node/16771

Νέο Audi h-tron quattro στο Detroit

To νέο πρωτότυπο SUV έχει τη νέα τεχνολογία της Audi στις ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου και θα μπει σε παραγωγή το 2020.

Η Audi συνεχίζει την παρουσίαση πρωτοτύπων με εναλλακτικά συστήματα κίνησης, αποκαλύπτοντας στην έκθεση NAIAS του Detroit το υδρογονοκίνητο h-tron quattro.

To νέο concept περιγράφεται ως ένα υδρογονοκίνητο SUV κοντά στην παραγωγή, που χρησιμοποιεί τη δομή, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και την τεχνολογία μπαταριών του προηγούμενου e-tron quattro concept.

Το h-tron quattro υπόσχεται μηδενικές εκπομπές ρύπων, γέμισμα σε μόνο 4 λεπτά με την τελευταία τεχνολογία ανεφοδιασμού σε υδρογόνο και μια αξιοσέβαστη αυτονομία 600 km. Θα κάνει το 0-100 km/h σε λιγότερο από 7”, θα έχει τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 200 km/h και θα μπορεί να είναι προσθιοκίνητο μέσα στην πόλη.

Η h-tron quattro έχει φτιαχτεί για να επιδείξει την ενεργειακή κυψέλη 5ης γενιάς που βρίσκεται υπό εξέλιξη στο τεχνικό τμήμα της Audi, στο Ingolstadt της Γερμανίας. Προγραμματίζεται να ντεμπουτάρει στην έκδοση παραγωγής του h-tron quattro, το 2020.

Η νέα ενεργειακή κυψέλη τροφοδοτείται με υδρογόνο από τρεις δεξαμενές υψηλής πίεσης, 700 bar, κατασκευασμένες από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα. Η μεγαλύτερη καταλαμβάνει το χώρο του κεντρικού τούνελ και οι δύο μικρότερες είναι τοποθετημένες εγκάρσια κάτω από το πίσω κάθισμα και το δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Η συνολική χωρητικότητά τους είναι 6 kg υδρογόνου. Η κυψέλη αποτελείται από 330 στοιχεία και αποδίδει ονομαστική ηλεκτρική ισχύ 110 kW (150 PS).

Σχεδιασμένη να λειτουργεί σε ένα φάσμα θερμοκρασιών από -28 έως 95 βαθμούς Κελσίου (15 βαθμούς παραπάνω από την κυψέλη 4ης γενιάς στο Audi A7 h-tron του 2014), η νέα κυψέλη είναι τοποθετημένη κάτω από το μπροστινό καπό, στο χώρο που καταλαμβάνει ο θερμικός κινητήρας στα συμβατικά Audi.  

Μικρότερη σε διαστάσεις, ελαφρύτερη, πιο ανθεκτική και πιο οικονομική από την προκάτοχό της, η νέα κυψέλη υδρογόνου έχει κατά την Audi βαθμό απόδοσης έως 60% - τον διπλό από έναν τυπικό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό που τονίζει η Audi είναι η μείωση της ποσότητας λευκόχρυσου (πλατίνας) που χρησιμοποιείται για την παραγωγή της κυψέλης, πράγμα που την κάνει φθηνότερη και πιο φιλική προς το περιβάλλον. Μια νέας σχεδίασης αντλία θερμότητας λέγεται ότι απομακρύνει την περίσσια θερμότητα πιο αποδοτικά, μειώνοντας τη θερμοκρασία του χώρου που αποτελούσε πρόβλημα στα πρώτα υδρογονοκίνητα.

Σε συνδυασμό με μια σχετικά μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,8 kWh, που βρίσκεται κάτω από το χώρο επιβατών και παρέχει μια επιπλέον ώθηση 100 kW (136 PS) για μικρά χρονικά διαστήματα, η ενεργειακή κυψέλη δίνει στο h-tron quattro αυτονομία της τάξεως των 600 km. Η μπαταρία ζυγίζει μόνο 60 kg.

Ενώ η ενεργειακή κυψέλη λειτουργεί με τάση 220 έως 280V, το λειτουργικό εύρος της μπαταρίας είναι 220-480V. Τη διαφορά εξισορροπεί ένας μετατροπέας DC στο χώρο του κινητήρα, παρέχοντας ηλεκτρική ενέργεια σε δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας είναι στον εμπρός άξονα, αποδίδοντας 90 kW (122 PS), ενώ ο δεύτερος δίνει 140 kW (190 PS) στον πίσω άξονα. Κάθε ηλεκτροκινητήρας έχει το δικό του σύστημα γραναζιών μιας σχέσης, που λειτουργεί ως διαφορικό.

Η όλη διάταξη διαφέρει από εκείνη του παλιότερου, αμιγώς ηλεκτρικού e-tron quattro, που είχε τρία ηλεκτρικά μοτέρ –ένα εμπρός και δύο πίσω– καθώς και μια πολύ μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου, με χωρητικότητα 95 kWh.

Το h-tron quattro έχει συνδυαστική ιπποδύναμη 210 kW (286 PS) και ροπή 56,2 kgm. Για να συγκρίνετε, το σημαντικά βαρύτερο (αλλά πιο αεροδυναμικό) e-tron quattro είχε 370 kW (503 PS) και 60,2 kgm.

Τα παραπάνω νούμερα είναι αρκετά για να δώσουν στο h-tron quattro ένα θεωρητικό 0-100 km/h σε λιγότερο από 7” και μια τελική 200 km/h. Οι αντίστοιχες επιδόσεις του e-tron quattro ήταν 4,6” και 211 km/h.

Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την ενέργεια που ανακτάται κατά την επιβράδυνση, επιλέγοντας ανάμεσα σε δύο προγράμματα: gliding και coasting. Η κατανάλωση υδρογόνου κυμαίνεται γύρω στο 1 kg ανά 100 km.

Το νέο πρωτότυπο της Audi είναι βασισμένο σε μια τροποποιημένη έκδοση της νέας πλατφόρμας MLB που θα χρησιμοποιεί το επερχόμενο Q5 νέας γενιάς. Έχει μετατροπές στο δάπεδο και σε δομικά της στοιχεία ώστε να τοποθετηθεί η μπαταρία χαμηλά για χαμηλό κέντρο βάρους.

Η ανάρτηση, πέντε συνδέσμων μπροστά και πίσω, έχει αερόσουστες, προσαρμοζόμενα αμορτισέρ και σύστημα αυτόματης οριζοντίωσης που επιτρέπει και το χαμήλωμα του αμαξώματος σε δύο στάδια κατά 30 mm για μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης στις υψηλές ταχύτητες.

Δανειζόμενο τεχνολογία από το νέο Q7, το h-tron quattro έχει επίσης σύστημα τετραδιεύθυνσης που δίνει γωνία έως 5 μοιρών στους πίσω τροχούς, μειώνοντας τον κύκλο στροφής και βελτιώνοντας την ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ παράλληλα αυξάνει τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.

Με εξωτερικές διαστάσεις 4880 x 1930 x 1540 mm, το h-tron quattro είναι 250 mm μακρύτερο, 30 mm φαρδύτερο και 115 mm χαμηλότερο από το σημερινό Audi Q5. O αεροδυναμικός του συντελεστής Cd=0,27 είναι καλύτερος από των αντίστοιχων Audi παραγωγής, όμως δεν φτάνει το 0,25 του e-tron Quattro, το οποίο δεν έχει τους μεγάλους αεραγωγούς μπροστά για την ψύξη της ενεργειακής κυψέλης.  

Το εσωτερικό του h-tron quattro ακολουθεί τη σχεδίαση εκείνου που είχαμε δει στο πρωτότυπο Prologue, πέρσι στο Los Angeles. Μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 4 επιβάτες, σε 4 ξεχωριστά καθίσματα. Το σημείο προσοχής είναι οι τρεις οθόνες OLED, που θα έχει το A8 της επόμενης γενιάς, που αναμένεται το 2017. Ο χώρος αποσκευών δίνεται στα 500 λίτρα, 115 λίτρα λιγότερα από εκείνον του e-tron quattro λόγω των δεξαμενών υδρογόνου κάτω από το δάπεδο.

Με σκοπό να μας προϊδεάσει για την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης που θα δούμε στα μελλοντικά μοντέλα της Audi, το h-tron quattro είναι εφοδιασμένο με όλες τις τεχνολογίες που εξελίσσονται από την Audi στο πλαίσιο του προγράμματος Piloted Driving της εταιρείας, και οι οποίες περιλαμβάνουν αισθητήρες ραντάρ, στερεοσκοπικές κάμερες, αισθητήρες με υπερήχους κι ένα laser scanner.

Όλα τα συστήματα ελέγχονται από ένα κεντρικό σύστημα οδήγησης με το όνομα zFAS. Αυτό υπολογίζει και διαμορφώνει ένα πλήρες μοντέλο του περιβάλλοντος του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο και παρέχει τις πληροφορίες στα συστήματα υποβοήθησης. Μετά αυτά εκτελούν τις λειτουργίες οδήγησης σε ταχύτητες έως 60 km/h.

TAGS
node/39126

Δείτε το εσωτερικό του Chaos της Spyros Panopoulos Automotive [video]

Η Spyros Panopoulos Automotive αποκάλυψε τη φουτουριστική καμπίνα του Chaos.

Δευτέρα, 01 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Δείτε το εσωτερικό του Chaos της Spyros Panopoulos Automotive [video]

Η Spyros Panopoulos Automotive επέστρεψε με νέο αποκαλυπτικό βίντεο για το ελληνικό υπεραυτοκίνητο Chaos, στο οποίο μας παρουσιάζει τα πρώτα renderings από το εσωτερικό του, μια φωτογραφία του εμπρός μέρους αλλά και επιπλέον τεχνικά χαρακτηριστικά.

Η διθέσια καμπίνα έχει φουτουριστικό σχεδιασμό, με οθόνες ενσωματωμένες στο τιμόνι ορθογώνιου σχήματος και μπροστά από τη θέση του συνοδηγού. Αντί για παραδοσιακό πίνακα οργάνων, ολόκληρο το παρμπρίζ είναι καλυμμένο από τρισδιάστατο heads-up display με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας. Η απουσία φυσικών πλήκτρων υποδηλώνει μια προηγμένη διεπαφή μέσω επιφανειών αφής, χειρονομιών και φωνητικών εντολών.

Τα καθίσματα τύπου bucket με το λογότυπο της εταιρείας στα προσκέφαλα, έχουν σκελετό από zylon και είναι βιδωμένα απευθείας πάνω στο monocoque σασί του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το Chaos θα υποστηρίζει συνδεσιμότητα με δίκτυο 5G ενώ θα μπορεί να επικοινωνεί με άλλα οχήματα και υποδομές.

Chaos

Εκτός από το εσωτερικό, το νέο teaser μας δίνει μια ματιά στο αιχμηρό ρύγχος του Chaos, το οποίο χαρακτηρίζεται από λεπτά φώτα LED που εκτείνονται πάνω στα φουσκωμένα φτερά, και ένα σύνθετο σπλίτερ που ενώνεται με τις εισαγωγές αέρα.

Σύμφωνα με το video, το πλάτος του υπεραυτοκινήτου είναι 2,08 m, το ύψος 1,04 m και το κέντρο βάρους του είναι το χαμηλότερο για αυτοκίνητο στον κόσμο. Στόχος είναι το βάρος του τελικού μοντέλου να κυμανθεί μεταξύ 1.000-1.150 kg χάρη στην εκτενέστατη χρήση carbon fiber, zylon fiber, μαγνησίου και άλλων πανάκριβων υλικών σε αμάξωμα, πλαίσιο, εσωτερικό και μηχανικά μέρη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Chaos και οι λοιποί «Δαβίδ» που υποσχέθηκαν supercar χιλιάδων ίππων!

Όπως γνωρίζαμε ήδη, το Chaos φορά έναν κινητήρα twin-turbo V10 4,0 λίτρων με αλουμινένιο μπλοκ και πολλά εξαρτήματα από τιτάνιο (βαλβίδες, εκκεντροφόροι, στρόφαλος και κυλινδροκεφαλές) ο οποίος θα είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος - με 2.000 PS (κόφτης στις 11.000 rpm) και 3.000 PS (κόφτης στις 12.000 rpm). Η κίνηση θα μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων και κεντρικού διαφορικού Torsen.

Σύμφωνα με το νέο βίντεο, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 1,8" ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά το απίστευτο νούμερο των 500 km/h (!). Με αυτή την τελική, το Chaos βάζει στόχο το σημερινό ρεκόρ 490,48 km/h της Bugatti Chiron Super Sport 300+, αλλά και τους "μνηστήρες" Koenigsegg Jesko Absolut, Hennessey Venom F5 και SSC Tuatara. Επιπλέον, το Chaos χρειάζεται 2,6" για τα 100-200 km/h και 2,2" για τα 160-241 km/h.

Η επίσημη πρεμιέρα του Chaos είναι προγραμματισμένη για την Έκθεση Γενεύης του 2021.

[Πηγή: Spyros Panopoulos Automotive]

node/39040

Δείτε το αγωνιστικό Mazda RX-Vision GT3 στην πίστα! [video]

Ο ήχος του περιστροφικού κινητήρα των 570 PS δένει αρμονικά με την επιθετική εμφάνιση του RX-Vision GT3 της Mazda.

Παρασκευή, 22 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Δείτε το αγωνιστικό Mazda RX-Vision GT3 στην πίστα! [video]

Το αγωνιστικό πρωτότυπο Mazda RX-Vision GT3 Concept που είδαμε πρώτη φορά σε σκίτσα το Νοέμβριο του 2019 και σε φωτογραφίες τον Μάρτιο του 2020, έκανε το ντεμπούτο του σε βίντεο, επιτρέποντας μας να το δούμε και να το ακούσουμε για πρώτη φορά μέσα στην πίστα.

Το μοντέλο της Mazda αποτελεί μια ψηφιακή αγωνιστική έκδοση του πρωτοτύπου RX-Vision (2015) η οποία δημιουργήθηκε για το δημοφιλές παιχνίδι Gran Turismo Sport της Polyphony Digital. Αυτό σημαίνει πως δεν θα το δούμε ποτέ στον πραγματικό κόσμο, όμως θα έχουμε τη δυνατότητα να το απολαύσουμε στις οθόνες με εξαιρετική πιστότητα. Όσοι έχουν την κονσόλα Sony Playstation 4 θα μπορέσουν μάλιστα και να το οδηγήσουν καθώς θα είναι διαθέσιμο από χθες, Τετάρτη 21 Μαΐου.

Μπορεί το RX-Vision GT3 Concept να υπάρχει αποκλειστικά μέσα σε ψηφιακό περιβάλλον, όμως αυτό δεν σημαίνει πως δε γνωρίζουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας περιστροφικός κινητήρας με απόδοση 570 PS, ενώ το βάρος του περιορίζεται στα 1.250 kg (αναλογία βάρους 48:52 στους δύο άξονες).

Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει και το επιθετικό αεροδυναμικό πακέτο που περιλαμβάνει φουσκωμένα φτερά, μεγαλύτερες εισαγωγές στους προφυλακτήρες, σπλίτερ, πλευρικές απολήξεις της εξάτμισης, διαχύτη και μια τεράστια φτερούγα από ανθρακονήματα στο πίσω μέρος.

Σας αφήνουμε να απολαύσετε το επίσημο trailer παρουσίασης του αυτοκινήτου.