node/37144

Πωλείται το μοναδικό Zagato Raptor με κινητήρα Lamborghini

Σε δημοπρασία το πρωτότυπο που σχεδιάστηκε το 1996 ως πιθανός αντικαταστάτης της Diablo.

Το μοναδικό πρωτότυπο Zagato Raptor που σχεδιάστηκε από τον ιταλικό σχεδιαστικό οίκο για τη Lamborghini ως πιθανός αντικαταστάτης της Diablo, θα δημοπρατηθεί από τον RM Sotheby's στις 30 Νοεμβρίου στο Abu Dhabι.

Το υπεραυτοκίνητο παρουσιάστηκε το 1996 στην Έκθεση Γενεύης, προτείνοντας μια νέα κατεύθυνση για την επόμενη ναυαρχίδα της Lamborghini. Από την Diablo VT προέρχεται ο V12 κινητήρας 5,7 λίτρων με απόδοση 485 PS, το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων όπως και το σύστημα τετρακίνησης. Παρόλα αυτά, το σωληνωτό σασί space-frame ήταν καινούριο, όπως και το ανθρακονημάτινο αμάξωμα που σχεδιάστηκε υπό τις οδηγίες του Nori Harada, υπεύθυνου σχεδιασμού του Zagato.

Zagato

Το Raptor είναι φουτουριστικό για την εποχή του με μετατοπισμένη προς τα εμπρός καμπίνα, τονισμένα φτερά, αρκετές καμπύλες, χαμηλό ρύγχος, φουσκώματα στην οροφή, απουσία πίσω παρμπρίζ και ενιαία πίσω φωτιστικά σώματα. Παρόλα αυτά, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι αναμφίβολα το κάλυμμα της καμπίνας που ανοίγει προς τα πάνω μαζί με την οροφή, το παρμπρίζ, τα πλευρικά τζάμια και τμήμα του προφίλ, παραπέμποντας σε πολεμικό αεροσκάφος. 

Στο εσωτερικό, κυριαρχούν οι επενδύσεις από Alcantara που καλύπτουν σχεδόν κάθε χιλιοστό της καμπίνας. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, ενώ η λιτή κεντρική κονσόλα με επένδυση αλουμινίου φιλοξενεί ένα όργανο ένδειξης θερμοκρασίας, λιγοστά πλήκτρα και το παραδοσιακό χτένι.

Lamborghini Raptor

Χάρη στην εκτενέστατη χρήση ανθρακονημάτων στο αμάξωμα και τις ζάντες από μαγνήσιο, το Raptor ήταν 300 kg ελαφρύτερο από την Diablo με θετικό αντίκτυπο στις επιδόσεις (0-97 km/h σε κάτω από 4" και τελική ταχύτητα 322 km/h). Το σύστημα πέδησης ήταν αναβαθμισμένο με μεγαλύτερους δίσκους και δαγκάνες της Alcon, χωρίς ABS και traction control.

Τελικά, το μοντέλο δεν εγκρίθηκε για την παραγωγή, όπως και η Lamborghini Canto που ακολούθησε, καθώς μετά από την εξαγορά της Lamborghini από το Volkswagen Group ξεκίνησε η εξέλιξη της Murciélago. Αρχικά, ο Alain Wicki, εμπνευστής της ιδέας για το Raptor, αγόρασε το μοναδικό πρωτότυπο το οποίο έμεινε στην κατοχή του μέχρι το 2000 που διατέθηκε προς πώληση σε ιδιώτη.

node/39648

Σχεδιαστική σπουδή για το επόμενο Citroën C3

Ο Kleber Silva μας δείχνει πώς θα είναι η επόμενη γενιά του μικρομεσαίου της γαλλικής εταιρείας.

Πέμπτη, 06 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σχεδιαστική σπουδή για το επόμενο Citroën C3

Εντελώς διαφορετικό θα είναι -σύμφωνα με τον γνωστό σχεδιαστή Kleber Silva- το μελλοντικό Citroen C3.

Αν πιστέψουμε την σχεδιαστική προσέγγιση του σχεδιαστή, το αυτοκίνητο δεν θα θυμίζει σε τίποτα το σημερινό C3, καθώς θα χάσει την «καμπυλωτή» του εμφάνιση και θα αποκτήσει περισσότερες ακμές και θα γίνει πιο «επιθετικό». 

Να θυμίσουμε ότι η Citroën παρουσίασε τον Φεβρουάριο το ανανεωμένο C3, το οποίο δέχεται ένα διακριτικό facelift μετά από 4 χρόνια στην αγορά και αφού η σημερινή γενιά του έχει σημειώσει ήδη 750.000 πωλήσεις (συνολικά όλες οι γενιές C3 μετρούν 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις).

c3

Το νέο C3 θα χρησιμοποιεί ως βάση την πλατφόρμα CMP του νέου Peugeot 208 και το Opel Corsa. Ως εκ τούτου θεωρείται περισσότερο από βέβαιο ότι στη γκάμα του θα περιλαμβάνει και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση που θα βασίζεται στις αντίστοιχες των e-208 και Corsa-e. 

Kάπως έτσι το ηλεκτρικό C3 αναμένεται να εφοδιάζεται με μπαταρία 50 kWh που θα προσφέρει αυτονομία περίπου 330 km. Ο ηλεκτροκινητήρας θα αποδίδει ισχύ 136 PS και ροπή 260 Nm.

Το εμπορικό λανσάρισμα του αυτοκινήτου αναμένεται προς τα τέλη του 2021. 

node/39638
Sony Vision-S Concept

To Sony Vision-S εμφανίζεται στο Tokyo [video]

Θυμάστε που η Sony μας παρουσίασε online νωρίτερα εφέτος το εντυπωσιακό Vision-S. Τώρα βλέπουμε τη γιαπωνέζικη ηλεκτρική μπερλίνα να βολτάρει στο Tokyo κοντά στην έδρα της Sony.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

To Sony Vision-S εμφανίζεται στο Tokyo [video]

Οι τελείως ψεύτικες και στατικές φωτογραφίες του απροσδόκητου Sony Vision-S μας έδωσαν μια πρόγευση γι’ αυτό που ετοιμάζουν οι Ιάπωνες τον περασμένο Ιανουάριο. Αλλά το 4θυρο Sony φαίνεται ότι κινείται κιόλας! Απόδειξη, αυτό το σύντομο διαφημιστικό κλιπάκι που δημοσιεύτηκε στο Youtube από τον ιαπωνικό γίγαντα.

Στο video, ένα μυστηριώδες λευκό φορτηγό μπαίνει στον υπόγειο χώρο στάθμευσης των κεντρικών γραφείων της Sony. Στη συνέχεια, οι πλευρικές πόρτες αποκαλύπτουν το προφίλ του ιαπωνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Οι εικόνες που ακολουθούν μας δείχνουν σε animation την καμπίνα και τον φωτισμό του Vision-S. Και βάζοντας όπισθεν, το αυτοκίνητο κατεβαίνει απαλά, με μικρή ταχύτητα, από την πλατφόρμα του.

Να υπενθυμίσουμε ότι η Sony λέει ότι δεν έχει την πρόθεση να λανσάρει εμπορικά το ηλεκτρικό πρωτότυπό της. Το Vision-S χρησιμοποιείται επίσημα μόνο για την εξέλιξη onboard τεχνολογιών που συνδέονται, μεταξύ άλλων, με την ψυχαγωγία.