node/28096

Tokyo Motor Show 2017: Mitsubishi e-Evolution

Το θρυλικό όνομα αναβιώνει, αλλά ως ένα «διαστημικής» σχεδίασης πρωτότυπο SUV με τρεις ηλεκτροκινητήρες.

Αφού αναβίωσε το όνομα Eclipse σε ένα SUV, η Mitsubishi επαναφέρει και το”Evolution”, όχι σε κάποιο σπορ σεντάν, αλλά σε ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο SUV.

Οι τεχνικές πληροφορίες που αποκαλύπτει η ιαπωνική φίρμα είναι λίγες, αλλά ξέρουμε ότι το εντυπωσιακό στη σχεδίαση πρωτότυπο έχει τρία «ροπάτα» (sic) ηλεκτρικά μοτέρ. To ένα κινεί τον εμπρός άξονα και τα άλλα δύο τον πίσω, κάνοντας το πρωτότυπο τετρακίνητο, αλλά και δίνοντάς του δυνατότητες μεταφοράς ροπής (torque vectoring) καθώς οι δύο πίσω ηλεκτροκινητήρες ελέγχονται και συνδυάζονται από κοινή ηλεκτρονική μονάδα.

Η Mitsubishi υπόσχεται «ομαλές και δυνατές επιδόσεις με άμεση απόκριση», καθώς και χαμηλό κέντρο βάρους αφού η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα. Πληροφορίες για την αυτονομία δεν δόθηκαν.

Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό, που τονίζεται από τη Mitsubishi, είναι οι ηλεκτρικά ενεργοποιούμενες δαγκάνες των φρένων, που παρέχουν δυνατότερο φρενάρισμα από τις συνήθεις υδραυλικές και έχουν πιο γρήγορη απόκριση στο πάτημα του πεντάλ.

Όπως το Nissan IMx, έτσι και το e-Evolution έχει δύο αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες ανά πλευρά, για ευκολότερη πρόσβαση στη μινιμαλιστική καμπίνα με τα ατομικά καθίσματα. Το ταμπλό έχει μια μεγάλη κεντρική οθόνη και δύο μικρότερες εκατέρωθεν, που δείχνουν τις εικόνες από τις πλευρικές και την πίσω κάμερα. Ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων βρίσκεται πίσω από το ενδιαφέρον τιμόνι, ενώ χαμηλά στην κεντρική κονσόλα είναι μια ακόμη οθόνη με πλήκτρα αφής γύρω της.

Δεν έγινε καμία ανακοίνωση για πιθανή παραγωγή του e-Evolution, αλλά γνωρίζουμε ότι η Mitsubishi ετοιμάζει έξι νέα μοντέλα και πέντε ανανεώσεις, που όλα θα παρουσιαστούν μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Η εταιρεία έχει αφήσει υπαινιγμούς ότι το πραγματικό σπορ Evo δρόμου μπορεί να επιστρέψει, αλλά αξιωματούχος της είπε πως αυτό δεν θα γίνει μέσα στην επόμενη εξαετία.

[Πηγή: Mitsubishi]

TAGS
node/40255

Bugatti Bolide: Εξωπραγματικό υπεραυτοκίνητο πίστας [video]

Η Bugatti έκανε το θαύμα της και παρουσίασε ένα όχημα που γυρίζει το Nürburgring σε 5:23.1!

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Bugatti Bolide: Εξωπραγματικό υπεραυτοκίνητο πίστας [video]

Μετά από την επέκταση της γκάμας της Chiron - με τις Chiron Sport, Chiron Pur Sport και Chiron Super Sport 300+ - και την επιστροφή στην τέχνη του coachbuilding με μοντέλα περιορισμένης παραγωγής όπως οι DivoLa Voiture Noire και Centodieci, ο πρόεδρος της Bugatti, Stephan Winkelmann, παρουσίασε ένα ακραίο πρωτότυπο που έχει στόχο τις απόλυτες επιδόσεις στην πίστα.

Η Bugatti Bolide έχει σχεδιαστεί με γνώμονα το ελάχιστο δυνατό βάρος τη μέγιστη παραγωγή κάθετης δύναμης και τη μέγιστη απόδοση από τον quad-turbo W16 8,0 λίτρων της Bugatti. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, με αναλογία 0,67 kg/PS και επιδόσεις αντίστοιχες με ένα μονοθέσιο της Formula 1. Σε προσωμοιώσεις που έκανε η Bugatti, οι χρόνοι της Bolide στο Nürburgring ήταν 5:23.1 και στο Le Mans 3:07.1 (!) Όπως αναφέρει το δελτίο τύπου, η Bolide ενσωματώνει το DNA της Bugatti Type 35, του αγωνιστικού οχήματος που πέτυχε περισσότερες από 2.000 νίκες μεταξύ 1924 και 1930.

Bugatti Bolide

Ας δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος. Η Bolide βασίζεται σε αθρακονημάτινο monocoque πλαίσιο με ακαμψία 350.000 Newton ανά τετραγωνικό mm, και έχει υποπλαίσια από ανοξείδωτο ατσάλι υψηλής αντοχής που προέρχεται από την αεροναυπηγική. Ως αποτέλεσμα εκτενής δίαιτας, το βάρος της Bolide περιορίζεται στα 1.240 kg, δηλαδή σημαντικά χαμηλότερα από τα 1.928 kg της Chiron Pur Sport. Η ασφάλεια είναι προδιαγραφών FIA.

Ο κεντρικά τοποθετημένος quad-turbo W16 8,0 λίτρων έχει δεχθεί μια σειρά από βελτιώσεις (συμπεριλαβανομένων νέων turbo και νέου συστήματος ψύξης) με αποτέλεσμα να αποδίδει 1.850 PS στις 7.000 rpm και 1.850 Nm από τις 2.000 rpm. Αντίστοιχες επεμβάσεις έχουν γίνει στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έτσι ώστε να αποδίδει καλύτερα σε περιβάλλον πίστας. Η ανάρτηση είναι τύπου push-rod, οι τροχοί είναι κατασκευασμένοι από μαγνήσιο με αεροδυναμικά καλύματα, ενώ τα φρένα αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους 340 mm εμπρός και 400 mm πίσω. 

Οι αριθμοί που ανακοινώνει η Bugatti όσον αφορά την επιτάχυνση και την επιβράδυνση είναι απλά απίστευτοι:

0-100 kmh: 2,17"
0-200 km/h: 4,36"
0-300 km/h: 7,37"
0-400 km/h: 12,08"
0-500 km/h: 20,16"
0-400-0 km/h: 24,36"
0-500-0 km/h: 33,62"

Bugatti Bolide

Σχεδιαστικά, η Bolide ξεχωρίζει από τις τραβηγμένες αναλογίες της (ύψος 995 mm, πλάτος 1.990 mm και μεταξόνιο 2.750 mm). Το αμάξωμα είναι γεμάτο από εσοχές, πτερύργια και καμπύλες που κατευθύνουν τον αέρα για βέλτιστη ψύξη και παραγωγή κάθετης δύναμης. Μόλις το 40% του αμαξώματος είναι βαμμένο σε απόχρωση French Racing Blue που συνδυάζεται με γυμνό ανθρακόνημα.

Η μάσκα χαρακτηρίζεται από χαμηλό ρύγχος, μεγάλο σπλίτερ που επεκτείνεται γύρω από τις εισαγωγές αέρα και στα φτερά, φώτα LED σχήματος X, παρμρπίζ με έντονη κλίση και μια μεγάλη εισαγωγή αέρα στην οροφή. Στο προφίλ ξεχωρίζουν οι σύνθετοι αεραγωγοί πίσω από τα εμπρός φτερά, στους ώμμους και στα μαρσπιέ, η κλασσική καμπύλη γραμμή που συναντάμε σε όλες της Bugatti και η γαλλική σημαία στα αεροδυναμικά πτερύγια. Πίσω έχουμε μια σταθερή φτερούγα που ακολουθεί τις καμπύλες της ουράς, λεπτά φώτα LED χήματος X, ψηλά τοποθετημένες τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης, μεγάλα ανοίγματα που αφήνουν ακάλυπτα τα εξαιρετικά φαρδιά ελαστικά και ένα τεράστιο διαχύτη στο κάτω μέρος.

Ενδεικτικά, στα 320 km/h η παραγωγή κάθετης δύναμης φτάνει τα 1.800 kg στην πίσω αεροτομή και τα 800kg στο μπροστινό μέρος.

Bugatti Bolide

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω, είναι λογικό να πιστέψουμε πως αυτό το όχημα θα παραμείνει στον ψηφιακό κόσμο όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Η Bugatti έχει ήδη κατασκευάσει πρωτότυπο και εξετάζει το ενδεχόμενο για μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής της Bolide!

Αν κάτι τέτοιο συμβεί, θα έχουμε να κάνουμε με ένα από τα ταχύτερα οχήματα στον πλανήτη - αν και θεωρούμε δεδομένο πως η χρήση του θα είναι νόμιμη αποκλειστικά σε περιβάλλον πίστας. Είναι σίγουρο επίσης πως αν η Bolide διατεθεί προς πώληση θα έχει μια από τις υψηλότερες τιμές που έχουμε δει σε όχημα παραγωγής.

[Πηγή: Bugatti]

node/40165

Renault Mégane eVision: Το ηλεκτρικό χάτσμπακ του μέλλοντος [video]

Με το πρωτότυπο Mégane eVision, η Renault μας προετοιμάζει για ένα επερχόμενο μοντέλο παραγωγής.

Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Renault Mégane eVision: Το ηλεκτρικό χάτσμπακ του μέλλοντος [video]

Η Renault παρουσίασε διαδυκτιακά στα πλαίσια της εκδήλωσης eWays το Mégane eVision, ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο που θα εξελιχθεί σε μοντέλο παραγωγής μέσα στο 2021. Όπως αναφέρει η γαλλική φίρμα, το Mégane eVision δείχνει το όραμά της για το ηλεκτρικό μέλλον των μικρομεσαίων χάτσμπακ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Renault Morphoz: Ένα ηλεκτρικό crossover που αλλάζει σχήμα! [video]

Το Mégane eVision βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα CMF-EV και έχει διαστάσεις που παραπέμπουν στην κατηγορία C-Segment (4.210mm x 1.800mm x 1.505mm). Τ

ο σύστημα κίνησης αποτελείται από ηλεκτροκινητήρα με 217 PS και 300 Nm που κινεί τους εμπρός τροχούς, και μπαταρία 60 kWh (400V) με δυνατότητα φόρτισης έως 130 kW. Σύμφωνα με τη Renault, η μπαταρία του Mégane eVision είναι από τις λεπτότερες που υπάρχουν στην αγορά επιτρέποντας εξαιρετική εκμετάλευση των εσωτερικών χώρων.

Renault Megane eVision

Το Mégane eVision ενσωματώνει και τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Renault που θα δούμε σε όλα τα μελλοντικά της μοντέλα. Τα λεπτά φώτα LED Matrix εμπρός που αντικαθιστούν τη γρίλια και αγκαλιάζουν το έμβλημα της Renault μοιάζουν με αυτά του Morphoz όμως ο προφυλακτήρας έχει πιο σύνθετες γραμμές με στοιχεία βαμμένα σε χρυσή απόχρωση (ασορτί με την οροφή) δίπλα από τους αεραγωγούς.

Στο προφίλ ξεχωρίζουν οι αεροδυναμικοί τροχοί 20", τα διακριτικά προστατευτικά σε θόλους και μαρσπιέ που παραπέμπουν σε crossover, τα pillarless πλευρικά παράθυρα και οι τονισμένοι ώμμοι. Συνολικά, το ψηλό αμάξωμα και οι αναλογίες είναι κάτι ανάμεσα σε SUV και hatchback ενώ η ηλεκτρική πλατφόρμα επιτρέπει μικρούς προβόλους και το μακρύ μεταξόνιο.

Renault Megane eVision

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα ενιαία μακρόστενα φώτα LED, το πολύ στενό παρμπρίζ που σκεπάζεται από μια αεροτομή και μοιάζει να ακουμπά με τα πλευρικά παράθυρα, και ο φουτουριστικός προφυλακτήρας με αλουμινένιο διαχύτη. Μπορεί να μην έχουμε φωτογραφίες του εσωτερικού, όμως η Renault αναφέρει πως ενσωματώνει την οθόνη Linvingscreen, εντυπωσιακά εφέ φωτισμού και τεχνολογία αιχμής.

Όπως αναφέραμε, το Mégane eVision δεν είναι απλά μια σχεδιαστική μελέτη, καθώς η Renault σκοπεύει να παρουσιάσει την έκδοση παραγωγής του μέσα στο 2021. Το πεντάθυρο χάτσμπακ θα εμπλουτίσει την ηλεκτρική γκάμα της Renault η οποία μέχρι στιγμής αριθμεί 350.000 πωλήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο.

Στόχος του Groupe Renault είναι μέχρι το 2030, να περιορίσει τις εκπομπές CO2 στο 50% της επίδοσης που είχε το 2010 όσον αφορά την Ευρώπη. Σε αυτό το κλίμα, μέχρι το 2022, όλα τα νέα μοντέλα του Groupe Renault θα έχουν τουλάχιστον μία ηλεκτρική ή εξηλεκτρισμένη έκδοση.

 

[Πηγή: Renault]