Renault Dauphine 1093 1962-1964
node/38917

Renault Dauphine 1093 1962-1964: Σπορ πρεμιέρα

Το Dauphine 1093 εγκαινίασε την γκάμα των μικρών σπορ αυτοκινήτων στη Renault. Και η επιτυχία στα ράλι θα ενεθάρρυνε την επώαση της σειράς «Gordini».

Το μοντέρνο και αστικό Dauphine που λανσαρίστηκε το 1956 θα στρογγυλοκαθόταν με χάρη ανάμεσα στο δημοφιλές, λαϊκό 4CV και στη «μεγάλη» Frégate. Δύο χρόνια αργότερα, η Régie θα στεφάνωνε την γκάμα του Dauphine με μια έκδοση «Gordini», πιο πολυτελή και λίγο πιο γρήγορη χάρη στο 4άρι σασμάν της. 

Σε αντίθεση με την εικόνα κύρους του Amédée Gordini, μιας και ήταν ο τελευταίος Γάλλος κατασκευαστής Formula 1 στη δεκαετία του ’50, το αυτοκίνητο δεν είχε δα και κάτι το σοβαρό πάνω του για σπορ αυτοκίνητο. Με προίκα μια μετά βίας ταπεινή εξέλιξη του υπάρχοντος Dauphine και απέναντι στη γήρανση του 4CV, το λιλιπούτειο αλλά πολύ δυναμικό και δραστήριο αγωνιστικό τμήμα της Renault πήρε την πρωτοβουλία να ετοιμάσει ένα μοντέλο κομμένο ραμμένο πάνω στο Dauphine.

Renault Dauphine 1093 1962-1964
Αναγνωρίσιμο από τις μπλε διαμήκεις ρίγες του, το 1093 κατάπινα αδηφάγα τα χιλιόμετρα στον ανοιχτό δρόμο αλλά χρειαζόταν προσοχή με τα αδύναμα φρένα του και την ευπάθεια στον πλευρικό άνεμο. 


Η εποχή εκείνη συνέπεσε με τη διεθνοποίηση των αγωνιστικών κανονισμών και δεν υπήρχε πια η περίπτωση για ένα εργοστάσιο να φτιάξει μία δύο εκατοντάδες αυτοκίνητα ειδικά για αγώνες. Έτσι, αν η Renault έδινε το πράσινο φως για την παραγωγή 1.000 αυτοκινήτων που απαιτούνταν για την ομολογκασιόν στην κατηγορία «Τουρισμού», οι άνθρωποι του αγωνιστικού τμήματος θα έπρεπε να αντιμετωπίσουν αυστηρές λογιστικές απαιτήσεις και να αναθεωρήσουν προς τα κάτω τις φιλοδοξίες τους. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Renault 8 Gordini 1964-1970 [video]

Βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα του μοντέλου Export, το 1093 ξεχώριζε εξωτερικά από την άσπρη καροσερί που γράμμωναν δύο διαμήκεις μπλε ρίγες, από τα εμπρός φανάρια μεγαλύτερης διαμέτρου και από την ελαφρά πιο χαμηλή στάση του.

Renault Dauphine 1093 1962-1964
Στην καμπίνα δεν υπήρχε ούτε υποψία σπορ στοιχείου. Το μόνο που το ξεχώριζε από τα Dauphine του συρμού ήταν το διαφορετικό κοντέρ και ένα στροφόμετρο.


Πολύ πιο διακριτικές, οι τροποποιήσεις κάτω από το καπό δεν έδιναν αυτό που θα λέγαμε φωτιά στις επιδόσεις του σεβάσμιου 4κύλινδρου κινητήρα. Με μόλις πιο άγριο χρονισμό και ανασχεδιασμένη εξάτμιση, σπέσιαλ ελαφρύτερα κομμάτια και διπλό καρμπιρατέρ, το μικρό μοτέρ των 845 κυβικών ανέβηκε από τα 38 στα 49 άλογα. Ιπποδύναμη σχεδόν για χλεύη, αν ξεχνούσες τα 630 kg του αυτοκινήτου και την αεροδυναμική καροσερί.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Renault 12 Gordini 1970-1974: Το ανερμάτιστο 

Γρήγορο, αναιδές, απίστευτα ακριβές, το Dauphine 1093 έπαιζε με τα μεγαλύτερα και ισχυρότερα αυτοκίνητα σε δρόμους-κορδέλα με κλειστές στροφές. Με τα 49 άλογά του, αυτό το μικρό Renault των 845 cc έπιανε τα 140 και οι επιταχύνσεις του ήταν συγκρίσιμες με αυτές μιας Citroën DS 19. Κάτι που επιβεβαιώνει το τριπλό πλασάρισμα στις πρώτες θέσεις στον Γύρο της Κορσικής το 1962. Θρίαμβος που είχε τη σχετική εμπορική εξαργύρωσή του και θα ενεθάρρυνε τη Renault να ακολουθήσει την πολιτική των μικρών σπορ αυτοκινήτων παραγωγής που εγκαινιάστηκε μετά βαΐων και κλάδων με το R8 Gordini το 1964. 

Renault Dauphine 1093 1962-1964
Το μοτεράκι του Dauphine με τις κατάλληλες επεμβάσεις στον χρονισμό και στην αναπνοή του ανέβηκε 11 ολόκληρα άλογα, φτάνοντας τα 49, και δίνοντας μια αναλογία κιλών ανά ίππο κάτω από τα 13. 


Σήμερα, στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου ένα Renault Dauphine 1093 σε πολύ καλή κατάσταση στοιχίζει 45 χιλιάδες ευρώ.

Το Dauphine 1093 με μια ματιά 
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά, τετράχρονος
Χωρητικότητα 845 cc
Τροφοδοσία Ένα διπλό καρμπιρατέρ Solex 32 PAIA3
Ισχύς 49 PS/5.600 rpm
Ροπή 75,5 Nm/4.500 rpm
Διαστάσεις 3,95 x 1,52 x 1,44 m
Ρεζερβουάρ 32 lt
Βάρος 630 kg
Φρένα Ταμπούρα 228,6 mm σε όλους τους τροχούς
Λάστιχα 145-380 (σ.σ. 145/90 R15)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 16,5”
0-400 m 20,0” @ 106 km/h
0-1.000 m 38,6” @ 120 km/h
Τελική ταχύτητα 140 km/h
Παραγωγή 2.148 αυτοκίνητα (1962-1964)
Τιμή σήμερα Από €45.000 (πολύ καλή κατάσταση)

node/39717

H Jaguar τιμά τα 60 χρόνια της E-type με την έκδοση «60 Edition»

Θα κατασκευαστούν συνολικά 12 αυτοκίνητα από το τμήμα Jaguar Classic της εταιρείας. 

Τετάρτη, 12 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

H Jaguar τιμά τα 60 χρόνια της E-type με την έκδοση «60 Edition»

H σπορ E-type παρουσιάστηκε από την Jaguar στον διεθνή Τύπο στο εστιατόριο του Parc des Eaux Vives, στη Γενεύη, από τον Sir William Lyons. Μάλιστα, επειδή ολοκληρώθηκε με την ψυχή στο στόμα, ο Bob Berry, PR της Jaguar, έφερε την E-type οδικώς και «τέζα» από το Coventry στη Γενεύη, φτάνοντας μόλις 20’ πριν από την επίσημη αποκάλυψη!

Περιτριγυρισμένο από τουλάχιστον 200 ​​δημοσιογράφους, το αυτοκίνητο προκάλεσε τρομερή αίσθηση, αντίστοιχη με εκείνη που είχε κάνει η Citroën DS στο Παρίσι έξι χρόνια πρωτύτερα ή, αν θέλετε, αντίστοιχη με εκείνη που έκανε η 3θέσια McLaren F1 στο Sporting Club του Μονακό, 31 χρόνια αργότερα. Το αυτοκίνητο συγκέντρωσε αμέσως όλα τα φώτα της δημοσιότητας. Όλοι ήθελαν να την οδηγήσουν και έτσι η Jaguar έστειλε στην Ελβετία, ένα ακόμη αυτοκίνητο, την ανοικτή αυτή τη φορά ’77 RW’ στο θρυλικό χρώμα British Racing Green. Τη μεταφορά ανέλαβε ο υπεύθυνος εξέλιξης του μοντέλου, ο Norman Dewis.

