Best of Concept Cars: Audi Quattro Spyder (1991)

Best of Concept Cars: Audi Quattro Spyder (1991)

Ένα πολλά υποσχόμενο πρωτότυπο της Audi από τις αρχές του '90 με εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά που έφτασε πολύ κοντά στην παραγωγή!

Στην έκθεση Φρανκφούρτης του 1991, η Audi παρουσίασε το Quattro Spyder Concept, ενα κεντρομήχανο σπορτσκαρ που έμοιαζε να βρίσκεται πολύ κοντά στην παραγωγή.

Χάρη στο αλουµινένιο αµάξωµα και στο σωληνωτό πλαίσιο, το αυτοκίνητο ζύγιζε µόλις 1.100 kg. Ο κεντρικά τοποθετηµένος V6 των 2,8 λίτρων µε απόδοση 174 PS και 245 Nm συνεργαζόταν µε χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων και το σύστηµα τετρακίνησης quattro. Η επιτάχυνση 0-100 km/h απαιτούσε 6” και η τελική ταχύτητα ήταν ηλεκτρονικά περιορισµένη στα 250 km/h.

Σχεδιαστικά, το quattro Spyder Concept είχε αναλογίες κεντροµήχανου µε κοντό ρύγχος και καµπίνα µετατοπισµένη προς τα εµπρός. Στη µάσκα, τα διπλά φωτιστικά σώµατα πάνω στα φτερά και στον προφυλακτήρα, πλαισίωναν τη λεπτή γρίλια της εταιρείας. Οι ζάντες των 18” µε λάστιχα 205/55 ZR18 χάριζαν ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος για καθηµερινή χρήση. Στο πίσω µέρος ξεχώριζαν τα ενιαία φώτα και οι αεροδυναµικές αψίδες, µε το πίσω κρύσταλλο να βρίσκεται στο ύψος της µεσαίας κολόνας. Επιπλέον, η αφαιρούµενη οροφή µετέτρεπε το µοντέλο από κουπέ σε ανοιχτό.

Audi

Η καµπίνα είχε χώρο για δύο άτοµα, µε µπάκετ καθίσµατα, σπορ τριάκτινο τιµόνι και αλουµινένιο λεβιέ ταχυτήτων. Η απλή γραµµή του ταµπλό απετέλεσε πηγή έµπνευσης για µεταγενέστερα µοντέλα παραγωγής της εταιρείας.

Η υποδοχή του πρωτοτύπου από το κοινό και τον ειδικό Τύπο ήταν ενθουσιώδης, και χιλιάδες ενδιαφερόµενοι πελάτες κατέθεσαν προκαταβολές για να το παραγγείλουν. Τελικά, εν µέσω της οικονοµικής κρίσης του ’90, η Audi ακύρωσε τα σχέδια για παραγωγή του quattro Spyder καθώς δεν µπορούσαν να επιτευχθούν οι αρχικοί στόχοι για την τιµή του.

Αντ’ αυτού, η εταιρεία λανσάρισε το 1998 το πιο προσιτό Audi TT  βασισµένο στη µικροµεσαία πλατφόρµα του Οµίλου Volkswagen. Το πρώτο κεντροµήχανο µοντέλο παραγωγής της εταιρείας µε αλουµινένιο αµάξωµα ήταν το εξωτικό Audi R8 του 2006.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube