node/37938

Cruise Origin: Μια ματιά στο αυτόνομο μέλλον από την General Motors

Ένα ηλεκτρικό, κοινόχρηστο και πλήρως αυτόνομο όχημα.

Η Cruise, θυγατρική της General Motors, παρουσίασε χθες στο San Fransisco ένα ηλεκτρικό, κοινόχρηστο και πλήρως αυτόνομο όχημα χωρίς χειριστήρια οδήγησης. Όπως ανακοινώνει ο Dan Ammann, CEO της Cruise, το πρωτότυπο βρίσκεται κοντά σε στάδιο παραγωγής, παρόλο που η εταιρεία δεν έδωσε στη δημοσιότητα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο για την κυκλοφορία του.

Το Cruise Origin όπως ονομάζεται έχει φουτουριστικό σχεδιασμό με σιλουέτα ενός όγκου, η οποία του χαρίζει μια ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα. Εξωτερικά χαρακτηρίζεται από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, την οροφή σε πορτοκαλί χρώμα, τα LED φώτα που πλαισιώνουν το εμπρός και το πίσω παρμπρίζ και τους αιθητήρες που προεξέχουν από τις τέσσερις γωνίες του οχήματος σκανάροντας διαρκώς τον περιβάλλοντα χώρο.

Cruise Origin

Ο σχεδιασμός και η διάταξη της καμπίνας του Cruise Origin παραπέμπει περισσότερο σε ένα όχημα μαζικής μεταφοράς (τρένο ή αεροπλάνο) και λιγότερο σε συμβατικό αυτοκίνητο.

Οι συρόμενες πόρτες προσφέρουν εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό. Εκεί υπάρχει άπλετος χώρος για τέσσερις επιβάτες που κάθονται αντικριστά, με το επίπεδο πάτωμα (ξύλινη επένδυση), τα μεγάλα παράθυρα και το αυξημένο ύψος της καμπίνας να ενισχύουν την αίσθηση της ευρυχωρίας. Στην οροφή βρίσκονται οι αεραγωγοί για τον κλιματισμό και κρυφός ambient φωτισμός, ενώ μια οθόνη σε κάθε πλευρά προβάλλει πληροφορίες για τη διαδρομή και τις επόμενες στάσεις.

Cruise Origin

Το Cruise Origin δεν προορίζεται για διάθεση με τις συμβατικές μεθόδους πώλησης, αλλά ως κοινόχρηστο όχημα. Η διάρκεια ζωής του υπολογίζεται στα 1.608.344 km, δηλαδή έξι φορές μεγαλύτερη από του μέσου οχήματος. Επιπλέον, η σπονδηλωτή πλατφόρμα του έχει τη δυνατότητα αναβάθμισης με νέα εξαρτήματα, επιτρέποντας τον εξυγχρονισμό της.

Η αμερικανική εταιρεία διατηρεί ένα στόλο από αυτόνομα πρωτότυπα βασισμένα στο ηλεκτρικό Chevrolet Bolt EV. Αρχικός στόχος της ήταν να ξεκινήσει πιλοτικά μια υπηρεσία αυτόνομων και κοινόχρηστων οχημάτων στο San Fransisco μέσα στο 2019, όμως τα σχέδια της αναβλήθηκαν καθώς η τεχνολογία δεν είναι ακόμα έτοιμη για ευρεία χρήση.

Εκτός από την General Motors, στην Cruise έχουν επενδύσει οι Honda, SoftBank Vision Fund και T. Rowe Price Associates. 

node/40187

Η Renault αναβαθμίζει την αυτονομία του ηλεκτρικού Twingo [video]

Αρχισε η διάθεση του Renault Twingo Z.E. με τιμές που στη Γαλλία ξεκινούν από €21.350. 

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η Renault αναβαθμίζει την αυτονομία του ηλεκτρικού Twingo [video]

Η Renault δημοσιοποίησε τις πλήρεις τεχνικές λεπτομέρειες, καθώς και νέες φωτογραφίες και ένα λεπτομερές βίντεο από το μικρότερο EV, το Twingo Ζ.Ε.

Στο ηλεκτρικό Twingo, που ακούει στο κωδικό όνομα Z.E., τη θέση του κινητήρα βενζίνης στο πίσω μέρος έχει πάρει ένα ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο αποδίδει 82 PS και 160 Nm. Ο χώρος αποσκευών των 174-240 lt δεν έχει επηρεαστεί καθόλου από αυτή την αλλαγή, ούτε και οι υπόλοιποι χώροι της καμπίνας, αφού η συστοιχία μπαταριών έχει ενσωματωθεί πλήρως στο πάτωμα, κάτω από τα εμπρός καθίσματα, με αποτέλεσμα όμως να περιορίζεται ελάχιστα η απόσταση από το έδαφος.

twing

Για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό Renault, οι μπαταρίες δεν είναι αερόψυκτες, αλλά υγρόψυκτες. Αρχικά η Renault είχε ανακοινώσει πως η χωρητικότητα των 21,3 kWh της μπαταρίας χαρίζει αυτονομία 180 km κατά WLTP, και περίπου 250 km σύμφωνα με τη μέτρηση WLTP City –δηλαδή χωρίς οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο. Τώρα η Renault ανέβασε αυτές τις τιμές σε 190 και 270 km αντίστοιχα. 

Το Twingo Z.E. φτάνει από στάση τα 60 km/h σε 4,8", ενώ η απόδοση του μοτέρ μειώνεται στο πρόγραμμα Eco, με το οποίο επιτυγχάνεται η βέλτιστη αυτονομία. Ο λεβιές του κιβωτίου δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να καθορίσει τον τρόπο ανάκτησης ενέργειας μεταξύ τριών επιλογών, αναλόγως αν προτιμά το αυτοκίνητο να ρολάρει ή να επιβραδύνει στο άφημα του γκαζιού. Και ακόμα κι όταν ο ιδιοκτήτης βρίσκεται εκτός αυτοκινήτου, μπορεί να δει το επίπεδο της μπαταρίας, να καθορίσει τη διαδρομή του, να βρει σημεία φόρτισης κ.ά. μέσω της εφαρμογής My Renault.

inter

Με τις πωλήσεις να έχουν ξεκινήσει στη Γαλλία και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, η τιμή του αυτοκινήτου στη Γαλλία ξεκινά από €21.350. Διατίθεται σε τρία επίπεδα επένδυσης (Life, Zen και Intens), καθώς και Vibes Limited Edition. Το τελευταίο ξεκινά από €26.450 € στη Γαλλία και διαθέτει μοναδικές στιλιτσικές επιλογές, όπως το νέο χρώμα Valencia Orange, λευκές πινελιές στη μάσκα, τροχούς 16 ιντσών και διακοσμητικές λωρίδες στις πίσω πόρτες.  
Ανάλογες σχεδιαστικές λεπτομέρειες έχουμε και στο εσωτερικό που διαφοροποιούν τη συγκεκριμένη έκδοση από την «απλή». 

node/40185

Ο Matthias Mueller επικεφαλής της Piëch Automotive [video]

Ο πρώην CEO της VW στην εταιρεία του γιού του πρώην προέδρου της VW! - Στόχος η παραγωγή ενός σπορ ηλεκτρικού οχήματος. 

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Ο Matthias Mueller επικεφαλής της Piëch Automotive [video]

Η Ελβετική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Piëch Automotive όρισε τον Matthias Mueller, τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Porsche και της Volkswagen, ως νέο πρόεδρό της, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση. 

Η Piëch Automotive που ιδρύθηκε από τον Anton Piëch, γιο του πρώην προέδρου της VW Ferdinand Piëch και εδρεύει στην Ελβετία ετοιμάζεται να συγκεντρώσει κεφάλαια για να ξεκινήσει την παραγωγή ενός ηλεκτρικού διθέσιου σπορ αυτοκινήτου, του οποίου η καινοτομία έγκειται στο γεγονός ότι οι μπαταρίες του θα μπορούν να φορτιστούν στο 80% της χωρητικότητάς τους μέσα σε 5 μόλις λεπτά.  

«Ήμουν από την αρχή ενθουσιασμένος για τα σχέδια της εταιρείας, επειδή αυτά είναι ό,τι πιο συναρπαστικό από όλες τις νέες προσεγγίσεις που έχω συναντήσει κατά τη διάρκεια της εργασίας μου στην αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Mueller.

Το ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο θα έχει αυτονομία έως 500 χιλιόμετρα, και το πρώτο όχημα θα είναι έτοιμο να παρουσιαστεί στην αγορά στα τέλη του 2022.

Η εταιρεία με έδρα τη Ζυρίχη προσέλαβε επίσης τον Jochen Rudat, πρώην στέλεχος της Tesla, ως επικεφαλής πωλήσεων, ενώ η ελβετική τράπεζα UBS θα είναι αυτή που θα ηγηθεί του επενδυτικού σχήματος που θα προχωρήσει στη χρηματοδότηση της εταιρείας, όπως δήλωσαν πηγές μέσα από την Piëch Automotive.