Πρόβλημα μπαταρίας για Tesla Model 3 και Model Y από Κίνα;

Πρόβλημα μπαταρίας για Tesla Model 3 και Model Y από Κίνα;

Νέα ανάλυση του EV Clinic αποκαλύπτει σοβαρό πρόβλημα αξιοπιστίας στις μπαταρίες LG NCM811 που χρησιμοποιούνται σε Tesla Model 3 και Model Y κατασκευασμένα στην Κίνα.

Tesla

Πρόσφατη ανάλυση αποκαλύπτει ότι οι συστοιχίες μπαταριών που παράγονται από την LG για τα Tesla Model 3 και Model Y που συναρμολογούνται στην Κίνα παρουσιάζουν ένα σημαντικό ελάττωμα στη δυνατότητα επισκευής και η διάρκεια ζωής τους φαίνεται πως επηρεάζονται. Ιδού τα βασικά σημεία.

Τα τελευταία χρόνια, οι μπαταρίες που παράγονται στην Κίνα για τα Tesla Model 3 και Model Y θεωρούνταν από τις πιο αποδοτικές. Ωστόσο, ανάλυση της EV Clinic -ευρωπαϊκού ομίλου ειδικευμένου στη μελέτη και επισκευή μπαταριών- αμφισβητεί σοβαρά αυτή την εικόνα. Τα συμπεράσματα είναι αυστηρά: Οι συστοιχίες LG NCM811 που κατασκευάζονται στο Nanjing εμφανίζουν ποσοστά βλαβών σημαντικά υψηλότερα από άλλους προμηθευτές και μικρότερη διάρκεια ζωής από την αναμενόμενη.

Οι μπαταρίες της Panasonic που τοποθετούνται στα Tesla Model 3 και Model Y εμφανίζουν σημαντικά μεγαλύτερη αντοχή από τις LG

Τα ευρήματα του εργαστηρίου είναι μάλιστα ανησυχητικά. Τα αποσυναρμολογημένα στοιχεία δείχνουν εκτεταμένη υποβάθμιση, με «εσωτερικές αντιστάσεις» ασυνήθιστα υψηλές σε μεγάλο αριθμό κυψελών. Από 46 κυψέλες, συχνά εντοπίζονται 15 με ACIR πάνω από 100 mΩ και οι υπόλοιπες 30 με ACIR άνω των 50 mΩ. Μια υγιής κυψέλη εμφανίζει περίπου 10-15 mΩ.

Tesla

Σε αυτές τις συνθήκες, η κλασική επέμβαση αντικατάστασης μόνο των προβληματικών κυψελών καθίσταται σχεδόν αδύνατη, καθώς τα υπόλοιπα στοιχεία κινδυνεύουν να αποτύχουν στη συνέχεια. Η EV Clinic υποστηρίζει ότι σε πάνω από 90% των συστοιχιών LG που εξετάστηκαν, δεν είναι εφικτή καμία μακροχρόνια επισκευή σε επίπεδο κυψέλης. Ακόμη και η αντικατάσταση ολόκληρου στοιχείου δεν εγγυάται τη σταθερότητα της συστοιχίας, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος «αστοχιών αλυσιδωτής μορφής».

Η διαφορά με τις μπαταρίες Panasonic NCA (αμερικανικής παραγωγής), που χρησιμοποιούνται σε άλλες εκδόσεις των Model 3 και Y, φαίνεται σημαντική. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα δεδομένα, οι κυψέλες Panasonic παρουσιάζουν πολύ καλύτερη μακροχρόνια αντοχή, βλάβες σε μακρύτερα χρονικά διαστήματα και, κυρίως, δυνατότητα επισκευής. Οι μετρήσεις εσωτερικής αντίστασης δείχνουν επίσης διαφορετική εικόνα: Οι κυψέλες Panasonic φθείρονται σταδιακά, ενώ της LG φαίνεται να ξεκινούν τον κύκλο ζωής τους από ήδη αυξημένο επίπεδο.

Tesla

Ενδεικτικά: Μια υγιής κυψέλη Panasonic εμφανίζει αντίσταση 10 mΩ, ενώ μια LG από το εργοστάσιο του Nanjing ξεκινά από τα 28 mΩ -επίπεδο στο οποίο μια Panasonic θεωρείται ήδη προβληματική. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τις μπαταρίες LFP της BYD που εξοπλίζουν τα Model Y που συναρμολογούνται στο Βερολίνο.

Τι σημαίνει αυτό για τους Ευρωπαίους οδηγούς; Model 3 και Y που κατασκευάστηκαν στη Σανγκάη έχουν παραδοθεί -και εξακολουθούν να παραδίδονται- στην Ευρώπη. Έτσι, ορισμένοι Ευρωπαίοι οδηγοί ενδέχεται να επηρεαστούν. Ο αριθμός πλαισίου (VIN) μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να αποκαλύψει την προέλευση της μπαταρίας.

Τέλος, η EV Clinic εκτιμά ότι η διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας Panasonic NCA αγγίζει τα 400.000 km, ενώ μιας LG NCM811 περίπου τα 250.000 km. Η διαφορά είναι σημαντική.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube