node/33476

Rétromobile 2019: Γιορτή για την εκατονταετηρίδα της Citroën

Το 2019, η Citroën γιορτάζει τα 100 χρόνια της, και στο παρισινό Σαλόνι για το Κλασικό Αυτοκίνητο, η επέτειος αυτή θα είναι από τα κεντρικά θέματα.

Από τη στρατιωτική βιομηχανία στο αυτοκίνητο, από την DS μέχρι την DS Automobile και από την ανεξαρτησία μέχρι την εξαγορά της από την Peugeot, η ζωή της Citroën δεν ήταν πάντα ένα ποτάμι που κυλούσε ήσυχα. Η γαλλική φίρμα που ανακαλύπτει και πάλι τον εαυτό της με φρεσκοσχεδιασμένα αυτοκίνητα, θα γιορτάσει το 2019 εκατό χρόνια. Και η Rétromobile θα κάνει προφανώς ιδιαίτερη μνεία σε αυτή την επέτειο.

Η ιστορία της Citroën έχει γνωρίσει πολλές ανατροπές, αλλά όλα τα χρωστά κατά κύριο λόγο στον ιδρυτή της, André Citroën, ο οποίος ξεκίνησε τη βιομηχανική δραστηριότητά του στο αυτοκίνητο ύστερα από την μετατροπή του ιστορικού εργοστασίου πυρομαχικών της Javell. Η περίοδος του μεσοπολέμου θα ήταν μια καλή εποχή για το αφεντικό της Citroën, ο οποίος όμως θα χρειαζόταν να αποσυρθεί στην αυγή του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, ύστερα από την εξαγορά της εταιρείας του από τη Michelin, εν μέσω μιας περίπλοκης περιόδου για τον Γάλλο κατασκευαστή.

Τα υπόλοιπα λίγο ως πολύ τα γνωρίζουμε, με την Traction πριν από τον πόλεμο, το Type H και το 2CV ύστερα από την παγκόσμια σύγκρουση, την αποκάλυψη της DS στα μέσα της δεκαετίας του ’50 και πάλι τη βύθισε σε μια κρίση που οδήγησε στην εξαγορά από την Peugeot.

citroen type h
To πρωτότυπο του Citroën Type H το 1948.


Είναι συνηθισμένο να κάνουμε σήμερα τη σύνδεση μεταξύ της υφιστάμενης Citroën και εκείνης της μεγάλης εποχής της DS, όπου η καινοτομία ήταν το ίδιο το DNA της μάρκας. Αλλά οι καιροί έχουν αλλάξει και η Citroën, όπως όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές, πρέπει τώρα να καλύψει συγκεκριμένες, σύγχρονες ανάγκες μέσα σε ένα μεγάλο όμιλο.

Όλα αυτά τα σκαμπανεβάσματα, τα οποία οδήγησαν τη Citroën σήμερα να είναι μέρος του λεγόμενου Groupe PSA, θα εκτεθούν στην παριζιάνικη Rétromobile σε μια εξαιρετική έκθεση για πλούσιο παρελθόν της Citroën. Εκατό χρόνια ιστορίας θα ήταν αδύνατο να τα συνοψίσουμε σε μια ιντερνετική αναφορά. Οπότε αν δεν βρεθείτε στο Παρίσι ανάμεσα στις 6 με τις 10 Φεβρουαρίου, όπου μια πλειάδα Citroën από όλες τις εποχές θα δώσουν το παρών στη Rétromobile, υπάρχει και άλλος τρόπος. Η έκδοση «Automotive Milestones» με τη σφραγίδα του DRIVE που αναλύει την ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και κάθε εταιρείας ξεχωριστά, βρίσκεται στα περίπτερα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Rétromobile 2019: Το Mini επιστρέφει

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Rétromobile 2019: Η Bédélia θα έχει την τιμητική της

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Alfa Romeo μπορεί πιάσει πάνω από €20 εκατ. στη Rétromobile 2019

node/40250
Polestar logo

Η Citroën μπλόκαρε το λανσάρισμα της Polestar!

Η Citroën μήνυσε την Polestar, την ηλεκτρική φίρμα της Volvo, λόγω του «παρόμοιου» σήματός της με της γαλλικής φίρμας. Και δικαστήριο του Παρισιού απεφάνθη υπέρ της Citroën.

