Škoda VisionC, αποκάλυψη

Škoda VisionC, αποκάλυψη

Το εντυπωσιακό πρωτότυπο VisionC που θα δούμε στη Γενεύη αποτελεί το πρόκριμα ενός νέου 5θυρου Škoda που προγραμματίζεται για το 2016.

Η Škoda έχει δηλώσει ξεκάθαρα την πρόθεσή της να επεκτείνει την γκάμα των πρακτικών μοντέλων της με την ενσωμάτωση ενός 5θυρου λίφτμπακ που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη φάση της εξέλιξης.

Το νέο μοντέλο, του οποίου το VisionC αποτελεί τη σπουδή που θα δούμε στη Γενεύη, αναμένεται να διατεθεί στις αγορές το 2016.
 
Το πρωτότυπο VisionC θα έρθει να συμπληρώσει το κενό που υφίσταται στην γκάμα της Škoda μεταξύ του Octavia και του Superb και θα οδηγήσει την τσεχική εταιρεία στην κλιμάκωση των πωλήσεών της, διευρύνοντας το πελατολόγιό της με νέους πελάτες  Εδώ να επισημάνουμε ότι η Škoda το 2013 πούλησε 920.800 αυτοκίνητα.

Το νέο Škoda λίφτμπακ που θα προκύψει από το VisionC θα είναι αδερφό μοντέλο με ένα επίσης νέο 4θυρο κουπέ Volkswagen και θα βασίζεται φυσικά στη διαμορφώσιμη πλατφόρμα MQB του ομίλου, όπως και το Octavia με το οποίο προγραμματίζεται να συναρμολογείται δίπλα δίπλα.


 
Όπως μας έχει συνηθίσει η Škoda, που φέρνει πρωτότυπα στις Εκθέσεις Αυτοκινήτου όταν τα αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύουν βρίσκονται στην τελευταία φάση της εξέλιξής τους, έτσι και το μελλοντικό λίφτμπακ δεν αναμένεται να απέχει σχεδιαστικά και πολύ από το VisionC. Σχέδιο που έχει αναλάβει να φέρει σε πέρας το σχεδιαστικό κέντρο στο Mladá Boleslav στην Τσεχία. Προφανώς, στο κομμάτι των εξωτερικών λεπτομερειών θα γίνουν πολλά ακόμη, αλλά επί της ουσίας το βασικό σχέδιο θα παραμείνει αναλλοίωτο.   

Πολλές από τις σχεδιαστικές γραμμές του πρωτότυπου VisionC, περιλαμβανομένης της χρωμέ μάσκας, τις νευρώσεις του αμαξώματος, τα αδρά σχεδιασμένα φτερά κι το τριγωνικό θέμα των φαναριών παραπέμπουν σε άλλα μοντέλα της γκάμας της Škoda.  

Επισήμως, δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα οι διαστάσεις του Škoda VisionC, που εν πολλοίς θα προσδιορίζουν και τις διαστάσεις του μελλοντικού λίφτμπακ, αλλά υπολογίζουμε ότι το μήκος του θα είναι 4,7 m και το πλάτος 1,82 m. Οι διαστάσεις αυτές επιτρέπουν στο νέο Škoda να παράσχει αυτό που η εταιρεία περιγράφει ως «περισσότερος από επαρκής χώρος για τέσσερις ενηλίκους με τις αποσκευές τους».

Το νέο Škoda φιλοδοξεί εκτός από τη σύνδεση των εκατέρωθεν μοντέλων του και τη διεύρυνση της γκάμας, να προσδώσει σε αυτή μια πιο πολυτελή έκφανση. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που η Škoda περιλαμβάνει στον ανταγωνισμό του νέου λίφτμπακ τη Mercedes-Benz CLA. Μια πραγματικά τολμηρή στόχευση, αλλά όπως αναφέρει το αφεντικό της τσεχικής εταιρείας, Winfried Vahland, «πιστεύουμε ότι ήρθε ο καιρός για ένα Škoda που θα συνδυάζει τις παραδοσιακές πρακτικές αξίες με ένα νέο, ισχυρό και πιο χαρακτηριστικό ντιζάιν».



Το νέο Škoda VisionC κάτω από το καπό έχει το ίδιο μοτέρ που συναντήσαμε πρόσφατα στο VW Golf TGI και στο Audi A3 G-Tron, αλλά και στο Octavia G-TEC που επίσης θα ντεμπουτ[άρει επίσημα στη Γενεύη. Πρόκειται για ένα 1.400άρι με άμεσο ψεκασμό που αποδίδει 110 PS και μπορεί να κάψει βενζίνη ή φυσικό αέριο. Οι προσομοιώσεις σε υπολογιστή μιλούν για κατανάλωση ανάλογη των 3,9 lt/100 km σε διαμόρφωση καύσης φυσικού αερίου και μέση εκπομπή CO2 91g/km.

Οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι η έκδοση παραγωγής του VisionC, προοδευτικά θα διατίθεται με μια ευρεία γκάμα εγκάρσιων κινητήρων, βενζίνης ή ντίζελ, που θα ξεκινούν από τα 1.400 και θα φτάνουν στα 2.000 cc. Η στάνταρ κίνηση θα είναι στους εμπρός τροχούς, αλλά θα διατίθεται και σύστημα τετρακίνησης σε συνδυασμό με τα ισχυρότερα μοτέρ της γκάμας, σύμφωνα με επίσημα χείλη της Škoda.
 
H τσεχική εταιρεία επισημαίνει ακόμη ότι το VisionC θα αποτελέσει τη βάση για ένα νέο 4κύλινδρο δίλιτρο κινητήρα με 280 PS και τετρακίνηση που με τη σειρά του θα αποτελέσει τη βάση για τον ανασχεδιασμό της σειράς RS της Škoda.

[Πηγή Škoda]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube