venturi για να τα βάζει στον δρόμο με ό,τι καλύτερο (και ακριβότερο) κυκλοφορούσε στην πιάτσα των GT.


Σε αντίθεση όμως με τα δυναμικά πλεονεκτήματα και τη σοβαρότητα στην κατασκευή του, η εμπορική επιτυχία του σημείωνε χαμηλές πτήσεις, αφενός λόγω της ορατότητας, αφετέρου λόγω έλλειψης ενός πραγματικού δικτύου διανομής.

Οι δυσκολίες αυτές έκοβαν την όρεξη όσων θα ήθελαν να επενδύσουν στη διανομή της Venturi ή των εμπόρων που ήδη διατηρούσαν επιχειρήσεις που εμπορεύονταν εξωτικά ή λιγότερο εξωτικά αυτοκίνητα. Κατάσταση που οδήγησε μοιραία στη διακοπή του εγχειρήματος το 1999. Και την κήρυξη πτώχευσης το 2000.

Την ίδια χρονιά, ο Μονεγάσκος Gildo Pallanca Pastor αγόρασε τη Venturi και αποφάσισε να επικεντρωθεί στους ηλεκτροκινητήρες. Αυτή η αλλαγή προσανατολισμού ήταν που γέννησε το περιορισμένης παραγωγής Fétish, το πρώτο ηλεκτρικό σπόρτσκαρ στον κόσμο. Η υποδοχή του Fétish ήταν ενθουσιώδης από το κοινό, οδηγώντας σε ακόμη πέντε καινοτόμα, πρωτότυπα αυτοκίνητα.

Ventouri 260 Atlantique
Καθαρό και λιτό όπως οι γραμμές του αυτοκινήτου, τo ταμπλό και η ατμόσφαιρα της καμπίνας γενικότερα ξεχώριζαν για το καλό γούστο που συνδυαζόταν με ακριβό δέρμα και -κατά περίπτωση- ξύλο -δείτε στην γκάλερι.


Ο ηλεκτρικός πυρετός της Venturi ήταν που την ώθησε να γίνει η πρώτη ομάδα που εντάχθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula Ε, υπό την ονομασία ROKiT Venturi Racing, με οδηγούς τους Felipe Massa και Edoardo Mortara. Σήμερα, η Venturi ειδικεύεται στην εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής απόδοσης που προορίζονται να σπάσουν ρεκόρ ή να λειτουργήσουν σε ακραίες συνθήκες.

Έναν χρόνο πριν η «θερμική» Venturi κατεβάσει ρολά, τον Ιούλιο του 1998, είχα την τύχη να γνωρίσω τον αντιπρόσωπό της στο Χονγκ Κονγκ. Επρόκειτο για μια τελείως τυχαία γνωριμία, καθώς πιάσαμε κουβέντα στην επίσημη παρουσίαση της Maserati 3200GT στο Polo de Paris. H γνωριμία μας συνεχίστηκε σε ένα εκπληκτικό κινεζικό εστιατόριο (δεν το ’πιανε το μάτι σου) στο 17ο Διαμέρισμα του Παρισιού και την άλλη μέρα που διαμεσολάβησε για να μου δώσουν να κάνω βόλτα με μια Venturi 300 Atlantique. Παίρνοντας έτσι μυρωδιά την ευκαιρία που χάθηκε και, στο μέτρο του δυνατού, που αντιλήφθηκα τη σοβαρότητα της κατασκευής αυτών των αυτοκινήτων.

Ventouri 260 Atlantique

Αν σήμερα θελήσει κάποιος να αποκτήσει μια Venturi 210 ή 260, η υπόθεση δεν είναι πανάκριβη. Για μια 260 Coupé SPC σε πολύ καλή κατάσταση η τιμή δεν υπερβαίνει τις 50 χιλιάδες, ενώ για μια 260 Atlantique θα χρειαστεί μέχρι 70.000. Για μια 210 η τιμή είναι ελαφρώς πιο χαμηλή. 

H Venturi 260 με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος σε V, τούρμπο, στο κέντρο
Χωρητικότητα 2.849 cc
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων Renix-EIA, τούρμπο Garrett T3, ιντερκούλερ
Ισχύς 260 PS/5.750 rpm 
Ροπή 432 Nm/2.000 rpm
Κιβώτιο Χειροκίνητο 5τάχυτο
Διαστάσεις 4,09 x 1,70 x 1,17 m
Μεταξόνιο 2,4 m
Ρεζερβουάρ 90 lt
Βάρος 1.265 kg
Φρένα Αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, 280 mm εμπρός και πίσω 
Λάστιχα Michelin MXX 205/55 ZR16 εμπρός, Michelin MXX 245/55 ZR16 πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,2”
0-400 m 13,2”
0-1.000 m 24,4”
Τελική ταχύτητα 270 km/h
Κατανάλωση 11,3 lt/100 km
Παραγωγή 264 αυτοκίνητα (1984-1994)
Τιμή σήμερα Από €60.000 έως €75.000 (πολύ καλή έως άριστη κατάσταση)