Ράλι Πορτογαλίας: Ο ορισμός της ανατροπής με τον Neuville να προηγείται

Ράλι Πορτογαλίας: Ο ορισμός της ανατροπής με τον Neuville να προηγείται

Εγκατέλειψαν Tanak, Latvala, Ogier, Mikkelsen και ο Paddon στο νοσοκομείο μετά από ένα σοβαρό ατύχημα που έγινε αιτία να διακοπεί μια ειδική. 

Σε πραγματικό θρίλερ εξελίσσεται το ράλι Πορτογαλίας. Η ημέρα ξεκίνησε με την εγκατάλειψη των δύο Yaris των Tanak και Latvala.Ο Εσθονός δεν θα συνεχίσει αύριο σε αντίθεση με τον Latvala που θα ξεκινήσει σε καθεστώς Rally 2.

O Ogier δεν πρόλαβε να χαμογελάσει και βρέθηκε και αυτός παρκαρισμένος στο πρανες του βουνού όταν στηνπ΄ρωτη ειδική του δεύτερου σκέλους είχε μια έξοδο. Τέλος και για τον Γάλλο η υπόθεση νίκη. Ο ίδιος αργότερα μιλώντας για το συμβάν είπε πως υπήρχε ένα μικρό πήδημα στο σημείο εκείνο, ενώ στις σημειώσεις του έλεγε ότι περνά χωρίς να αφήσει το γκάζι. Μπήκα λίγο νωρίτερα στη στροφή, είπε και αποφάσισα να μείνω στο γκάζι αλλά χτύπησα κάπου και βρέθηκα να μην μπορώ να κάνω τίποτα. Και συμπλήρωσε με μπόλικο χιούμορ: Ίσως το σημερινό να είναι η αιτία να μην είμαι εγώ αυτός που θα ανοίγω το δρόμο στον επόμενο αγώνα.  

Όμως το θρίλερ δεν είχε τέλος. Η έβδομη ειδική διαδρομή διακόπηκε όταν ο Hayden Paddon είχε μια άσχημη έξοδο στο 2,4 χιλιόμετρο της διαδρομής. 
Το πλήρωμα βγήκε από το αυτοκίνητο αλλά το αυτοκίνητο έκλεινε το δρόμο. Στο σημείο έσπευσαν και σωστικά συνεργεία. Ο Paddon μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο αναφέρει η ανακοίνωση της οργάνωσης χωρίς μέχρι στιγμής να έχει δημοσιοποιήσει περισσότερες λεπτομέρειες. 

Την ίδια στιγμή, η μάχη για την πρώτη θέση στην προσωρινή κατάταξη ήταν κάτι παραπάνω από συγκλονιστική. Η επιλογή ελαστικών αποδείχθηκε καθοριστική με τον Sordo να έχει επιλέξει μαλακά ελαστικά που δεν άντεξαν και ο Ισπανός έτρεχε με την ψυχή στο στόμα «πουλώντας» σε πολλές περιπτώσεις χρόνους για να μην μείνει από λάστιχα. Ο Mikkelsen εν τω μεταξύ, αντιμετώπισε πρόβλημα με το υδραυλικό τιμόνι και αναγκάστηκε τελικά να αποσυρθεί και να μην τρέξει τις δύο τελευταίες ειδικές, ενώ ο Breen έχανε πολύτιμο χρόνο όταν στην 7η ειδική αναγκάστηκε να σταματήσει για να αλλάξει λάστιχο. 
 
Κάπως έτσι και πριν μπουν στις δύο τελευταίες μίνι ειδικές τα αυτοκίνητα, ο Neuville ήταν πρώτος εμπρός από τους Evans και Meeke. 
Όμως το θρίλερ πάλι δεν είχε τελειώσει. Ο Meeke έκανε και την 8η και την 9η ειδική διαδρομή με... τρία λάστιχα και μια ζάντα χανόντας πολύτιμο χρόνο και βρίζοντας την τύχη του.  

Το κλείσιμο της ημέρας βρήκε τον Neuville να προηγείται και να ακολουθείται από τους Evans (+17.7sec), Sordo (+24.3sec), Lappi (+45.8sec), Meeke (+1m 18.7sec) και Breen (+2m 27.3sec).Όμως εκκρεμούν ακόμη οι χρόνοι των Suninen and Østberg από την 7η ειδική που διακόπηκε από το ατύχημα του Paddon και οι οποίοι μπορεί να αλλάξουν την προσωρινή γενική κατάταξη.

Η ανασκόπηση του πρώτου σκέλους

Ο Dani Sordo ήταν ο τέταρτος διαφορετικός νικητής στις 4 πρώτες ειδικές του Ράλι Πορτογαλίας και πέρασε επικεφαλής αφού κέρδισε στην E.Δ.4, Ponte de Lima, των 27,5 km.
Ξεκινώντας τις ειδικές τέταρτος, ο Ισπανός είχε το πλεονέκτημα σε πρόσφυση αφού οι Sebastien Ogier και Thierry Neuville του σκούπιζαν το δρόμο.
Με χρόνο 19’ 15” 5 στην Ε.Δ.4, o Sordo ήταν 8,4” πιο γρήγορος από τον μέχρι τότε επικεφαλής της κατάταξης, τον Kris Meeke, ανοίγοντας έτσι μια διαφορά 4,6” από τον Βορειοϊρλανδό της Citroen πριν μπουν τα αυτοκίνητα για σέρβις.

Ο Hayden Paddon, με το δεύτερο Hyundai, είναι στην 3η θέση. Ο Νεοζηλανδός, που αρχικά είχε προγραμματιστεί να μοιράζεται φέτος το τρίτο i20 WRC με τον Sordo, εκτάκτως συμμετέχει στην Πορτογαλία μαζί με τον Ισπανό, πήρε την Ε.Δ.2 και βρίσκεται μόλις 0,2” πίσω από τον Meeke, τον νικητή της Ε.Δ.3. 

O Ogier δεν έχανε ευκαιρία όλο το πρωί να τονίζει πόσο χρόνο έχανε ξεκινώντας τις ειδικές πρώτος. Όμως διαχειρίστηκε πολύ καλά αυτό το μειονέκτημα και είναι στην 4η θέση, μόνο 7,3” πίσω από τον Sordo. Ο Γάλλος είναι 2,1” μπροστά από τον μεγάλο του αντίπαλο, τον Thierry Neuville, ο οποίος έχει μια διαφορά μόλις 1,1” από τον Andreas Mikkelsen με το τέταρτο Hyundai.

Οι Craig Breen και Elfyn Evans ήταν μέσα στην πρώτη πεντάδα πριν την E.Δ.4, αλλά μετά έπεσαν στην 7η και την 8η θέση αντίστοιχα.Όπως ήδη γράψαμε, ο αγώνας δεν θα μπορούσε να πάει χειρότερα για την Toyota, που έχασε τα δύο από τα τρία αυτοκίνητά της στις δύο πρώτες ειδικές.

Ο Ott Tanak, που ήταν επικεφαλής χθες το βράδυ, ήταν ο ταχύτερος και στο πρώτο split της E.Δ.2, Viana do Castello 1 (26,7 km), όταν έκοψε ταχύτητα και σταμάτησε στην άκρη του δρόμου. Video θεατών τον έδειξε να έχει χτυπήσει μια μεγάλη πέτρα, που πρέπει να είχε βγάλει στο δρόμο ο Νeuville, και η Toyota αναγκάστηκε να αποσύρει το Yaris με ζημιά στο σύστημα ψύξης του λαδιού.

Λίγο αργότερα ο Jari-Matti Latvala σταμάτησε μέσα στην Ε.Δ.3, Caminha 1 (18,1 km), με σπασμένη ανάρτηση (για μία ακόμη φορά…)

Μοναδικός εκπρόσωπος της Toyota έμεινε πλέον ο Esapekka Lappi, που είχε πρόβλημα πρόσφυσης όλο το πρωί και βρίσκεται μόλις στην 11η θέση της κατάταξης, πίσω από τις έκτακτες συμμετοχές των M-Sport Ford και Citroen, με τους Teemu Suninen και Mads Ostberg.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube