node/40791

Η σύγχρονη Porsche 550 με την υπογραφή του Walter de Silva

Ένα ακόμα σχεδιαστικό project της Porsche που δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή.

Ο Walter de Silva, ένας από του πιο γνωστούς και επιτυχημένους σχεδιαστές αυτοκινήτων, δημοσίευσε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram φωτογραφίες από ένα project που μέχρι σήμερα είχε παραμείνει κρυφό. Ο λόγος για την εικονιζόμενη Porsche 550one με το ψευδώνυμο "The Little Bastard" η οποία σχεδιάστηκε το 2008 ως μια σύγχρονη μετενσάρκωση της κλασικής 550 από τη δεκαετία του '50 που οδηγούσε ο James Dean.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτή η Porsche έχει κινητήρα 1,2 λίτρων!

Να θυμίσουμε πως ο Walter de Silva διετέλεσε υπεύθυνος σχεδιασμού για πάρα πολλά σημαντικά μοντέλα με τα σήματα των Alfa Romeo (147, 156 κ.α.) SEAT (Altea, Leon, Toledo, Ibiza, Córdoba), Audi (A5, A6, TT, Q7, R8 κ.α.) και Volkswagen (Up!, Polo V, Golf VI, Scirocco, Beetle, Passat CC κ.α.).

Σύμφωνα με την περιγραφή του ίδιου του σχεδιαστή, το πρωτότυπο 550one ήταν μια παραγγελία του Ferdinand Piëch ο οποίος το 2008 παρέμενε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Volkswagen Group. Εκτός από τον Water de Silva, το σχεδιασμό του μοντέλου υπογράφουν οι Peter Wauda, Christian Felske και Romi Rost.

Porsche

Όπως βλέπουμε από τις φωτογραφίες, το μοντέλο είναι ένα διθέσιο κεντρομήχανο roadster, με τις διαστάσεις να θυμίζουν Porsche Boxster. Τα στρογγυλά φώτα στη μάσκα, οι αναλογίες και οι τρεις σχισμές στα φουσκωμένα πίσω φτερά αποτελούν άμεσες σχεδιαστικές αναφορές στο θρυλικό της πρόγονο, όπως και η ασημί απόχρωση.

Στην ουρά που θυμίζει σε ένα βαθμό το πρωτότυπο της Boxster από τις αρχές της δεκαετίας του '90, βρίσκουμε κομψά φωτιστικά σώματα, διακριτικό διαχύτη, κεντρικά τοποθετημένη οβάλ απόληξη της εξάτμισης και γρίλιες στο κάλυμμα του κινητήρα.

Porsche 550one

Στο εσωτερικό, εντύπωση προκαλεί η απουσία roll bar πάνω από τα προσκέφαλα των bucket καθισμάτων. Η εικόνα είναι λιτή με λουριά αντί για χειρολαβές στις πόρτες, επενδύσεις από αλουμίνιο σε πόρτες και ταμπλό, τριάκτινο τιμόνι, αναλογικό πίνακα οργάνων και μια έντονα κεκλιμένη κεντρική κονσόλα με χειριστήρια για τον κλιματισμό και ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με χτένι. Οι αεραγωγοί στις πόρτες και οι εσοχές στο προφίλ της κεντρικής κονσόλας αποτελούν σχεδιαστική αναφορά στις τρεις σχισμές στα πίσω φτερά.

Η εξέλιξη της Porsche 550one δεν προχώρησε ποτέ πέρα από το στάδιο του εικονιζόμενου στατικού πρωτοτύπου κανονικής κλίμακας, καθώς αν έμπαινε στην παραγωγή ίσως θα δημιουργούσε εσωτερικό ανταγωνισμό με την Porsche Boxster. Παράλληλα, θεωρήθηκε σημαντικότερη η επένδυση για την εξέλιξη της Macan που κυκλοφόρησε το 2014 και έφερε ζεστό χρήμα στα ταμεία της Porsche.