node/40125

Πώς θα ήταν ένα σύγχρονο FIAT 126;

Αναβίωση του κλασικού ιταλικού μίνι από ανεξάρτητο σχεδιαστικό οίκο.

Το σχεδιαστικό στούντιο MA-DE, παρουσίασε το νέο του δημιούργημα που δεν είναι άλλο από το FIAT 126 Vision, ένα όχημα πόλης με ρετρό σχεδιασμό εμπνευσμένο από το κλασικό FIAT 126 (1972).

Το FIAT 126 παρουσιάστηκε στην έκθεση του Τορίνο το 1972, με την δύσκολη αποστολή της διαδοχής του 500. Όπως και ο προκάτοχός του, ήταν ένα τετραθέσιο μίνι με τον κινητήρα στο πίσω μέρος και την κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι χαρακτηριστικές καμπύλες του 500 έδωσαν τη θέση τους σε μια πιο τετραγωνισμένη αλλά εξίσου χαριτωμένη φόρμα - όπως και το μεγαλύτερο 127. Από το 1972 μέχρι το 2000 που κυκλοφόρησε, το 126 πούλησε περίπου 4,7 εκατομμύρια μονάδες σε ολόκληρο τον κόσμο, κατακτώντας μια θέση στα πιο επιτυχημένα εμπορικά μοντέλα της ιταλικής φίρμας.

FIAT 126

Η σύγχρονη μετενσάρκωση του 126 έχει διατηρήσει παρόμοιες αναλογίες, παρόλο που έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις. Γνώριμη είναι και η εικόνα στη μάσκα όπου βρίσκουμε τα τετράγωνα φώτα LED με καμπυλωτές γωνίες, το clamshell καπό και μια χαμηλά τοποθετημένη ενιαία εισαγωγή αέρα που παραπέμπει οπτικά στο χρωμιωμένο προφυλακτήρα του μακρινού προγόνου.

Άλλα στοιχεία που αποτελόυν άμεσες αναφορές στο 126 είναι οι δύο οριζόντιες δυναμικές γραμμές στο προφίλ, η έντονη κλίση της ουράς και τα χαμηλά τοποθετημένα πίσω φώτα.

Κάπου εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως η πρόταση αναβίωσης του 126 δεν αποτελεί τίποτα παραπάνω από μια σχεδιαστική μελέτη που δεν σχετίζεται με την FCA και το επίσημο σχεδιαστικό της κέντρο. Παρόλα αυτά, δεδομένου ότι οι Ιταλοί έχουν πλέον πρόσβαση στις πλατφόρμες σουπερμίνι του Groupe PSA, δεν είναι απίθανο να δούμε ένα νέο μοντέλο από την FCA στη μικρή κατηγορία που θα εμπλουτίσει τη γκάμα της δίπλα στα 500 και Panda. Εξάλλου, η FIAT έχει πάρα πολλά ιστορικά ονόματα να αναβιώσει όπως τα 600, 126, 127, Uno, Ritmo, Punto κτλ.

[Πηγή: MA-DE Studio]

node/40255

Bugatti Bolide: Εξωπραγματικό υπεραυτοκίνητο πίστας [video]

Η Bugatti έκανε το θαύμα της και παρουσίασε ένα όχημα που γυρίζει το Nürburgring σε 5:23.1!

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Bugatti Bolide: Εξωπραγματικό υπεραυτοκίνητο πίστας [video]

Μετά από την επέκταση της γκάμας της Chiron - με τις Chiron Sport, Chiron Pur Sport και Chiron Super Sport 300+ - και την επιστροφή στην τέχνη του coachbuilding με μοντέλα περιορισμένης παραγωγής όπως οι DivoLa Voiture Noire και Centodieci, ο πρόεδρος της Bugatti, Stephan Winkelmann, παρουσίασε ένα ακραίο πρωτότυπο που έχει στόχο τις απόλυτες επιδόσεις στην πίστα.

Η Bugatti Bolide έχει σχεδιαστεί με γνώμονα το ελάχιστο δυνατό βάρος τη μέγιστη παραγωγή κάθετης δύναμης και τη μέγιστη απόδοση από τον quad-turbo W16 8,0 λίτρων της Bugatti. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, με αναλογία 0,67 kg/PS και επιδόσεις αντίστοιχες με ένα μονοθέσιο της Formula 1. Σε προσωμοιώσεις που έκανε η Bugatti, οι χρόνοι της Bolide στο Nürburgring ήταν 5:23.1 και στο Le Mans 3:07.1 (!) Όπως αναφέρει το δελτίο τύπου, η Bolide ενσωματώνει το DNA της Bugatti Type 35, του αγωνιστικού οχήματος που πέτυχε περισσότερες από 2.000 νίκες μεταξύ 1924 και 1930.

Bugatti Bolide

Ας δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος. Η Bolide βασίζεται σε αθρακονημάτινο monocoque πλαίσιο με ακαμψία 350.000 Newton ανά τετραγωνικό mm, και έχει υποπλαίσια από ανοξείδωτο ατσάλι υψηλής αντοχής που προέρχεται από την αεροναυπηγική. Ως αποτέλεσμα εκτενής δίαιτας, το βάρος της Bolide περιορίζεται στα 1.240 kg, δηλαδή σημαντικά χαμηλότερα από τα 1.928 kg της Chiron Pur Sport. Η ασφάλεια είναι προδιαγραφών FIA.

Ο κεντρικά τοποθετημένος quad-turbo W16 8,0 λίτρων έχει δεχθεί μια σειρά από βελτιώσεις (συμπεριλαβανομένων νέων turbo και νέου συστήματος ψύξης) με αποτέλεσμα να αποδίδει 1.850 PS στις 7.000 rpm και 1.850 Nm από τις 2.000 rpm. Αντίστοιχες επεμβάσεις έχουν γίνει στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έτσι ώστε να αποδίδει καλύτερα σε περιβάλλον πίστας. Η ανάρτηση είναι τύπου push-rod, οι τροχοί είναι κατασκευασμένοι από μαγνήσιο με αεροδυναμικά καλύματα, ενώ τα φρένα αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους 340 mm εμπρός και 400 mm πίσω. 

Οι αριθμοί που ανακοινώνει η Bugatti όσον αφορά την επιτάχυνση και την επιβράδυνση είναι απλά απίστευτοι:

0-100 kmh: 2,17"
0-200 km/h: 4,36"
0-300 km/h: 7,37"
0-400 km/h: 12,08"
0-500 km/h: 20,16"
0-400-0 km/h: 24,36"
0-500-0 km/h: 33,62"

Bugatti Bolide

Σχεδιαστικά, η Bolide ξεχωρίζει από τις τραβηγμένες αναλογίες της (ύψος 995 mm, πλάτος 1.990 mm και μεταξόνιο 2.750 mm). Το αμάξωμα είναι γεμάτο από εσοχές, πτερύργια και καμπύλες που κατευθύνουν τον αέρα για βέλτιστη ψύξη και παραγωγή κάθετης δύναμης. Μόλις το 40% του αμαξώματος είναι βαμμένο σε απόχρωση French Racing Blue που συνδυάζεται με γυμνό ανθρακόνημα.

Η μάσκα χαρακτηρίζεται από χαμηλό ρύγχος, μεγάλο σπλίτερ που επεκτείνεται γύρω από τις εισαγωγές αέρα και στα φτερά, φώτα LED σχήματος X, παρμρπίζ με έντονη κλίση και μια μεγάλη εισαγωγή αέρα στην οροφή. Στο προφίλ ξεχωρίζουν οι σύνθετοι αεραγωγοί πίσω από τα εμπρός φτερά, στους ώμμους και στα μαρσπιέ, η κλασσική καμπύλη γραμμή που συναντάμε σε όλες της Bugatti και η γαλλική σημαία στα αεροδυναμικά πτερύγια. Πίσω έχουμε μια σταθερή φτερούγα που ακολουθεί τις καμπύλες της ουράς, λεπτά φώτα LED χήματος X, ψηλά τοποθετημένες τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης, μεγάλα ανοίγματα που αφήνουν ακάλυπτα τα εξαιρετικά φαρδιά ελαστικά και ένα τεράστιο διαχύτη στο κάτω μέρος.

Ενδεικτικά, στα 320 km/h η παραγωγή κάθετης δύναμης φτάνει τα 1.800 kg στην πίσω αεροτομή και τα 800kg στο μπροστινό μέρος.

Bugatti Bolide

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω, είναι λογικό να πιστέψουμε πως αυτό το όχημα θα παραμείνει στον ψηφιακό κόσμο όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Η Bugatti έχει ήδη κατασκευάσει πρωτότυπο και εξετάζει το ενδεχόμενο για μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής της Bolide!

Αν κάτι τέτοιο συμβεί, θα έχουμε να κάνουμε με ένα από τα ταχύτερα οχήματα στον πλανήτη - αν και θεωρούμε δεδομένο πως η χρήση του θα είναι νόμιμη αποκλειστικά σε περιβάλλον πίστας. Είναι σίγουρο επίσης πως αν η Bolide διατεθεί προς πώληση θα έχει μια από τις υψηλότερες τιμές που έχουμε δει σε όχημα παραγωγής.

[Πηγή: Bugatti]

node/40252

Πόσο κοστίζει το FIAT 500e στην Ελλάδα;

Η FIAT ανακοίνωσε την αρχική τιμή του 500e που αποτελεί ένα από τα φθηνότερα ηλεκτρικά μοντέλα στη χώρα μας.

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Πόσο κοστίζει το FIAT 500e στην Ελλάδα;

Η ελληνική αντιπροσωπεία της FCA ανακοίνωσε την εμπορική διάθεση του ηλεκτρικού 500e το οποίο θα φτάσει στην ελληνική αγορά από τον προσεχή Δεκέμβριο, με τιμή από €19.970 (συμπεριλαμβανομένης της έκπτωσης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το FIAT 500e

To FIAT 500e θα είναι διαθέσιμο με τρία διαφορετικά αμαξώματα - το παραδοσιακό χάτσμπακ, το κάμπριο με υφασμάτινη αναδιπλούμενη οροφή και το πιο πρακτικό, τετράπορτο 3+1. Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι επίσης τρεις, οι Earth Action, Earth Passion και Earth Icon, ενώ υπάρχουν δύο εκδόσεις ισχύος/μπαταρίας.

FIAT 500e

Η αρχική τιμή των €19.970 που καθιστά το 500e ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά της ελληνικής αγοράς, αφορά τη βασική έκδοση Earth Action με αμάξωμα χάτσμπακ. Σε αυτήν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 95 PS (70 kW) και 220 Nm, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,5" και τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 135 km/h για το όχημα βάρους 1.180 kg. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 23,8 kWh (400V) προσφέρει αυτονομία 180 km κατά WLTP και υποστηρίζει ταχυφορτιστή έως 50 kW επιτρέποντας μια πλήρη φόρτιση σε 30 λεπτά (8 ώρες και 45 λεπτά από οικιακή πρίζα).

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ψηφιακό πίνακα οργάνων 7", πολυλειτουργικό τιμόνι με ενσωματωμένα πλήκτρα, βάση στήριξης για smartphone στην κεντρική κονσόλα, συνδεσιμότητα Bluetooth, air condition, επενδύσεις καθισμάτων από οικολογικό ύφασμα Seaqual, καθώς και τα συστήματα ADAS Attention Assist, Lane control, Traffic sign recognition και Autonomous emergency braking. Εξωτερικά, το FIAT 500e Action έχει φώτα αλογόνου και ατσάλινους τροχούς 15". Όπως όλα τα 500e, το μοντέλο έχει διαστάσεις 3.632 x 1.683 x 1.527 mm με τετραθέσια καμπίνα και χώρο αποσκευών 185 lt.

FIAT 500e

Οι πλουσιότερες εκδόσεις Earth Passion και Earth Icon - έχουν ισχυρότερο μοτέρ 118 PS (87 kW), μεγαλύτερη μπαταρία 42 kWh (400V) και αυτονομία έως 320 km (WLTP). Λόγω της μεγαλύτερης μπαταρίας (294,3 kg) και του επιπλέον εξοπλισμόυ, τα 500 Earth Passion και Earth Icon ζυγίζουν 1.290 kg – ή 1.320 kg όταν συνδυάζονται με αμάξωμα 3 + 1 που έχει την έξτρα πόρτα. Παράλληλα υποστηρίζουν ταχυφορτιστή έως 85 kW, με την μπαταρία να φτάνει στο 80% της φόρτισης σε 35 λεπτά , προσθέτοντας 50 km αυτονομίας για κάθε 5 λεπτά φόρτισης (πλήρης φόρτιση σε οικιακή πρίζα 15 ώρες και 5 λεπτά). Τέλος, ο ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9” και τελική ταχύτητα 150 km/h.

Η FCA δεν ανακοίνωσε τις τιμές των υπόλοιπων εκδόσεων του 500e που αναμένονται πιο κοντά στο εμπορικό λανσάρισμα του μοντέλου τον Δεκέμβριο του 2020. Διαμορφώστε το δικό σας FIAT 500e εδώ.

[Πηγή: FCA]

Ακολουθήστε το drive.gr στο Goole News