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Η Citroën μπλόκαρε το λανσάρισμα της Polestar!

Αυτό το καλοκαίρι, η Polestar, πρώην σπορ βραχίονας της Volvo που έγινε ανεξάρτητη εταιρεία το 2017, ξεκίνησε στην Ευρώπη τις παραδόσεις του πρώτου 100% ηλεκτρικού μοντέλου της, του Polestar 2. Παραδόξως, η Γαλλία δεν ήταν ανάμεσα στις ευρωπαϊκές αγορές που ξεκίνησαν να εξυπηρετούνται, παρότι αυτό είχε ανακοινωθεί μόλις το Polestar 2 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το 2019.

Αυτή η καθυστέρηση θα μπορούσε να εξηγηθεί από τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπισε το αυτοκίνητο, το οποίο έχει ήδη αποτελέσει αντικείμενο εκστρατείας ανάκλησης! Αλλά τελικά δεν ήταν αυτό. Η καθυστέρηση του λανσαρίσματος είχε νομική προέλευση, καθώς η άφιξη του Polestar στη Γαλλία εμποδιζόταν από άλλη φίρμα.

Όπως αναφέρουν οι συνάδελφοί μας από το περιοδικό L’Automobile Magazine, η Citroën μήνυσε την Polestar, κατηγορώντας την για παραχάραξη και παραβίαση εμπορικών σημάτων! Το πρόβλημα; Ο λογότυπος της Polestar. Που σχηματίζεται από δύο σιρίτια, τα οποία βρίσκονται αντιμέτωπα για να σχηματίσουν ένα αστέρι –μιας και Polestar είναι ο Πολικός Αστέρας.

Polestar logo

Η γαλλική φίρμα είναι προφανώς γνωστή για τη χρήση των σιριτιών στον λογότυπό της. Επομένως, της γύρισε το μάτι, θεωρώντας ότι η ομοιότητα είναι ισχυρή, με τα σιρίτια να είναι παρόμοιου σχήματος και χρώματος, και τα οποία διαφοροποιούνται σε ένα Polestar μόνο από τη διάταξή τους. 

Η Citroën υπογράμμισε επίσης ότι τα «chevrons» της αποτελούν επίσης η βάση του λογότυπου «DS», με τη λογική της δημιουργίας μιας σύνδεσης με την premium φίρμα της. Ως εκ τούτου υπογράμμισε ότι υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης με την Polestar, για την οποία κάποιοι μπορεί να πιστέψουν ότι συνδέεται με τη Citroën. Οι Γάλλοι προς ενίσχυση των ισχυρισμών τους προσκόμισαν σχόλια από χρήστες του ίντερνετ που εξεπλάγησαν από την ομοιότητα των δύο λογότυπων.

Citroën logo

Το δικαστήριο, ωστόσο, απέρριψε ως αβάσιμους τους ισχυρισμούς της Citroën για παραχάραξη εμπορικών σημάτων, κρίνοντας ότι οι λογότυποι έχουν μεν μια, αλλά αδύναμη ομοιότητα, με πολύ διαφορετική διάταξη των σιριτιών τους. Το δικαστήριο τόνισε ότι τα προϊόντα, ακόμη και αν αυτά είναι αυτοκίνητα και για τις δύο πλευρές, στοχεύουν σε ένα «σχετικό κοινό», το οποίο επομένως έχει γνώση των λογότυπων και δύσκολα θα μπερδευτεί.

Από την άλλη πλευρά, το δικαστήριο απεφάνθη υπέρ της Citroën για παραβίαση εμπορικού σήματος. Το γεγονός ότι ο λογότυπος της Polestar συντίθεται από σιρίτια παρόμοιου σχήματος δημιουργεί πρόβλημα, την ίδια στιγμή που η Citroën είναι παγκοσμίως γνωστή και ως «η φίρμα με τα chevrons» -σσ. «la marque aux chevrons» στα γαλλικά. Επομένως, η Polestar μπορεί να επωφεληθεί έμμεσα από τη φήμη των σιριτιών της Citroën. Η γαλλική δικαιοσύνη υπενθύμισε επίσης ότι ο παλιός λογότυπος της Polestar είχε ένα πολύ διαφορετικό αστέρι και ότι ο νέος που δημιουργήθηκε το 2017, ήρθε πολύ αργότερα από την τελευταία ανανέωση του αντίστοιχου της Citroën, ο οποίος κατατέθηκε το 2007.

DS Automobiles logo

Ως εκ τούτου, η Polestar καταδικάστηκε να καταβάλει €150.000 στη Citroën ως αποζημίωση για την παραβίαση του διακριτικού χαρακτήρα των σημάτων της. Πάνω απ’ όλα όμως, το δικαστήριο απαγόρευσε στην Polestar να χρησιμοποιεί τον λογότυπό της στη Γαλλία ύστερα από περίοδο τριών μηνών μετά την επίδοση της απόφασης (4 Ιουνίου 2020) και για περίοδο έξι μηνών! Επομένως, γι’ αυτό το Polestar 2 δεν λανσαρίστηκε στη Γαλλία.

node/40168

Peugeot: Επίσημη αναπαλαίωση του 205 GTi –και όχι μόνο

Τμήμα αποκατάστασης, έκθεσης και πώλησης των θρυλικών μοντέλων της ξεκινά η Peugeot, με πρώτο τυχερό το πολύ αγαπημένο 205 GTi 1.9.

Κυριακή, 18 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Peugeot: Επίσημη αναπαλαίωση του 205 GTi –και όχι μόνο

Για την επέτειο των 210 ετών της, η Peugeot εγκαινιάζει μια νέα δραστηριότητα: Την αναπαλαίωση και πώληση vintage οχημάτων, μέσω της λέσχης «L’ Aventure Peugeot», η οποία είχε ιδρυθεί το 1982 από τον Pierre Peugeot.

Η αποκατάσταση των οχημάτων θα γίνεται στα εργαστήρια του Μουσείου Ιστορικών Αυτοκινήτων της Peugeot στο Sochaux, και όλα τους θα λαμβάνουν πιστοποιητικό αυθεντικότητας με την ολοκλήρωση της αναπαλαίωσης, πριν τεθούν σε πώληση. Το πρώτο αυτοκίνητο που επιλέχθηκε για αναπαλαίωση είναι το εμβληματικό μοντέλο της μάρκας με το λιοντάρι: Ένα μαύρο 205 GTi με τον κινητήρα των 1,9 lt και 130 PS. Η διαδικασία θα αναδείξει το ταλέντο και την τεχνογνωσία των υπαλλήλων που κατέχουν εξειδικευμένες γνώσεις στα πεδία που είναι απαραίτητα για μια ποιοτική αναπαλαίωση (μηχανικοί, φανοποιοί και ταπετσέρηδες). 

Η νέα αυτή δραστηριότητα είναι δυνατή λόγω της διαθεσιμότητας ανταλλακτικών. Η λέσχη Αventure Peugeot προετοιμάζεται γι’ αυτό εδώ και επτά χρόνια, έχοντας κάνει τις απαραίτητες εργασίες στην αποθήκη της προκειμένου να διαχειριστεί το στοκ των ανταλλακτικών. Σε περίπτωση έλλειψης κάποιου εξαρτήματος η Peugeot  θα απευθυνθεί σε παραδοσιακούς συνεργάτες της για την κατασκευή τους μέσω 3D εκτύπωσης. 

Από το 2021, έχει προβλεφθεί ένας χώρος αποκλειστικά για την έκθεση των αναπαλαιωμένων μοντέλων της Peugeot με την υπογραφή της Aventure Peugeot, ενώ όλα θα ανεβαίνουν και σε ειδική πλατφόρμα στην ιστοσελίδα της. Αυτοκίνητα ιδιωτών μπορούν επίσης να φιλοξενηθούν στον ίδιο χώρο εφόσον έχουν λάβει το πιστοποιητικό αυθεντικότητας της Aventure Peugeot.

Δείτε στις φωτογραφίες της gallery που ακολουθεί, σε τι κατάσταση είναι το 205 GTi που ανέλαβε να ξανακάνει καινούργιο η Peugeot.

[Πηγή: Peugeot]