node/37130

Hyundai HDC-6 Neptune: Υδρογονοκίνητος τράκτορας από το μέλλον

Φουτουριστικό πρωτότυπο με σχεδιαστικές αναφορές Art Deco και προηγμένη τεχνολογία.

Η Hyundai, γνωστή για την τεχνογνωσία της στα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου, παρουσίασε το πρωτότυπο HDC-6 Neptune, έναν υδρογονοκίνητο τράκτορα με εντυπωσιακό σχεδιασμό.

Σύμφωνα με τη Hyundai, το υδρογόνο είναι η καλύτερη λύση για τα επαγγελματικά οχήματα που θα μεταφέρουν βαριά φορτία για μεγάλες αποστάσεις, καθώς προσφέρει χαμηλότερο κόστος σε σχέση με τα συμβατικά θερμικά μοτέρ και σημαντικά μικρότερο χρόνο ανεφοδιασμού σε σύγκριση με τα αμιγώς ηλεκτρικά. Παράλληλα, όπως δήλωσε ο υπεύθυνος σχεδιασμού του Hyundai Motor Group, Luc Donckerwolke, η αρχιτεκτονική τους επέτρεψε να ξεκινήσουν από λευκό χαρτί και να επικεντρωθούν στη λειτουργικότητα των επαγγελματικών οχημάτων του μέλλοντος.

Hyundai

Ο σχεδιασμός του HDC-6 Neptune ενσωματώνει Art Deco στοιχεία και παραπέμπει στις αεροδυναμικές αμαξοστοιχίες που λειτουργούσαν μεταξύ 1936-1959, (όπως το New York Central Railroad του Henry Dreyfuss) αλλά και στα οχήματα επίδειξης GM Futurliner του Harley Earl. Οι οριζόντιες γρίλιες στον προφυλακτήρα που εκτείνονται και στο προφίλ, κρύβουν μέσα τους τα λεπτά φωτιστικά σώματα, τη μεγάλη εισαγωγή αέρα και ανακλινόμενα σκαλοπάτια. Το ασημί χρώμα έρχεται σε αντίθεση με το γυαλιστερό μαύρο του άνω τμήματος που ενσωματώνει το παρμπρίζ, τα πλευρικά παράθυρα, την ηλιοροφή και φωτιζόμενες μπάρες LED. Το όνομα Neptune επιλέχθηκε ως αναφορά στον Ποσειδώνα, μιας και η θάλασσα θεωρείται ως η μεγαλύτερη πηγή υδρογόνου για το μέλλον.

Στην ευρύχωρη καμπίνα, το παρμπρίζ πλαισιώνεται από οθόνες που ενσωματώνουν τους ψηφιακούς καθρέπτες, τον πίνακα οργάνων και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ενώ οι επιφάνειες μπροστά από οδηγό και συνοδηγό διαθέτουν προηγμένο heads-up display. Πίσω από το cockpit φαίνεται πως υπάρχει αρκετός χώρος για ένα ολόκληρο δωμάτιο που θα μπορούσε να προσφέρει στους επιβάτες για ύπνο, φαγητό και ξεκούραση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Hyundai

Μαζί με το HDC-6 Neptune η κορεάτικη εταιρεία παρουσίασε και το HT Nitron ThermoTech, ένα τρέιλερ-ψυγείο που χάρη στην "κρυογονική τεχνολογία ψύξης με άζωτο" μειώνει το αποτύπωμα ρύπων κατά 90% ενώ έχει εντελώς αθόρυβη λειτουργία. Παράλληλα, η κατασκευή των πλευρικών τοιχωμάτων, της οροφής και της πρόσοψης του τρέιλερ είναι κατασκευασμένα από ειδικό αφρώδες υλικό με αποτέλεσμα χαμηλότερο βάρος, μεγαλύτερη ακαμψία και καλύτερη ηχομόνωση.

