node/42125

Best of Concept Cars: BMW X Coupé 2001

Ο προάγγελος των κουπέ SUV που σχεδιάστηκε υπό την επίβλεψη του Chris Bangle.

Στην έκθεση του Detroit το 2001, η BMW παρουσίασε ένα πρωτότυπο που ήταν αρκετά μπροστά από την εποχή του καθώς προέβλεψε μια τάση που θα κυριαρχούσε μέσα στις επόμενες δεκαετίες - τη σύνδεση των εκτός δρόμου δυνατοτήτων με σπορ σχεδίαση και fun-to-drive προσανατολισμό.

H BMW X Coupé, σχεδιασμένη υπό την επίβλεψη του Chris Bange, ήταν ένα εκκεντρικό όχημα με μυώδες αμάξωμα από αλουμίνιο και αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που εμφανίστηκε πολύ νωρίτερα από την επέλαση των κουπέ SUV. 

Το πρωτότυπο ενσωμάτωνε την τότε σχεδιαστική γλώσσα της BMW με ακμές και καμπύλες πάνω σε καθαρές επιφάνειες να διαμορφώνουν ένα δυναμικό και συνάμα φουτουριστικό σύνολο. Η αεροδυναμική σιλουέτα θύμιζε σπόρτσκαρ με μακρύ καπό, δύο πόρτες, φουσκωμένα φτερά και έντονη κλίση της οροφής, ενώ οι μεγάλοι τροχοί και το αυξημένο ύψος του χάριζαν αντισυμβατικές αναλογίες.

BMW X Coupe Concept

 

Στην ουρά, το στοιχείο που έκλεβε την παράσταση ήταν η ασυμμετρία σε πόρτα και παρμπρίζ το οποίο από την πλευρά του συνοδηγού ενωνόταν με τα πλευρικά παράθυρα. Ένα μεγάλο κομμάτι του αμαξώματος μαζί με ολόκληρο το πίσω μέρος άνοιγε προς τα πάνω αποκαλύπτοντας τον χώρο αποσκευών και την καμπίνα. 

Στην καμπίνα που είχε διάταξη 2+2 η εικόνα ήταν σπαρτιάτικη, με τους όγκους και το συνδυασμό χρωμάτων να θυμίζουν ταινία επιστημονικής φαντασίας. Δεν υπήρχαν οθόνες ούτε κουμπιά, παρά μόνο ένας αναλογικός πίνακας οργάνων, επιπλέον όργανα στην πόρτα, ο περιστροφικός επιλογέας του BMW iDrive και δύο πηδάλια για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και το χειρόφρενο.

BMW X Coupe Concept

Το πρωτότυπο ήταν πλήρως λειτουργικό καθώς βασιζόταν σε μια κοντύτερη εκδοχή του πατώματος της BMW X5 Ε53 του 1999 με 3λιτρο τουρμποντίζελ κινητήρα απόδοσης 184 PS και 450 Nm, αυτόματο κιβώτιο Steptronic πέντε σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης. Οι εξωτερικές διαστάσεις ήταν 4.580 x 1.869 x 1.481 mm, προσεγγίζοντας τη μεσαία κατηγορία.

Μπορεί η X Coupé να μην εξελίχθηκε για την παραγωγή όμως για ένα διάστημα η BMW εξέτασε σοβαρά το ενδεχόμενο δημιουργώντας το εξελιγμένο πρωτότυπο ICE το 2004 που μέχρι πρόσφατα παρέμεινε κρυμμένο στο σχεδιαστικό της κέντρο. Τελικά, τα μοντέλα παραγωγής που ενσωμάτωσαν με πιο ήπιο τρόπο μερικά από τα στοιχεία και των εν λόγω πρωτοτύπων ήταν η X6 του 2007 και η μικρότερη X4 του 2014.