Η BMW Σειρά 8 στο μικροσκόπιο

Η BMW Σειρά 8 στο μικροσκόπιο

Ο βρετανός σχεδιαστής John Buckingham, επικεφαλής του project αναβίωσης της BMW Σειρά 8, μας αποκαλύπτει τα μυστικά της.

Η BMW Σειρά 8 παρουσιάστηκε στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’80. Ήταν η ναυαρχίδα της μάρκας στην τεχνολογία, με μια σειρά από καιντομίες όπως ο πίσω άξονας Ζ, η τετραδιεύθυνση και ένα σύνθετο, προηγμένο ηλεκτρικό κύκλωμα. Για πρώτη φορά, το μεγαλύτερο κομμάτι της μηχανολογικής εξέλιξης γίνονταν σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Παρόλα αυτά, η μοίρα της 8άρας δεν ήταν η καλύτερη. Παρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 1989, μερικές βδομάδες μετά την πτώση του τοίχου του Βερολίνου. Ενώ η φτώχεια της Ανατολικής Γερμανίας αποκαλύπτονταν σε όλο τον πλανήτη, η BMW Σειρά 8 ήταν μια τρανταχτή αντίθεση. Από την άλλη, έμοιαζε ήδη κάπως… εκτός εποχής, καθώς οι οικολογικές ανησυχίες είχαν αρχίσει να απασχολούν περισσότερο τον πλανήτη. Κορυφαία στελέχη της BMW μιλούσαν σχεδόν απολογητικά για τον V12 κινητήρα των 286 ίππων στο λανσάρισμα.

Κάποια σχέδια της BMW που σχετίζονταν με τη νέα τότε Σειρά 8 ακυρώθηκαν, όπως ένα πολυτελές μεγάλο κάμπριο. Όπως και η Μ8. Η οποία θα χρησιμοποιούσε ανθρακονήματα σε διάφορα σημεία για τη μείωση του βάρους. Τα δύο τελευταία projects αποκαλύφθηκαν μόλις πριν μερικά χρόνια. Σε δέκα χρόνια παραγωγής, η Σειρά 8  έκανε 31.000 πωλήσεις, με την αγορά της Αμερικής, που ήταν και η μεγάλη ελπίδα, να μην αποδίδει τα αναμενόμενα.

Κι όμως, σχεδόν 30 χρόνια μετά το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς, η BMW Σειρά 8 φαίνεται ότι τελικά έχει ωριμάσει σε αυτό που το εργοστάσιο του Μονάχου πάντα ήθελε. Αν και διάφορα φιλόδοξα σχέδια για εκρηκτικά μοντέλα ματαιώθηκαν προς όφελος μοντέλων SUV και crossover λόγω της ανάπτυξης της συγκεκριμένης κατηγορίας, είναι έκπληξη που η BMW αποφάσισε να επικοινωνήσει τη νέα σχεδιαστική της γλώσσα με την αναβίωση της Σειράς 8, ένα μεγάλο, πολυτελές, τεχνολογικά προηγμένο κουπέ.


Ο Buckingham είναι ο επικεφαλής σχεδιασμού του BMW 8 Series Concept

Σύμφωνα με τον Βρετανό John Buckingham, επικεφαλής σχεδιασμού του Σειρά 8 concept, αυτό το αυτοκίνητο δημιουργήθηκε για να είναι η κορυφή της γκάμας της μάρκας, χωρίς ντροπές και καμία διάθεση ταπεινότητας. «Είναι πολύ λαμπερό για BMW. Είναι ένα ακριβό πολυτελές GT και αυτή την αίσθηση βγάζει». Ο Buckingham αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Coventry το 2005 και από τότε εργάζεται για το BMW Group. Η σύλληψη του 8 Series Concept έγινε στο στούντιο BMW Designworks στα βόρεια του Los Angeles, του οποίο είναι ο δημιουργικός διευθυντής για τον εξωτερικό σχεδιασμό.

Διαβάστε ακόμη Επίσημο: BMW Σειρά 8 σε παραγωγή από το 2018 [video]

Όταν βλέπεις τη Σειρά 8 για πρώτη φορά, αντιλαμβάνεσαι με τη μία ότι είναι BMW. Η στενή μύτη και τα «νεφρά» που προεξέχουν δεν αφήνουν περιθώριο αμφιβολίας. Αλλά η δομή είναι διαφορετική. Η BMW για καιρό ακολουθούσε μια πιο ψηλή γραμμή για το εμπρός μέρος. Και πιο αυστηρά μοτίβα. Εντύπωση που δίνουν και οι σαφείς γωνίες της τελευταίας Σειράς 7. Αλλά ο Buckingham εξηγεί ότι το σημαντικότερο πράγμα που λείπει από αυτή την BMW είναι η γραμμή Zicker: «Δεν υπάρχει γραμμή Zicker στα πλευρά. Συνήθως έχεις την κλασική γραμμή παραθύρου με τη γωνία Hofmeister στην πίσω κολώνα. Και κάτω από αυτό μια ακμή, που διατρέχει το πλαϊνό του αυτοκινήτου από εμπρός μέχρι πίσω. Ένα νεύρο. Είναι η γραμμή Zicker. Στο 8 Series Concept έχουμε αφαιρέσει αυτά τα στοιχεία». Έτσι απλά, ένα από τα χαρακτηριστικότερα σημεία του σχεδιασμού των BMW για πολλά χρόνια, ένα στοιχεία που ίσως να μην είχατε καν προσέξει, έχει αφαιρεθεί. Έχουν επίσης αφαιρεθεί τα νεύρα από τις μεγάλες επιφάνειες που χαρακτηρίζουν τα περισσότερα από τα μεγάλα BMW.

«Είναι μια προεπισκόπηση της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της BMW γενικότερα. Και της Σειράς 8 ειδικότερα» συνεχίζει ο Buckingham. «Είναι οι πλούσιες καμπύλες, οι γεμάτες επιφάνειες. Όταν άρχισα να την σχεδιάζω, ήθελα να κρατήσω μία ροή. Ήθελα η πλαϊνή όψη του αυτοκινήτου να μοιάζει ρευστή. Και από τη στιγμή που καταργείς τη γραμμή Zicker, πρέπει να την αντικαταστήσεις με κάτι άλλο». Και δείχνει τον αεραγωγό που σχηματίζεται στα εμπρός φτερά. «Αυτό το ρόλο παίζει αυτό το στοιχείο. Η εισαγωγή αέρα στο ρύγχος οδηγεί στα δύο αυτά ανοίγματα πίσω από τους τροχούς. Έτσι έχεις ένα δυνατό οπτικά στοιχείο στα πλευρά παρότι η γραμμή Zicker έχει καταργηθεί.   Κάποια χαρακτηριστικά του σχεδιασμού των BMW όπως τα στενά φώτα, τα νεφρά στη μάσκα, το περίγραμμα των παραθύρων και τα πίσω φώτα σχήματος L, έχουν τονιστεί». Έτσι διατηρείται ισχυρή η εταιρική ταυτότητα, οπότε ο σχεδιαστής έχει το περιθώριο να καινοτομήσει σε άλλα πεδία, εξελίσσοντας την σχεδιαστική γλώσσα με μια διαδικασία που ο Buckingham ονομάζει «συζήτηση».

Δείτε ακόμη Η BMW 8 Series Concept στο Goodwood Festival of Speed [video]

Οι μεγάλες απαλές πολυτελείς επιφάνειες προσδίδουν ακρίβεια, ανέκαθεν γνώρισμα των BMW. «Μου αρέσουν οι εξάρσεις» λέει ο Buckingham, «και αυτές οι μεγάλες λείες επιφάνειες μου επιτρέπουν να παίζω με τον όγκο και να ελέγχω τις εξάρσεις».

«Η BMW χρησιμοποιεί πολλά δομικά στοιχεία και υπάρχει πολύ θεωρία πίσω από τον σχεδιασμό. Κάθε επιφάνεια σχετίζεται με κάποια άλλη. Πρέπει να δείχνει και να είναι λειτουργικά τέλεια. Κοιτάξτε το πίσω μέρος της Σειράς 8. Ξοδέψαμε πολύ χρόνο για να πετύχουμε αυτό το αποτέλεσμα. Όχι απλώς ένα θεωρητικά εντυπωσιακό σχέδιο, αλλά ένα λειτουργικά άρτιο αποτέλεσμα. Η σχολαστική προσοχή της BMW σε τέτοια θέματα φτάνει στο όριο της εμμονής» εξηγεί ο Buckingham.

Διαβάστε ακόμη H BMW επιστρέφει στο Le Mans με την M8

Το εσωτερικό είναι λιγότερο δραματικό. Αν και προσεγμένο σχολαστικά στην κάθε λεπτομέρεια. Η κεκλιμένη κονσόλα είναι ένα στοιχείο που έχει τις ρίζες του στο αρχέτυπο. Το μεγάλο περιστροφικό χειριστήριο του iDrive είναι εκεί και ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου είναι φτιαγμένος από διάφανο κρύσταλο. Ασυνήθιστη επιλογή για BMW.

Κάτω από τα φώτα του στούντιο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτό το concept είναι το λιγότερο το ίδιο εντυπωσιακό με τον πρόγονό του, το προηγούμενο concept της BMW πάνω στο θέμα «μεγάλο πολυτελές κουπέ», το πρωτότυπο Ζ9 του 1999. Αλλά η σημερινή Σειρά 8 απέχει από το αυστηρό ύφος του Ζ9, με την τέχνη και το συναίσθημα να φαίνεται πως έχουν κερδίσει έδαφος σε σχέση με την μηχανολογία. Σε ό,τι αφορά στη σχεδίαση, πάντα.


Το πρωτότυπο Ζ9 που έδωσε τα κυριότερα στοιχεία στην προηγούμενη Σειρά 6

Στο διαδίκτυο συζητιέται πολύ η ομοιότητα της BMW Σειρά 8 με αντίστοιχα κουπέ της Aston Martin. Οι αντανακλάσεις του φωτός δίνουν ρευστότητα στις μεγάλες επιφάνειες, κάνοντας τις γραμμές του Buckingham πιο δραματικές σε σχέση με αυτές των σύγχρονων Aston Martin.

Αν και δημιουργήθηκε για να πάρει μια εμβληματική θέση, ως το κορυφαίο κουπέ στην γκάμα της BMW, έχει ενδιαφέρον να δούμε πως όλα αυτά τα στοιχεία της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της BMW θα ενσωματωθούν στα μικρότερα μοντέλα της μάρκας. Όπως και να έχει, σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή κατεύθυνσης σημαντική για την BMW στη μάχη της με τη Mercedes ως ο νούμερο ένα premium κατασκευαστής.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube