
Peugeot 205 T16 του 1984 -Πάνω από €300 χιλιάρικα για μια έκδοση δρόμου
Το θρυλικό «όπλο» του Sochaux στο Group B, το Peugeot 205 T16, στην περιορισμένη έκδοση ομολογκασιόν, συνεχίζει να σπάει ρεκόρ στις δημοπρασίες και να προσελκύει συλλέκτες σε Ευρώπη και Αμερική.


Tο Peugeot 205 T16, το εμβληματικό δημιούργημα που γεννήθηκε μέσα από τους έντονους ρυθμούς του Group B, παραμένει 40 χρόνια ύστερα από την παρουσίασή του ένα από τα πιο ποθητά αυτοκίνητα για τους φίλους της αυτοκίνησης.
Πρόσφατα, ένα από τα μόλις 219 κομμάτια της περίφημης Σειράς 200 άλλαξε χέρια στις ΗΠΑ, πιάνοντας το εντυπωσιακό ποσό των 316.000 ευρώ. Η τιμή αυτή όχι μόνο επιβεβαιώνει αλλά και ενισχύει την αλματώδη άνοδο της αξίας του, ειδικά για τις εκδόσεις δρόμου που θεωρούνται πλέον συλλεκτικοί «θησαυροί».
Το συγκεκριμένο T16 βγήκε στο σφυρί στις 15 Αυγούστου 2025, κατά τη διάρκεια της Monterey Car Week στην California, μέσω του οίκου Bonhams. Εξοπλισμένo με 4κύλινδρο κινητήρα 1.8 τούρμπο με 200 ίππους, τοποθετημένο κέντρο-πίσω , και συνδυασμένο με σύστημα τετρακίνησης και χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, το αυτοκίνητο αυτό είχε ήδη ξεχωρίσει από το 1984 ως μια τεχνολογική βιτρίνα εμπνευσμένη απευθείας από το αγωνιστικό τμήμα της Peugeot. Με βάρος κάτω από έναν τόνο, προσέφερε επιδόσεις που για την εποχή θύμιζαν καθαρόαιμο αγωνιστικό.
Η σπανιότητα του Peugeot 205 T16 στις Ηνωμένες Πολιτείες λειτούργησε ως πολλαπλασιαστής της αξίας του
Το συγκεκριμένο παράδειγμα (αριθμός πλαισίου VF3741R76E5100127) συγκέντρωνε επιπλέον χαρακτηριστικά που το καθιστούσαν ιδιαίτερα ελκυστικό στους συλλέκτες: Το οδόμετρο έγραφε μόλις 3.216 χιλιόμετρα, ενώ την τελευταία τριετία είχαν επενδυθεί περίπου 172.000 € για πλήρη ανανέωση κρίσιμων εξαρτημάτων όπως η ανάρτηση, το κύκλωμα ψύξης, το σύστημα καυσίμου και ο συμπλέκτης.
Το αποτέλεσμα ήταν ένα αυτοκίνητο σχεδόν σαν καινούριο, με αψεγάδιαστη εμφάνιση και έτοιμο να σταθεί τόσο σε μια συλλογή όσο και σε μια ιστορική διαδρομή.
Η σπανιότητα του 205 Turbo 16 στις Ηνωμένες Πολιτείες λειτούργησε ως πολλαπλασιαστής της αξίας του. Παρότι το μοντέλο είναι ήδη σπάνιο στην Ευρώπη, ακόμα και στη Γαλλία όπου και κατασκευάστηκε, η παρουσία του στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Αυτό το γεγονός ενίσχυσε τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους συλλέκτες και συνέβαλε στην επίτευξη της υψηλής τιμής.
Η αξία του T16 έχει σχεδόν διπλασιαστεί μέσα σε μόλις οκτώ χρόνια. Το 2017, το ίδιο αυτοκίνητο είχε πουληθεί αντί $198.000, ενώ το 2021 στη Γαλλία ένα άλλο T16 της Σειράς 200 έφτασε τα 250.320 €, ενώ ένα πρώην αυτοκίνητο του Jean Todt άγγιξε το αστρονομικό ποσό των €419.260. Η σημερινή τιμή που ξεπερνούν κατά κανόνα τις 300.000 € στην Ευρώπη αποδεικνύουν ότι η άνοδος δεν ήταν παροδική αλλά μέρος μιας μόνιμης τάσης.
Το φαινόμενο αυτό δεν περιορίζεται μόνο στο 205 T16. Γενικότερα, όλα τα μοντέλα του Group B -εκείνης της σύντομης αλλά θρυλικής περιόδου των ράλι- βρίσκονται σήμερα στην κορυφή της αγοράς κλασικών αυτοκινήτων. Η γοητεία τους, συνδυασμένη με τη σπανιότητα και το αγωνιστικό τους DNA, τα καθιστά αντικείμενα πόθου για συλλέκτες και επενδυτές σε όλο τον κόσμο.