Η E-type, σε σχέση με τα αυτοκίνητα της εποχής, απλώς έδειχνε από άλλο πλανήτη. Και δεν ήταν μόνο η εμφάνιση που έδινε αυτή την εντύπωση, αλλά και η τεχνολογία. Επιπλέον μάλιστα, ήταν και οικονομικά προσιτή. Με £2.097 για τη ρόουντστερ και £2.196 για την κουπέ, κόστιζε δύο έως τέσσερις φορές λιγότερο από ό,τι παρόμοια αυτοκίνητα και αντίστοιχων επιδόσεων από τη Ferrari και την Aston Martin, ενώ είχε παραπλήσια τιμή με πολύ πιο αργά αυτοκίνητα από την Porsche.

etype

Η E-type παρουσιάστηκε ως αντικαταστάτρια της XK150 που είχε γεράσει και βαρύνει. Ήταν ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο, που από τον προκάτοχό του διατηρούσε μόνο τον 6κύλινδρο κινητήρα ΧΚ 3,8 λίτρων.

Αυτό που έκανε όμως την E-type ξεχωριστή ήταν -και είναι-, κατά γενική ομολογία, η εμφάνισή της. Η εξωτερική σχεδίαση ήταν έργο του αεροδυναμιστή Malcolm Sayers που είχε σχεδιάσει τις κυρίαρχες στο Le Mans αγωνιστικές Jaguar C-type και D-type. Οπτικά, η ομοιότητα με την D-type ήταν εμφανής, στις καμπύλες του αμαξώματος, στο σχήμα των θόλων των τροχών, στο κεντρικό εξόγκωμα του καπό, στον οβάλ αεραγωγό της μάσκας και στα αεροδυναμικά καλύμματα των προβολέων από διάφανο πλαστικό Perspex. Η E-type ήταν όμως μεγαλύτερη -ώστε να έχει χώρους- και ακόμα πιο εντυπωσιακή.

Πέρα από εντυπωσιακή όμως, η E-type ήταν και πρωτοποριακή στην κατασκευή της. Την εποχή που οι Ferrari, Maserati κ.λπ. είχαν ξεχωριστό πλαίσιο τύπου σκάλας και άκαμπτο πίσω άξονα με φύλλα σούστας, η νέα σπορ Jaguar εμφανίστηκε με μονοκόκ πλαίσιο, όπως της D-type, και ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, που ούτε η αγωνιστική πρόγονός της δεν είχε.

Jaguar E-type launch

Έργο του τεχνικού διευθυντή της Jaguar, του θρυλικού Walter Hayes, το ατσάλινο κεντρικό μονοκόκ μπήκε στην παραγωγή ένα χρόνο πριν o Colin Chapman της Lotus το εφαρμόσει στη Formula 1. Πάνω του είναι στερεωμένο ένα σωληνωτό εμπρός υποπλαίσιο, που στήριζε τον κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και την ανάρτηση. Η εμπρός ανάρτηση ήταν με διπλά ψαλίδια και διαμήκεις ράβδους στρέψης, ενώ η πίσω, με ελικοειδή ελατήρια και το ρόλο των επάνω ψαλιδιών τον έπαιζαν τα ημιαξόνια.

Τα φρένα ήταν επίσης πρωτοποριακά στην εποχή τους. Αντί για τα συνηθισμένα τότε ταμπούρα, η E-type είχε τέσσερα δισκόφρενα της Dunlop, όπως η αγωνιστική D-type, με τα δύο πίσω εσωτερικά, κολλημένα στο διαφορικό, για μείωση των μη φερόμενων μαζών. Τα φρένα είχαν σέρβο, σε αντίθεση με την κρεμαγέρα του τιμονιού που δεν είχε υποβοήθηση.

Ο κινητήρας της E-type είναι ο περίφημος 6κύλινδρος σε σειρά XK, με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, που είχε πρωτοεμφανιστεί στην XK120, το 1948. Αρχικά είχε κυβισμό 3,8 λίτρων, αλλά το 1964 μεγάλωσε στα 4,2 λίτρα και η ροπή αυξήθηκε κατά σχεδόν 9%. Η τροφοδοσία γινόταν με τρία κατακόρυφα καρμπιρατέρ SU και στην έκδοση με την υψηλότερη συμπίεση 9:1 η ισχύς έφτανε τους 269 PS (SAE gross). Όμως η καθαρή ισχύς DIN, στο μοντέλο του 1971 δεν ξεπερνούσε τους 173 PS/4.500 rpm με ροπή 31,8 kgm/2.500 rpm.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Το τμήμα Jaguar Reborn κάνει και πάλι καινούργια την E-type σου

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Διασώζοντας Jaguar E-type από τα παλιοσίδερα της Ιστορίας

Οι πρώτες E-type είχαν το παλιό κιβώτιο Moss με την ασυγχρόνιστη 1η, όμως μαζί με τον κινητήρα 4.2 ήρθε κι ένα νέο κιβώτιο, πάλι τεσσάρων σχέσεων, αλλά πλήρως συγχρονισμένων.

Jaguar E-type launch

Το 1966 παρουσιάστηκε η έκδοση 2+2, με 23 cm μακρύτερο μεταξόνιο και δύο επιπλέον θέσεις για παιδιά. Το 1968 ήρθε η βελτιωμένη στα σημεία (αλλά όχι τόσο όμορφη) E-type Series 2, με μετατροπές κυρίως για να ευθυγραμμιστεί με τη νομοθεσία των ΗΠΑ. Η επόμενη -και τελευταία- γενιά, η Series 3, παρουσιάστηκε το 1971 λανσάροντας ταυτόχρονα και το νέο V12 5,3 λίτρων και 276 ίππων.

Οι E-type Series 3 είχαν όλες το μακρύ μεταξόνιο της 2+2, μεγαλωμένο αεραγωγό μάσκας με καρέ σήτα, φουσκωμένα φτερά και ατσάλινες, χρωμέ ζάντες. Η παραγωγή της E-type σταμάτησε το 1974 και το 1975 αντικαταστάθηκε από τη μεγαλύτερη, πιο ευρύχωρη και πολύ άχαρη XJ-S.

Η E-type άφησε ανεξίτηλο το σημάδι της στην ιστορία του αυτοκινήτου. Έχει πολλές φορές ψηφιστεί ως το πιο όμορφο αυτοκίνητο που υπήρξε ποτέ και ως ένα από τα πιο σημαντικά της μεταπολεμικής εποχής. Η Jaguar πολλές φορές προσπάθησε να επαναλάβει την επιτυχία της, όπως π.χ. με την XK8 που φιγουράριζε στο εξώφυλλο του πρώτου τεύχους του DRIVE.

Σήμερα, εξήντα χρόνια μετά, η Jaguar θέλοντας να τιμήσει αυτήν την επέτειο, θα κατασκευάσει 12 αντίτυπα της E-Type (έξι ζεύγη) με τη συμβολή της Jaguar Classic.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Jaguar E-type S3 4.2 2+2

Κάθε ζεύγος της «νέας» E-type 60 Edition θα απαρτίζεται από μία κουπέ (Fixed Head Coupe) και μία ανοικτή (Roadster) έκδοση, που θα παραπέμπουν στις E-type ‘9600 HP’ και E-Type ‘77RW’ του 1961.

Εκείνη τη χρονιά, μια ‘9600 HP’ χρώματος Opalescent Gunmetal Grey, έφυγε από το το Coventry της Βρετανίας και έχοντας στο τιμόνι τον τότε υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων της εταιρείας, τον Bob Berry, έφτασε οδικώς στη Γενεύη. 

Το αυτοκίνητο συγκέντρωσε αμέσως όλα τα φώτα της δημοσιότητας. Όλοι ήθελαν να την οδηγήσουν και έτσι η Jaguar έστειλε στην Ελβετία, ένα ακόμη αυτοκίνητο, την ανοικτή αυτή τη φορά ’77 RW’ στο θρυλικό χρώμα British Racing Green. Την μεταφορά ανέλαβε ο υπεύθυνος εξέλιξης του μοντέλου, ο Norman Dewis.

e-type

Επιστρέφοντας στο σήμερα, τα αντίτυπα  της νέας E-type 60 Edition θα κατασκευαστούν στις εγκαταστάσεις της Jaguar Classic στο Warwickshire και θα είναι έτοιμα έως τον Μάρτιο του 2021, οπότε και συμπληρώνονται τα 60 χρόνια από την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου. Τα κουπέ ακούν στο όνομα Flat Out Grey ‘9600 HP’ και τα ρόουντστερ στο Drop Everything Green ’77 RW’.

node/39641

5 λόγοι για να κάνεις δικό σου το νέο Renault Clio

Το νέο Renault CLIO δεν είναι τυχαία το No1 σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ευρώπη. Παρουσιάζουμε τους 5 βασικούς λόγους που το κάνουν να υπερέχει

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

5 λόγοι για να κάνεις δικό σου το νέο Renault Clio

Το νέο Renault CLIO 5ης γενιάς, είναι πιο ολοκληρωµένο από ποτέ, εξελίσσοντας το χαρακτηριστικό σχεδιαστικό µοτίβο που το ανέδειξε και διατηρώντας τον απαράµιλλό οδηγικό χαρακτήρα που κάνει κάθε Renault να ξεχωρίζει. Παράλληλα, φέρνει επανάσταση στους τοµείς της ποιότητας, της τεχνολογίας, της άνεσης και της ασφάλειας.

Renault Clio

1.Signature σχεδίαση
Η εικόνα του νέου Renault CLIO είναι µοντέρνα και αιχµηρή, αναδεικνύοντας τον δυναµικό του χαρακτήρα. Η προσοχή στη λεπτοµέρεια σχεδίασης τονίζει τον εκλεπτυσµένο χαρακτήρα του γαλλικού best seller, ενώ οι έντονα ανάγλυφες επιφάνειες, τα full LED, “C” shaped φωτιστικά και οι κρυφές πίσω χειρολαβές, το κάνουν να ξεχωρίζει.

Renault Clio

2. «Smart» cockpit
Με προσεκτικά διαλεγµένα υλικά, οδηγοκεντρική σχεδίαση και κορυφαίο χώρο αποσκευών (391 lt), το εσωτερικό του νέου CLIO είναι υποδειγµατικό. Οι  επιλογές εξοπλισµού και οι δυνατότητες εξατοµίκευσης είναι απεριόριστες, συµβάλλοντας στη µοναδική, high tech αίσθηση που αποκοµίζουν οδηγός και επιβάτες. Ο full ψηφιακός πίνακας οργάνων (έως 10,25”) και η έγχρωµη οθόνη αφής, µε σχεδίαση τύπου tablet, για το infotainment (έως 9,3”), προσφέρουν τη µεγαλύτερη επιφάνεια θέασης πληροφοριών στην κατηγορία. 

Μάθε τα πάντα για το νέο Renault CLIO 5ης γενιάς

Renault Clio

3. Πλήρης και σύγχρονη γκάµα κινητήρων
Η γκάµα κινητήρων του νέου CLIO εξασφαλίζει υψηλή απόδοση και φιλικότητα προς το περιβάλλον. Η απόδοση των κινητήρων βενζίνης (1.0 & 1.3 TCe) φτάνει τους 130 ίππους, ενώ o κινητήρας diesel (1.5 Blue dCi) αποδίδει µέχρι και 115 ίππους. Άλλωστε, το νέο CLIO είναι το µόνο µοντέλο της κατηγορίας µε εργοστασιακό σύστηµα κίνησης διπλού καυσίµου (βενζίνης / LPG), για ασυναγώνιστη αυτονοµία και µέγιστη οικονοµία. Μέσα στη χρονιά, θα παρουσιαστεί και η full υβριδική έκδοση E-TECH των 140 ίππων. 

Renault Clio

4. Νέα πλατφόρµα - εξελιγµένη δοµή
Η νέα, σπονδυλωτή πλατφόρµα CMF-B, στην οποία βασίζεται το νέο CLIO, συνδυάζει το χαµηλό βάρος µε την κορυφαία στιβαρότητα. Από την άλλη, η ρύθµιση της ανάρτησης και η απόκριση από το σύστηµα διεύθυνσης εξασφαλίζουν άνεση µε κορυφαίο κράτηµα, βάζοντας τον οδηγό στον επίκεντρο κάθε διαδροµής, εντός και εκτός αστικού ιστού.

Renault Clio

5. Best in Class ασφάλεια
Το νέο Renault CLIO συνεχίζει την παράδοση της γαλλικής εταιρείας στον τοµέα της ασφάλειας, ως το 22ο µοντέλο της µε διάκριση 5 αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισµό Euro NCAP, αλλά και ως το Best in Class µοντέλο της κατηγορίας, σε βαθµολογία αξιολόγησης της ασφάλειας ενήλικων επιβατών, παιδιών, πεζών και αποτελεσµατικότητας των συστηµάτων ασφαλείας. Η επιτυχία αυτή του νέου CLIO βασίζεται στη στιβαρή κατασκευή του, καθώς και στην πληθώρα συστηµάτων υποβοήθησης της οδήγησης που είναι διαθέσιµα στο βασικό εξοπλισµό όλων των εκδόσεών του.