node/34560

Πέθανε ο Charlie Whiting, ο διευθυντής αγώνων της Formula 1

O 66χρονος αξιωματούχος της FIA ήταν επί χρόνια το κεντρικό πρόσωπο σε θέματα ασφάλειας και τεχνικών και αγωνιστικών κανονισμών.

Ανακοίνωση της FIA λέει ότι ο Whiting πέθανε ξαφνικά από πνευμονική εμβολή στη Μελβούρνη, την παραμονή του τετραημέρου του Αυστραλιανού Grand Prix. Ο Βρετανός αξιωματούχος ήταν ήδη στο paddock του Albert Park, από χθες Τετάρτη.

Ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, δήλωσε: «Με ανείπωτη θλίψη έμαθα για τον χαμό του Charlie. Ο Charlie Whiting ήταν ένας σπουδαίος διευθυντής αγώνων, μια κεντρική και αναντικατάστατη μορφή στη Formula 1, που ενσωμάτωνε τις ηθικές αξίες και το πνεύμα αυτού του φανταστικού σπορ.

«Η Formula 1 έχασε έναν πιστό φίλο κι ένα χαρισματικό πρεσβευτή. Όλες οι σκέψεις μου, αυτές της FIA και ολόκληρης της αγωνιστικής κοινότητας, είναι με την οικογένεια, τους φίλους του και όλους όσους αγαπούν τη Formula 1».

Ο Whiting σπούδασε μηχανολογία, αλλά κόντρα στην επιθυμία της οικογενείας του, ξεκίνησε ως μηχανικός αυτοκινήτων. Η πρώτη του ενασχόληση με τη Fomula 1 ήταν ως μηχανικός της Hesketh Racing, το 1977, αλλά έγινε γνωστός όταν ανέβηκε γρήγορα στην ιεραρχία της Brabham (του Bernie Ecclestone) για να γίνει ο αρχιμηχανικός της την εποχή των μεγάλων και αμφιλεγόμενων καινοτομιών όπως το μονοθέσιο με τον ανεμιστήρα αναρρόφησης. Έπαιξε πρωτεύοντα ρόλο στην κατάκτηση του πρωταθλήματος οδηγών από τον Nelson Piquet το 1981 και το 1983 κι έμεινε στην ομάδα μέχρι που ο Ecclestone την πούλησε το 1988.

Με την προτροπή του Bernie μεταπήδησε στη FIA ως τεχνικός υπεύθυνος και το 1997 έγινε διευθυντής της FIA και υπεύθυνος ασφαλείας. Ο ρόλος του ήταν η επίβλεψη σε θέματα ασφαλείας των μονοθεσίων και των αυτοκινητοδρομίων, τα τεχνικά και διαδικαστικά θέματα το τριήμερο των GP F1 και η εκκίνηση του ίδιου του αγώνα.

Ο Whiting ήταν αυτός που πίεζε για τη βελτίωση των προδιαγραφών ασφαλείας στην F1 και ήταν η κινητήρια δύναμη πέρσι για τη θέσπιση του “halo”, που θεωρείται ότι έσωσε τη ζωή του Charles Leclerc στο ατύχημα του Βελγικού GP.

Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό ποιος θα αντικαταστήσει τον Whiting στο GP Αυστραλίας, από σήμερα. Ο ρόλος του Βρετανού ως διευθυντού αγώνα σήμαινε πως ήταν ο κορυφαίος αξιωματούχος, υπεύθυνος για όλα όσα σχετίζονται με κανονισμούς, από τις απαιτήσεις ασφάλειας και την ερμηνεία των κανονισμών μέχρι τη διαχείριση των ελεύθερων δοκιμών, των κατατακτηρίων και του αγώνα.

Charlie Whiting

node/39136

Formula 1: Από την Αυστρία με διπλό αγώνα ξεκινά και πάλι το πρωτάθλημα

Στις 5 Ιουλίου ο πρώτος αγώνας της Formula 1 μετά τον κορονοϊό.

Τρίτη, 02 Ιουνίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Formula 1: Από την Αυστρία με διπλό αγώνα ξεκινά και πάλι το πρωτάθλημα

Η πανδημία του κορονοϊού έβαλε «λουκέτο» και στους αγώνες της Formula 1. Σε όλο αυτό το διάστημα τόσο η FIA όσο και η Liberty Media σε συνεργασία με τις ομάδες αναζητούσαν τρόπους για την επανεκκίνηση του πρωταθλήματος μέσα στο πλαίσιο των μέτρων προφύλαξης από την πανδημία. 

Τώρα πλέον που πέρασε το κρίσιμο διάστημα της πανδημίας και οι χώρες άρχισαν να χαλαρώνουν τα μέτρα, η Formula 1 μπορεί υπό προϋποθέσεις να ταξιδέψει, τηρώντας βέβαια όλα τα μέτρα προστασίας. Σε αυτά περιλαμβάνονται συνεχή τεστ στους εργαζομένους, διαμονή σε ξεχωριστά δωμάτια στα ξενοδοχεία και βεβαίως αντισηπτικά, μάσκες, κτλ. 

Έτσι, η Formula 1 εκπόνησε ένα νέο πρόγραμμα επανεκκίνησης που περιλαμβάνει αγώνες εντός Ευρώπης, δύο από τους οποίους θα είναι διπλοί. Συγκεκριμένα διπλοί θα είναι οι αγώνες στην Αυστρία και την Αγγλία. 

Προς το παρόν λοιπόν και με ημερομηνία επανεκκίνησης την 5η Ιουλίου, το φετινό πρόγραμμα της Formula 1 διαμορφώνεται ως εξής:
5 Ιουλίου - Αυστρία
12 Ιουλίου - Αυστρία 
19 Ιουλίου - Ουγγαρία
2 Αυγούστου - Μ. Βρετανία
9 Αυγούστου - Μ. Βρετανία 
16 Αυγούστου - Ισπανία
30 Αυγούστου -  Βέλγιο
6 Σεπτεμβρίου - Ιταλία

Απομένει να δούμε πώς θα διαμορφωθεί το πρόγραμμα για τους εκτός Ευρώπης αγώνες.

TAGS
node/39131

HTTC: Trackday στα Μέγαρα την Κυριακή 7 Ιουνίου

Το HTTC και ο ΑΣΙΣΑ διοργανώνουν ένα trackday με καθεστώς open pit-lane την ερχόμενη Κυριακή. Απαιτείται δήλωση συμμετοχής.

Τρίτη, 02 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

HTTC: Trackday στα Μέγαρα την Κυριακή 7 Ιουνίου

Μετά την υποχρεωτική καραντίνα και την αποχή από οποιαδήποτε δραστηριότητα στην πίστα, η ομάδα του HTTC και το αθλητικό σωματείο ΑΣΙΣΑ, αποφάσισαν να οργανώσουν μια ημέρα διασκέδασης και προπόνησης για τους φίλους και τα μέλη τους, την Κυριακή 7 Ιουνίου 2020, στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων.

Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης, στο χώρο θα παρευρίσκεται ιατρός και επανδρωμένο ασθενοφόρο. Η θερμομέτρηση πριν την είσοδο είναι υποχρεωτική για όλους.

Οι συμμετέχοντες απαραιτήτως οφείλουν να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονικά την δήλωση συμμετοχής που θα βρουν εδώ. Επίσης, οι συμμετέχοντες και οι τεχνικοί τους, υποχρεούνται να συμπληρώσουν την φόρμα καταγραφής της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, να την εκτυπώσουν και να την παραδώσουν κατά την είσοδό τους στο αυτοκινητοδρόμιο.

Προσοχή: Ο κάθε συμμετέχων οδηγός μπορεί να συνοδεύεται ΜΟΝΟ από έναν μηχανικό ή βοηθό. Κάθε συμμετοχή δικαιούται υπαίθριο χώρο στάθμευσης 30τμ. Το πλάνο κάτοψης του χώρου στάθμευσης είναι το εξής:

HTTC

Ο σκεπασμένος χώρος (θέσεις 1-6, 8-17, 20-24 και 25-29 έχουν σημειωθεί με γαλάζιο χρώμα στην κάτοψη) χρεώνεται 20,00 Ευρώ ανά θέση. Σε περίπτωση χρήσης επιπλέον χώρου 30τμ, η χρέωση είναι 20,00 Ευρώ για υπαίθριο και 40,00 Ευρώ για σκεπασμένο. Κατά την δήλωση συμμετοχής θα πρέπει να σημειώσετε στον χώρο αποστολής μηνύματος προς τον διοργανωτή εαν επιθυμείτε σκεπασμένο ή επιπλέον χώρο.

Η είσοδος στους θεατές ΔΕΝ επιτρέπεται.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί με ελάχιστο αριθμό συμμετεχόντων 30 και μέγιστο αριθμό 40. Ο τρόπος διεξαγωγής είναι με ελεύθερη είσοδο στην διαδρομή (open pit lane), με μέγιστο αριθμό 8-10 αυτοκινήτων εντός πίστας, καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης. Ώρα προσέλευσης 09:00. Ώρα έναρξης 09:30. Ώρα λήξης 17:00.

Κόστος συμμετοχής: 80,00 ευρώ ανά οδηγό.
Κόστος προαιρετικής χρονομέτρησης: 20,00 ευρώ. Για τους κατόχους κάρτας μέλους HTTC, η χρονομέτρηση είναι δωρεάν.

[Δελτίο Τύπου HTTC]

TAGS