Στόχος της Hyundai είναι να παράγει 500.000 υδρογονοκίνητα οχήματα ανά έτος μέχρι το 2030, κάτι που φυσικά προϋποθέτει και την αντίστοιχη επέκταση του δικτύου πρατηρίων ανεφοδιασμού. Επιπλέον, η εταιρεία θα παρέχει 1.600 υδρογονοκίνητα φορτηγά στην αγορά της Ελβετίας, σε συνεργασία με την εταιρεία H H2 Energy, μεταξύ 2019 και 2023.

node/39648

Σχεδιαστική σπουδή για το Citroën C3 4ης γενιάς

Ο Kleber Silva μας δείχνει πώς θα είναι η επόμενη γενιά του μικρομεσαίου της γαλλικής εταιρείας.

Πέμπτη, 06 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σχεδιαστική σπουδή για το Citroën C3 4ης γενιάς

Εντελώς διαφορετικό θα είναι -σύμφωνα με τον γνωστό σχεδιαστή Kleber Silva- το μελλοντικό Citroen C3.

Αν πιστέψουμε την σχεδιαστική προσέγγιση του σχεδιαστή, το αυτοκίνητο δεν θα θυμίζει σε τίποτα το σημερινό C3, καθώς θα χάσει την «καμπυλωτή» του εμφάνιση και θα αποκτήσει περισσότερες ακμές και θα γίνει πιο «επιθετικό». 

Να θυμίσουμε ότι η Citroën παρουσίασε τον Φεβρουάριο το ανανεωμένο C3, το οποίο δέχεται ένα διακριτικό facelift μετά από 4 χρόνια στην αγορά και αφού η σημερινή γενιά του έχει σημειώσει ήδη 750.000 πωλήσεις (συνολικά όλες οι γενιές C3 μετρούν 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις).

c3

Το νέο C3 θα χρησιμοποιεί ως βάση την πλατφόρμα CMP του νέου Peugeot 208 και το Opel Corsa. Ως εκ τούτου θεωρείται περισσότερο από βέβαιο ότι στη γκάμα του θα περιλαμβάνει και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση που θα βασίζεται στις αντίστοιχες των e-208 και Corsa-e. 

Kάπως έτσι το ηλεκτρικό C3 αναμένεται να εφοδιάζεται με μπαταρία 50 kWh που θα προσφέρει αυτονομία περίπου 330 km. Ο ηλεκτροκινητήρας θα αποδίδει ισχύ 136 PS και ροπή 260 Nm.

Το εμπορικό λανσάρισμα του αυτοκινήτου αναμένεται προς τα τέλη του 2021. 

node/39638
Sony Vision-S Concept

To Sony Vision-S εμφανίζεται στο Tokyo [video]

Θυμάστε που η Sony μας παρουσίασε online νωρίτερα εφέτος το εντυπωσιακό Vision-S. Τώρα βλέπουμε τη γιαπωνέζικη ηλεκτρική μπερλίνα να βολτάρει στο Tokyo κοντά στην έδρα της Sony.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

To Sony Vision-S εμφανίζεται στο Tokyo [video]

Οι τελείως ψεύτικες και στατικές φωτογραφίες του απροσδόκητου Sony Vision-S μας έδωσαν μια πρόγευση γι’ αυτό που ετοιμάζουν οι Ιάπωνες τον περασμένο Ιανουάριο. Αλλά το 4θυρο Sony φαίνεται ότι κινείται κιόλας! Απόδειξη, αυτό το σύντομο διαφημιστικό κλιπάκι που δημοσιεύτηκε στο Youtube από τον ιαπωνικό γίγαντα.

Στο video, ένα μυστηριώδες λευκό φορτηγό μπαίνει στον υπόγειο χώρο στάθμευσης των κεντρικών γραφείων της Sony. Στη συνέχεια, οι πλευρικές πόρτες αποκαλύπτουν το προφίλ του ιαπωνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Οι εικόνες που ακολουθούν μας δείχνουν σε animation την καμπίνα και τον φωτισμό του Vision-S. Και βάζοντας όπισθεν, το αυτοκίνητο κατεβαίνει απαλά, με μικρή ταχύτητα, από την πλατφόρμα του.

Να υπενθυμίσουμε ότι η Sony λέει ότι δεν έχει την πρόθεση να λανσάρει εμπορικά το ηλεκτρικό πρωτότυπό της. Το Vision-S χρησιμοποιείται επίσημα μόνο για την εξέλιξη onboard τεχνολογιών που συνδέονται, μεταξύ άλλων, με την ψυχαγωγία.