Citroën SM «Land Speed Racer», photo credit
node/40887

Πωλείται η ταχύτερη Citroën SM της Ιστορίας!

Μα καλά, ήταν η SM αυτοκίνητο για ρεκόρ ταχύτητας; Ναι! Στις ΗΠΑ το 1987, μια SM έπιασε 325+ km/h στα Bonneville Salt Flats. Και σε λίγες ημέρες αυτό το κομμάτι δημοπρατείται από τον οίκο Gooding & Company.

Το σπορ παλμαρές της Citroën SM είναι ισχνό. Μια SM μπόρεσε να πάρει την πρώτη θέση στο Gr.4 στο Ράλι του Μαρόκου το 1971. Και άλλη μια έκανε ρεκόρ ταχύτητας στην Αμερική, στα Bonneville Salt Flats, το 1987. To πρώτο το οφείλουμε στους Jean Deschaseaux και Jean Plassard και το δεύτερο σε έναν Αμερικανό που λατρεύει τη Citroën!

Ο Jerry Hathaway είναι μηχανικός. Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, ερωτεύτηκε τα γαλλικά, ιδιόρρυθμα μοντέλα με τις επαναστατικές τεχνολογίες τους, τις οποίες επισκεύαζε κατά καιρούς σε συνεργείο στο Los Angeles. Η λατρεία του για τη φίρμα τον ώθησε το 1976 να ανοίξει το δικό του συνεργείο (SM World LTD.) Που δεν άργησε να γίνει το σημείο αναφοράς των SM στις ΗΠΑ.

Citroën SM «Land Speed Racer», Gooding & Company, photo credit DR

Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων με τους πελάτες του, ένας από αυτούς, ο Jon McKibben -πρώην αγωνιζόμενος στα Bonneville Salt Flats- επαινούσε επανειλημμένα την ικανότητα μιας SM να γράφει ρεκόρ στη διάσημο αυτό πεδίο. Τελικά, δεν χρειάστηκαν και πολλά για να πειστεί ο Αμερικανός μηχανικός μας που πάντα ονειρευόταν να γίνει οδηγός ντράγκστερ!

Citroën SM «Land Speed Racer», Gooding & Company, photo credit DR

Από το 1985, τα πρώτα run στη Bonneville ήταν αποφασιστικά για τη μετέπειτα εξέλιξη, καθώς ο Hathaway έπιασε 322 km/h. Το 1987, η Citroën SM «Land Speed Racer» επέστρεψε!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Citroën SM 1970-1975 [video]

Αυτή τη φορά, δεν ήταν ο Jerry στη γραμμή εκκίνηση, αλλά η σύζυγός του, η Silvia. Στο τιμόνι του αγωνιστικού αυτοκινήτου, έφτασε τα 202,301 mph ή πάνω από 325,5 km/h. Και έγινε έτσι η ταχύτερη Citroën όλων των εποχών! Σύμφωνα με την Gooding & Company, η SM κατόρθωσε να διατηρήσει το πρώτη θέση στα Bonneville Salt Flats για 23 χρόνια!

Citroën SM «Land Speed Racer»

Το πιο διασκεδαστικό στην υπόθεση βέβαια είναι ότι για να μεταφέρει αυτό το μάλλον εξωτικό αγωνιστικό αυτοκίνητο, ο ταλαντούχος μηχανικός έχει ένα τρέιλερ εξοπλισμένο με τις διάσημες ελαιοπνευματικές πνευματικές αναρτήσεις. Ένα ρυμουλκούμενο φτιαγμένο από SM και μία SM… pick-up. Με τα χρόνια, το pick-up και το ρυμουλκούμενο έχουν κερδίσει την ίδια προσοχή με την αγωνιστική SM.

Citroën SM, Morocco Rally 1971, Jean Deschaseaux/Jean Plassard
Τιμής ένεκεν, βάζουμε και τη φωτογραφία της Citroën SM με τους Jean Deschaseaux και Jean Plassard στο Ράλι του Μαρόκου το 1971, που σημείωσαν την πιο σημαντική αγωνιστική επίδοση για το μοντέλο. Στον αγώνα, από τα 66 αυτοκίνητα τερμάτισαν μόλις τα εννέα, με τους Deschaseaux και Plassard πάνω από 26 λεπτά εμπρός από το δεύτερο αυτοκίνητο.


Και τα τρία τους έχουν ταξιδέψει σε όλον τον πλανήτη όπου εμφανίστηκαν σε μουσεία, εκθέσεις και Σαλόνια Αυτοκινήτου. Αυτά τα τρία κομμάτια είναι που δημοπρατεί ο αμερικανικός οίκος Gooding & Company. Σε ένα λοτ που εκτιμάται ότι θα πιάσει μεταξύ $100.000 και $200.000, χωρίς τιμή εκκίνησης.