node/36873

Jaguar Neo-J: Εντυπωσιακό πρωτότυπο από το μέλλον

Το μοντέλο υπό κλίμακα εκτίθεται στο καινούριο σχεδιαστικό κέντρο της Jaguar.

Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του νέου σχεδιαστικού κέντρου της Jaguar στο Ηνωμένο Βασίλειο, οτιδήποτε μπορεί να "μαρτυρούσε" κάτι για τα επερχόμενα μοντέλα της εταιρείας ήταν καλά κρυμμένο, όμως ένα ενδιαφέρον μοντέλο υπό κλίμακα παρέμεινε ακάλυπτο σε κοινή θέα. Ο λόγος για το εντυπωσιακό Neo-J που αποτελεί μια σχεδιαστική μελέτη για τη μελλοντική σχεδιαστική ταυτότητα της Jaguar. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Jaguar: Νέο σχεδιαστικό κέντρο 12.000 τετραγωνικών μέτρων

Jaguar

Στις φωτογραφίες που δημοσίευσε στο η σελίδα Ford Trends στο facebook βλέπουμε ένα σπορ μοντέλο με αναλογίες αγωνιστικού grand tourer και αιχμηρές λεπτομέρειες. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει το τεράστιο σπλίτερ, το μακρύ καπό και τα σύνθετα φώτα που ενσωματώνονται στα φουσκώματα των φτερών.

Στο προφίλ κυριαρχούν οι έντονες πτυχώσεις του αμαξώματος πίσω από τον μπροστά τροχό που σβήνουν στο φούσκωμα των πίσω φτερών. Η οροφή είναι βαμμένη σε μαύρο ματ χρώμα με αεροδυναμικό τελείωμα στο πίσω μέρος. Τέλος, στην ουρά η οποία έχει ανάποδη κλίση, βρίσκουμε δύο αεροτομές και δύο αεροδυναμικές εσοχές κάτω από τα πολύ λεπτά φωτιστικά σώματα που θυμίζουν αυτά της F-Type.

Jaguar

Το μοντελάκι προφανώς και δεν προορίζεται για την παραγωγή καθώς ο φουτουριστικός σχεδιασμός του και το στοιχείο της υπερβολής στις αναλογίες του δεν θα ήταν εφικτό να μεταφραστούν σε κάποιο αυτοκίνητο του σήμερα. Παρόλα αυτά, τέτοιου είδους σχεδιαστικές μελέτες είναι αρκετά χρήσιμες καθώς δίνουν κατευθύνσεις για το μέλλον της Jaguar και αποτελούν μια πολύ καλή άσκηση για την ομάδα των σχεδιαστών της.

Μπορεί λοιπόν το Neo-J να μην έφτασε ούτε καν στη φάση του πρωτοτύπου κανονικής κλίμακας, όμως χαιρόμαστε που σήμερα κοσμεί το αίθριο των εγκαταστάσεων της Jaguar και ελπίζουμε κάποια στιγμή να το οδηγήσουμε - έστω και αν είναι στον ψηφιακό κόσμο.

node/39322

Jaguar I-PACE: Τεχνολογικές αναβαθμίσεις και ταχύτερη φόρτιση

Η Jaguar ανακοίνωσε μια σειρά από βελτιώσεις για την I-PACE με σκοπό να την κάνει πιο ελκυστική στο αγοραστικό κοινό.

Τρίτη, 23 Ιουνίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Jaguar I-PACE: Τεχνολογικές αναβαθμίσεις και ταχύτερη φόρτιση

Η Jaguar ανακοίνωσε την αναβαθμισμένη I-PACE η οποία αποκτά νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, περισσότερα συστήματα υποβοήθησης και δυνατότητα ταχύτερης φόρτισης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Jaguar I-PACE EV400

Εξωτερικά δεν έχουμε σημαντικές διαφορές με τις υφιστάμενες I-PACE, εκτός από την εμπλουτισμένη χρωματική παλέτα (Caldera Red, Portofino Blue και Eiger Grey), το νέο πακέτο Bright Pack (γρίλια Noble Chrome, καθρέφτες Atlas Grey, πλαίσιο παραθύρων Satin Chrome και διαχύτης Atlas Grey) και τα νέα σχέδια τροχών με διάμετρο έως και 19". 

Όπως σε όλες τις I-PACE, οι δύο ηλεκτροκινητήρες έχουν συνδυαστική ισχύ 400 PS και 696 Nm ροπής, και η μπαταρία 90 kWh προσφέρει αυτονομία 470 km σύμφωνα με τον κύκλο μετρήσεων WLTP. Η σημαντικότερη είδηση είναι πως μέσα από φορτιστή 11 kW (στάνταρ εξοπλισμός), η I-PACE ανακτά πλέον 53 km αυτονομίας για κάθε ώρα φόρτισης με τριφασικό ρεύμα, με την πλήρη φόρτιση στο σπίτι να απαιτεί 8,6 ώρες. Αντίστοιχα, μέσω ταχυφορτιστή 100 kW πρόστίθενται 126 km αυτονομίας μέσα σε 15 λεπτά.

I-PACE

Αρκετές αναβαθμίσεις έχουμε και στο εσωτερικό της I-PACE όσον αφορά την τεχνολογία.

Το νέο infotainment Pivi Pro μέσα από την κεντρική οθόνη αφής 10", τη δεύτερη οθόνη αφής 5" και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3", απέκτησε ειδικό σύστημα δορυφορικής πλοήγησης. Χάρη σε αυτό, ο οδηγός έχει πρόσβαση στους κοντινότερους φορτιστές, ποιοι από αυτούς είναι διαθέσιμοι ή σε χρήση, πόσο κοστίζουν και πόσο χρόνο φόρτισης θα χρειαστεί για να γεμίσει η μπαταρία της I-PACE.

Στο κομμάτι της συνδεσιμότητας έχουμε dual-modem με ενσωματωμένη κάρτα SIM 4G, θήκη ασύρματης φόρτισης κάτω από την κεντρική κονσόλα και δυνατότητα σύνδεσης δύο smartphone ταυτόχρονα μέσω Bluetooth. Επιπλέον, το αυτοκίνητο δέχεται αναβαθμίσεις που βελτιώνουν τη λειτουργία του με την πάροδο του χρόνου.

Βελτιωμένο είναι επίσης το φίλτρο ιονισμού του αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα (φιλτράρισμα PM2.5), ο τετραζωνικός κλιματισμός όπως και το ηχοσύστημα Meridian 3D Surround Sound System με τεχνολογία Trifield που περιλαμβάνει πλέον 16 ηχεία και subwoofer.

I-PACE

Όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης και ασφαλείας, έχουμε τη νέα 3D Surround Camera που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου και είναι τοποθετημένη στην κεραία οροφής. Χάρη σε αυτήν, ο οδηγός έχει ορατότητα 360 μοιρών από την κεντρική οθόνη ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών και φωτισμού.

Επιπλέον, ο ψηφιακός εσωτερικός καθρέφτης ClearSight προσφέρει ανεμπόδιστη θέα προς τα πίσω με το πάτημα ενός διακόπτη καθώς ενεργοποιεί την κάμερα οπισθοπορείας.

Η Jaguar έχει ήδη αρχίσει να δέχεται παραγγελίες για την αναβαθμισμένη I-PACE που προσφέρεται με εγγύηση 8 ετών/160.000km για την μπαταρία και 5 ετών για το αυτοκίνητο. Το μοντέλο συνεχίζει να παράγεται στο εργοστάσιο της Magna Steyr στην Αυστρία.

[Πηγή: Jaguar]

node/39295

Πώς θα ήταν ένα σύγχρονο FΙΑΤ X1/9;

Ανεξάρτητος σχεδιαστής από την Ιταλία οραματίζεται την αναβίωση του FIAT X1/9.

Παρασκευή, 19 Ιουνίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Πώς θα ήταν ένα σύγχρονο FΙΑΤ X1/9;

Ο Mirko Pavan από την Ιταλία εργάζεται ως σχεδιαστής αυτοκινήτων στον οίκο Pininfarina, όμως όπως και άλλοι συνάδελφοί του αρέσκεται στο να δημιουργεί project και στον ελεύθερό του χρόνο. Ένα παράδειγμα είναι η αναβίωση του FΙΑΤ X1/9 1(972-1989) με τη μορφή ενός σύγχρονου ρόουντστερ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FΙΑΤ X1/9 1972-1989 [video]

Όπως αναφέρει ο σχεδιαστής, χρησιμοποίησε το δημιούργημα του Bertone ως πηγή έμπνευσης καθώς το θεωρεί αριστούργημα. Στόχος του ήταν να δημιουργήσει ένα minimal και vintage όχημα που να έχει την αίσθηση ενός αγωνιστικού.

FIAT X1/9

Όπως βλέπουμε από τα ψηφιακά renderings του τρισδιάστατου μοντέλου, οι διαστάσεις και οι αναλογίες του παραπέμπουν όντως στο X1/9, όμως το αμάξωμα είναι γεμάτο από καμπύλες σε αντίθεση με το πιο γωνιώδες σχέδιο του Nuccio Bertone.

Στο εμπρός μέρος τα pop-up φώτα έχουν δώσει τη θέση τους σε LED γραφικά που ενσωματώνονται στη γρίλια μαζί με το ρετρό σήμα της FIAT, ενώ χαμηλότερα βρίσκουμε μια εισαγωγή αέρα και ένα μεγάλο ανθρακονημάτινο σπλίτερ. Οι τροχοί μεγάλης διαμέτρου με τους αεροδυναμικούς δίσκους για ζάντες αφήνουν το αποτύπωμά τους στο αμάξωμα υπό τη μορφή των φουσκωμένων φτερών που ξεπροβάλλουν από το χαμηλό καπό. Η γραμμή των παραθύρων και το "σκαμμένο" πίσω παρμπρζ είναι σχεδιαστικές αναφορές στο X1/9, όπως και το κάθετο κόψιμο της ουράς με τα τετραγωνισμένα φώτα LED και τον τεράστιο διαχύτη.

Σε αυτό το σημείο να διευκρινίσουμε πως το project του Mirko δεν σχετίζεται με την FIAT και αποτελεί απλά μια σχεδιαστική άσκηση σε ψηφιακό περιβάλλον. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε προσπάθεια αναβίωσης του X1/9 καθώς το 2016, η Idecore είχε παρουσιάσει ένα αντίστοιχο project.