node/35012

FIAT: Και γιατί να μην φτιάξει ένα 500 Coupé;

Εάν υπάρχει κάτι για το οποίο η FIAT μπορεί να κομπορρημονεί και να συγχαίρει τον εαυτό της είναι η αναβίωση του 500.

Η αναβίωση του cinquecento αποτελεί κάτω σαν την εκπλήρωση ενός καθήκοντος μνήμης που έστεψε και συνεχίζει να στέφει με επιτυχία το παρόν και ποντάρει δυνατά και στο μέλλον της ιταλικής εταιρείας.

Από 2007 που η FIAT αναβίωσε ύστερα από 50 χρόνια το Nuova 500, τo σύγχρονο μοντέλο έχει λανσαριστεί σε (σχεδόν) κάθε δυνατή παραλλαγή: Από μίνι σε σπορ και τελικά σε κάμπριο και MPV. Και να μην ξεχνάμε εντός ολίγου και σε παγκόσμιο ηλεκτρικό. Δεν είναι λίγοι αυτοί που λένε ότι αυτή η «μονομανία» ίσως θέτει το μέλλον της τορινέζικης εταιρείας εν κινδύνω. Αλλά υπάρχουν κι άλλοι τόσοι που είναι πεπεισμένοι ότι η ιταλική εταιρεία είναι απαραίτητο να εκμεταλλευτεί λίγο περισσότερο τη φλέβα χρυσού και έχει χτυπήσει εδώ και 12 χρόνια. Και γιατί όχι με ένα κουπέ;

Μια προσέγγιση που θα είχε μάλιστα τη ρετρό νομιμοποίηση, καθώς θα ανακαλούσε στη μνήμη το FIAT 850 Coupé και 850 Sport Coupé. Το σημαντικότερο όμως είναι οι Ιταλοί να μην χάσουν το σχεδιαστικό μπούσουλα και να το υλοποιήσουν με βάση τους αισθητικούς κανόνες που έχουν οδηγήσει στη σημερινή επιτυχία. Ένα ζήτημα που έχει κατανοήσει σαφώς ο σχεδιαστής David Obendorfer, αν κρίνουμε από το δημιούργημά του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FΙΑΤ 850 Spider 1965-1972 [video]

Το πώς υπέθεσε ο Obendorfer πως πρέπει να είναι το αυτοκίνητο είναι επιτυχές. Κάνει χρήση των στρογγυλεμένων γραμμών του 500, σε δυναμικές και σπορ φόρμες, και σε συμφωνία φάσης με την εποχή μας. Η καροσερί του, καμπυλωτή και εκλεπτυσμένα διαμορφωμένη, αλά fastback, έχει τραβηγμένο τον κλωβό των επιβατών προς τα πίσω και πιο μακρύ καπό από το σύνηθες του 500, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο με νέες αναλογίες.

FIAT 500 Coupé

Στο εμπρός μέρος υπάρχουν τα εμβληματικά πια στρογγυλά φανάρια που υλοποιούνται σε δύο επίπεδα, με καθαρό στυλ «500». Μια όμορφη μάσκα με γενναιόδωρες διαστάσεις περιλαμβάνει επίσης τα φώτα ομίχλης, επίσης στρογγυλά, που θυμίζουν τον κόσμο της Abarth.

Το καπό διαθέτει δύο μικρά εξογκώματα, ενώ μια ελαφριά σπορ αύρα που δίνει στο αυτοκίνητο επιθετική εμφάνιση. Από το πλάι μπορείς να δεις τις κομψές και σπορ αλουμινένιες ζάντες αλουμινίου, πιθανότατα σε 17 ή 18 ίντσες. 

Από τη μηχανολογικής πλευράς είναι μάλλον προφανές -και θα στοιχηματίζαμε σε αυτό- ότι η τράπεζα δεδομένων της Abarth θα πιστώσει το 500 Coupe με ό,τι χρειάζεται για να είναι όσο πιο hot γίνεται στο δρόμο.

node/39126

Δείτε το εσωτερικό του Chaos της Spyros Panopoulos Automotive [video]

Η Spyros Panopoulos Automotive αποκάλυψε τη φουτουριστική καμπίνα του Chaos.

Δευτέρα, 01 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Δείτε το εσωτερικό του Chaos της Spyros Panopoulos Automotive [video]

Η Spyros Panopoulos Automotive επέστρεψε με νέο αποκαλυπτικό βίντεο για το ελληνικό υπεραυτοκίνητο Chaos, στο οποίο μας παρουσιάζει τα πρώτα renderings από το εσωτερικό του, μια φωτογραφία του εμπρός μέρους αλλά και επιπλέον τεχνικά χαρακτηριστικά.

Η διθέσια καμπίνα έχει φουτουριστικό σχεδιασμό, με οθόνες ενσωματωμένες στο τιμόνι ορθογώνιου σχήματος και μπροστά από τη θέση του συνοδηγού. Αντί για παραδοσιακό πίνακα οργάνων, ολόκληρο το παρμπρίζ είναι καλυμμένο από τρισδιάστατο heads-up display με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας. Η απουσία φυσικών πλήκτρων υποδηλώνει μια προηγμένη διεπαφή μέσω επιφανειών αφής, χειρονομιών και φωνητικών εντολών.

Τα καθίσματα τύπου bucket με το λογότυπο της εταιρείας στα προσκέφαλα, έχουν σκελετό από zylon και είναι βιδωμένα απευθείας πάνω στο monocoque σασί του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το Chaos θα υποστηρίζει συνδεσιμότητα με δίκτυο 5G ενώ θα μπορεί να επικοινωνεί με άλλα οχήματα και υποδομές.

Chaos

Εκτός από το εσωτερικό, το νέο teaser μας δίνει μια ματιά στο αιχμηρό ρύγχος του Chaos, το οποίο χαρακτηρίζεται από λεπτά φώτα LED που εκτείνονται πάνω στα φουσκωμένα φτερά, και ένα σύνθετο σπλίτερ που ενώνεται με τις εισαγωγές αέρα.

Σύμφωνα με το video, το πλάτος του υπεραυτοκινήτου είναι 2,08 m, το ύψος 1,04 m και το κέντρο βάρους του είναι το χαμηλότερο για αυτοκίνητο στον κόσμο. Στόχος είναι το βάρος του τελικού μοντέλου να κυμανθεί μεταξύ 1.000-1.150 kg χάρη στην εκτενέστατη χρήση carbon fiber, zylon fiber, μαγνησίου και άλλων πανάκριβων υλικών σε αμάξωμα, πλαίσιο, εσωτερικό και μηχανικά μέρη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Chaos και οι λοιποί «Δαβίδ» που υποσχέθηκαν supercar χιλιάδων ίππων!

Όπως γνωρίζαμε ήδη, το Chaos φορά έναν κινητήρα twin-turbo V10 4,0 λίτρων με αλουμινένιο μπλοκ και πολλά εξαρτήματα από τιτάνιο (βαλβίδες, εκκεντροφόροι, στρόφαλος και κυλινδροκεφαλές) ο οποίος θα είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος - με 2.000 PS (κόφτης στις 11.000 rpm) και 3.000 PS (κόφτης στις 12.000 rpm). Η κίνηση θα μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων και κεντρικού διαφορικού Torsen.

Σύμφωνα με το νέο βίντεο, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 1,8" ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά το απίστευτο νούμερο των 500 km/h (!). Με αυτή την τελική, το Chaos βάζει στόχο το σημερινό ρεκόρ 490,48 km/h της Bugatti Chiron Super Sport 300+, αλλά και τους "μνηστήρες" Koenigsegg Jesko Absolut, Hennessey Venom F5 και SSC Tuatara. Επιπλέον, το Chaos χρειάζεται 2,6" για τα 100-200 km/h και 2,2" για τα 160-241 km/h.

Η επίσημη πρεμιέρα του Chaos είναι προγραμματισμένη για την Έκθεση Γενεύης του 2021.

[Πηγή: Spyros Panopoulos Automotive]

node/39079

FIAT: Ο αντικαταστάτης των 500L και 500X θα είναι ένα μοντέλο

Το MPV και το SUV της οικογένειας 500 ίσως ενωθούν σε ένα ηλεκτρικό 500XL.

Τετάρτη, 27 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

FIAT: Ο αντικαταστάτης των 500L και 500X θα είναι ένα μοντέλο

Σύμφωνα με πληροφορίες του βρετανικού AutoExpress, η FIAT εξετάζει το ενδεχόμενο να αντικαταστήσει τα 500X και 500L με ένα μοντέλο το οποίο πιθανότατα θα μοιράζεται την ηλεκτρική πλατφόρμα του με το νέο 500. Την είδηση επιβεβαίωσε με δηλώσεις του ο ο CEO της FIAT, Olivier François, ο οποίος μίλησε για ένα "500XL".

«To 500L έχει ωραίο αμάξωμα με αυξημένη απόσταση από το έδαφος για να προστέσουμε μπαταρίες. Οι ανάγκες μιας οικογένειας για μετακίνηση είναι επίσης ιδανικές για εξηλεκτρισμό, καθώς περιλαμβάνουν οδήγηση στην πόλη, σταμάτα-ξεκίνα, διαδρομές από και προς το σχολείο και τη δουλειά. Όμως ταυτόχρονα δεν είναι SUV, είναι ένα MPV και αυτού του είδους τα οχήματα δεν είναι και τόσο στη μόδα αυτή την περίοδο.»

«Πρέπει να οραματιστούμε τη νέα γενιά του με την ίδια προσέγγιση στον καταναλωτή, η οποία θα έχει νόημα σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, με σχεδιασμό που θα είναι προφανώς πιο επίκαιρο και μοδάτο. Σκεφτόμαστε πως η σωστή κατεύθυνση είναι ένα μείγμα από το 500X και το 500L. Όμως αυτό δεν θα γίνει στο άμεσο μέλλον - και όταν λέω άμεσα εννοώ πως αποκλείεται να το δούμε μέχρι το τέλος του χρόνου.»

Το σημερινό 500L (MPV) πρωτοπαρουσιάστηκε το 2012 ,με το 500X (SUV) να ακολουθεί το 2014, ενώ τα μοντέλα ανανεώθηκαν ελαφρώς το 2018. Αυτό σημαίνει πως ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο ίσως παρουσιαστεί μέσα στο 2021, με την πιθανή συνέχιση της διάθεσης των υφιστάμενων εκδόσεων, όπως συμβαίνει άλλοστε και με το 500. Πριν την πρεμιέρα του νέου SUV, η FIAT αναμένεται να εξηλεκτρίσει τα 500L και 500X με την ίδια ήπια υβριδική τεχνολογία που είδαμε φέτος στις εκδόσεις Hybrid των 500 και Panda

[Πηγή: AutoExpress]