node/35012

FIAT: Και γιατί να μην φτιάξει ένα 500 Coupé;

Εάν υπάρχει κάτι για το οποίο η FIAT μπορεί να κομπορρημονεί και να συγχαίρει τον εαυτό της είναι η αναβίωση του 500.

Η αναβίωση του cinquecento αποτελεί κάτω σαν την εκπλήρωση ενός καθήκοντος μνήμης που έστεψε και συνεχίζει να στέφει με επιτυχία το παρόν και ποντάρει δυνατά και στο μέλλον της ιταλικής εταιρείας.

Από 2007 που η FIAT αναβίωσε ύστερα από 50 χρόνια το Nuova 500, τo σύγχρονο μοντέλο έχει λανσαριστεί σε (σχεδόν) κάθε δυνατή παραλλαγή: Από μίνι σε σπορ και τελικά σε κάμπριο και MPV. Και να μην ξεχνάμε εντός ολίγου και σε παγκόσμιο ηλεκτρικό. Δεν είναι λίγοι αυτοί που λένε ότι αυτή η «μονομανία» ίσως θέτει το μέλλον της τορινέζικης εταιρείας εν κινδύνω. Αλλά υπάρχουν κι άλλοι τόσοι που είναι πεπεισμένοι ότι η ιταλική εταιρεία είναι απαραίτητο να εκμεταλλευτεί λίγο περισσότερο τη φλέβα χρυσού και έχει χτυπήσει εδώ και 12 χρόνια. Και γιατί όχι με ένα κουπέ;

Μια προσέγγιση που θα είχε μάλιστα τη ρετρό νομιμοποίηση, καθώς θα ανακαλούσε στη μνήμη το FIAT 850 Coupé και 850 Sport Coupé. Το σημαντικότερο όμως είναι οι Ιταλοί να μην χάσουν το σχεδιαστικό μπούσουλα και να το υλοποιήσουν με βάση τους αισθητικούς κανόνες που έχουν οδηγήσει στη σημερινή επιτυχία. Ένα ζήτημα που έχει κατανοήσει σαφώς ο σχεδιαστής David Obendorfer, αν κρίνουμε από το δημιούργημά του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FΙΑΤ 850 Spider 1965-1972 [video]

Το πώς υπέθεσε ο Obendorfer πως πρέπει να είναι το αυτοκίνητο είναι επιτυχές. Κάνει χρήση των στρογγυλεμένων γραμμών του 500, σε δυναμικές και σπορ φόρμες, και σε συμφωνία φάσης με την εποχή μας. Η καροσερί του, καμπυλωτή και εκλεπτυσμένα διαμορφωμένη, αλά fastback, έχει τραβηγμένο τον κλωβό των επιβατών προς τα πίσω και πιο μακρύ καπό από το σύνηθες του 500, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο με νέες αναλογίες.

FIAT 500 Coupé

Στο εμπρός μέρος υπάρχουν τα εμβληματικά πια στρογγυλά φανάρια που υλοποιούνται σε δύο επίπεδα, με καθαρό στυλ «500». Μια όμορφη μάσκα με γενναιόδωρες διαστάσεις περιλαμβάνει επίσης τα φώτα ομίχλης, επίσης στρογγυλά, που θυμίζουν τον κόσμο της Abarth.

Το καπό διαθέτει δύο μικρά εξογκώματα, ενώ μια ελαφριά σπορ αύρα που δίνει στο αυτοκίνητο επιθετική εμφάνιση. Από το πλάι μπορείς να δεις τις κομψές και σπορ αλουμινένιες ζάντες αλουμινίου, πιθανότατα σε 17 ή 18 ίντσες. 

Από τη μηχανολογικής πλευράς είναι μάλλον προφανές -και θα στοιχηματίζαμε σε αυτό- ότι η τράπεζα δεδομένων της Abarth θα πιστώσει το 500 Coupe με ό,τι χρειάζεται για να είναι όσο πιο hot γίνεται στο δρόμο.

node/39638
Sony Vision-S Concept

To Sony Vision-S εμφανίζεται στο Tokyo [video]

Θυμάστε που η Sony μας παρουσίασε online νωρίτερα εφέτος το εντυπωσιακό Vision-S. Τώρα βλέπουμε τη γιαπωνέζικη ηλεκτρική μπερλίνα να βολτάρει στο Tokyo κοντά στην έδρα της Sony.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

To Sony Vision-S εμφανίζεται στο Tokyo [video]

Οι τελείως ψεύτικες και στατικές φωτογραφίες του απροσδόκητου Sony Vision-S μας έδωσαν μια πρόγευση γι’ αυτό που ετοιμάζουν οι Ιάπωνες τον περασμένο Ιανουάριο. Αλλά το 4θυρο Sony φαίνεται ότι κινείται κιόλας! Απόδειξη, αυτό το σύντομο διαφημιστικό κλιπάκι που δημοσιεύτηκε στο Youtube από τον ιαπωνικό γίγαντα.

Στο video, ένα μυστηριώδες λευκό φορτηγό μπαίνει στον υπόγειο χώρο στάθμευσης των κεντρικών γραφείων της Sony. Στη συνέχεια, οι πλευρικές πόρτες αποκαλύπτουν το προφίλ του ιαπωνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Οι εικόνες που ακολουθούν μας δείχνουν σε animation την καμπίνα και τον φωτισμό του Vision-S. Και βάζοντας όπισθεν, το αυτοκίνητο κατεβαίνει απαλά, με μικρή ταχύτητα, από την πλατφόρμα του.

Να υπενθυμίσουμε ότι η Sony λέει ότι δεν έχει την πρόθεση να λανσάρει εμπορικά το ηλεκτρικό πρωτότυπό της. Το Vision-S χρησιμοποιείται επίσημα μόνο για την εξέλιξη onboard τεχνολογιών που συνδέονται, μεταξύ άλλων, με την ψυχαγωγία.

node/5946

Ποια είναι τα αυτοκίνητα που έφεραν τη μεγαλύτερη χασούρα;

Ιδού ο κατάλογος των πιο ζημιογόνων μοντέλων της σύγχρονης εποχής!

Πέμπτη, 30 Ιουλίου 2020 | Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης Επικοινωνία

Ποια είναι τα αυτοκίνητα που έφεραν τη μεγαλύτερη χασούρα;

Το λιλιπούτειο Smart ForTwo της Daimler (Mercedes-Benz) είναι υπεύθυνο για τις μεγαλύτερες ζημιές της σύγχρονης εποχής, σύμφωνα με παλιότερη μελέτη των αυτοκινητικών αναλυτών της BersteinResearch.

Οι αναλυτές ανέφεραν στην έρευνά τους ότι, αν και οι «καταστροφικές ζημιές είναι κάτι σπάνιο» στην αυτοκινητοβιομηχανία, κατάφεραν και συνέταξαν ένα κατάλογο που κατά τη γνώμη τους αποκαλύπτει τις μεγαλύτερες οικονομικές αποτυχίες των τελευταίων δεκαετιών.

Τα δύο γενικά συμπεράσματα που βγαίνουν από αυτόν τον κατάλογο είναι, πρώτον, το ρίσκο του να κάνεις μεγάλα τεχνολογικά άλματα (και τις μεγάλες επενδύσεις που συνεπάγονται) και δεύτερον, το ρίσκο του να παράγεις ένα αυτοκίνητο που αποτυγχάνει να πείσει τους αγοραστές στο συγκεκριμένο τομέα της αγοράς. 

Το αρχικό project του Smart είναι ένα καλό παράδειγμα του πρώτου. Η Mercedes-Benz είχε αναλάβει ένα πρόγραμμα που είχε αρχίσει ο ιδρυτής της Swatch, Nicolas Hayeck, και το μετέτρεψε σε τεχνολογικό γύρο θριάμβου. Πριν τελικά λανσαριστεί στην αγορά, το Smart απέκτησε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα, ολοκαίνουργιους 3κύλινδρους κινητήρες κι ένα νέο εργοστάσιο στο Hambach, κοντά στα γαλλογερμανικά σύνορα.

Οι αναλυτές της Bernstein εκτιμούν ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε ξοδέψει πολύ πάνω από 3 δις ευρώ για να φτιάξει το Smart από λευκό χαρτί – μεγάλο ρίσκο για ένα μοντέλο στο φθηνότερο άκρο της αγοράς. Επιπλέον, είχε πέσει έξω στους στόχους πωλήσεων κατά 40%.

Τα Fiat Stilo, Renault Laguna, Peugeot 1007 και Jaguar X-type αποτελούν –κατ’ αυτούς– παραδείγματα μοντέλων που απλά δεν έπιασαν το νόημα των αντίστοιχων αγορών και έπεσαν πολύ έξω στην εκτίμηση των πωλήσεων, κατά 70% στην περίπτωση του Stilo, 88% στην περίπτωση του 1007 και 74% σ’ αυτήν της Jaguar.

Τα Bugatti Veyron (φωτογραφία) και VW Phaeton μπορεί να είναι στην πρώτη δεκάδα, αλλά οι αναλυτές σημειώνουν ότι ενώ η διοίκηση της VW ήξερε ότι η πρώτη Veyron θα έφερνε ζημιά, εντούτοις ήταν μια τεχνολογική βιτρίνα για τον Όμιλο VW. Το Phaeton είχε βέβαια τότε την προσωπική στήριξη του ισχυρού άνδρα του Ομίλου, του Ferdinand Piech, οπότε η εξέλιξη και παραγωγή του μάλλον δεν υπόκειται στους συνήθεις οικονομικούς κανόνες.

Δείτε τον πλήρη πίνακα:
Συνολικές ζημιές
1997-2006
Smart Fortwo  €3,36 δις
2001-2009 Fiat Stilo  €2,11 δις
2001-σήμερα Volkswagen Phaeton  €2,00 δις
2004-2009 Peugeot 1007  €1,89 δις
1997-2004 Mercedes A-class  €1,71 δις
2005-2013 Bugatti Veyron  €1,70 δις
2001–2009 Jaguar X-type  €1,70 δις
2006–2012 Renault Laguna  €1,55 δις
2000–2005 Audi A2  €1,43 δις
2001-2009 Renault Vel Satis  €1,19 δις

Ζημιές ανά μονάδα
2005-2013 Bugatti Veyron  €4.625.590 ανά αυτοκίνητο
2001-σήμερα Volkswagen Phaeton  €28.150 ανά αυτοκίνητο
2001-2009 Renault Vel Satis  €18.744 ανά αυτοκίνητο
2004-2009 Peugeot 1007  €15.407 ανά αυτοκίνητο
2000–2005 Audi A2  €7.545 ανά αυτοκίνητο
2001–2009 Jaguar X-type  €4.695 ανά αυτοκίνητο
1997-2006 Smart Fortwo  €4.477 ανά αυτοκίνητο
2006–2012 Renault Laguna  €3.553 ανά αυτοκίνητο
2001-2009 Fiat Stilo  €2.733 ανά αυτοκίνητο