node/35781

O Kalle Rovanperä με εργοστασιακό Toyota WRC το 2020

Ο 18χρονος Φιλανδός θα κάνει του χρόνου το μεγάλο βήμα προς την κορυφαία κατηγορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.

Ο Rovanperä θα γίνει έτσι ο νεότερος εργοστασιακός οδηγός πλήρους απασχόλησης στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Ο μάνατζερ του νεαρού Φιλανδού θα ενεργοποιήσει μια παράγραφο του διετούς συμβολαίου του με τη Skoda για να τον αποδεσμεύσει από την τσέχικη ομάδα στο τέλος της χρονιάς.

Πηγές του έγκυρου βρετανικού Autosport λένε ότι ο Rovanperä θα οδηγεί ένα τρίτο Yaris WRC από την αρχή του 2020.

Όλες οι πλευρές αρνούνται ότι η συμφωνία έχει ολοκληρωθεί, όμως ο μάνατζερ του νεαρού, ο Timo Jouhki, πιστεύει πως ο Rovanperä, που προηγείται στη βαθμολογία της κατηγορίας WRC2 Pro, είναι έτοιμος για το μεγάλο βήμα.

«Η Skoda ήταν πολύ, πολύ καλή με τον Kalle», δήλωσε ο Jouhki στο Autosport. «Έχει κάνει πολλές δοκιμές και η ομάδα ήταν ένα εξαιρετικό μέρος γι’ αυτόν, όμως τώρα έχει έρθει η ώρα.

«Θέλαμε να δούμε πώς προοδεύει στις σημειώσεις, στη συνεργασία με την ομάδα, τη φυσική του κατάσταση, το χειρισμό των ΜΜΕ και όλα αυτά τα πράγματα. Κι έχει κάνει πρόοδο σε όλους τους τομείς. Μάλιστα έχει προοδεύσει περισσότερο από όσο νομίζαμε. Ο στόχος ήταν να αποκτήσει εμπειρία από όλα τα ράλι. Μέχρι το τέλος της σεζόν θα έχει αγωνιστεί σε κάθε ράλι».

Rovanpera Sardinia 2019

Ο επικεφαλής της ομάδας της Toyota, Tommi Mäkinen, είπε ότι είναι «λιγάκι πρόωρο» να αρχίσει να μιλάει για τους οδηγούς της επόμενης χρονιάς, αλλά πρόσθεσε ότι θα ξεκινούσε να σκέπτεται για το 2020 από τώρα.

Ο Rovanperä έχει ήδη δοκιμάσει το Yaris WRC, οδηγώντας το για πρώτη φορά σε δοκιμές αντοχής το 2017. Από τότε οργιάζουν οι φήμες ότι θα πάει στην Toyota. Ο ίδιος είπε ότι είναι έτοιμος να μεταπηδήσει στην κορυφαία κατηγορία World Rally Car.

«Αν η χρονιά συνεχίσει να πηγαίνει έτσι, τότε πιστεύω ότι μπορούμε να πάμε στα μεγάλα αυτοκίνητα», δήλωσε στο Autosport. «Μπορούμε να πάμε εκεί και να μάθουμε ή να εκμεταλλευτούμε την οψιόν με τη Skoda και να μείνουμε άλλη μια χρονιά, επειδή απομένουν πολλά να μάθουμε από τις συνθήκες στα ράλι. Είδα στην Πορτογαλία και τη Σαρδηνία ότι η πρώτη φορά σε έναν καινούργιο αγώνα είναι πάντα δύσκολη. Οπότε, είτε θα μάθω με τη Skoda είτε θα πάω στο μεγάλο αυτοκίνητο».

Ο Rovanperä φρόντισε να μην αποκαλύψει ποιο είναι το «μεγάλο αυτοκίνητο» που εννοούσε.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι εκδηλώθηκε ενδιαφέρον για τον Rovanperä και από τις M-Sport και Hyundai, αλλά η Citroën θα διατηρήσει τους Ogier και Lappi.

Η είδηση ότι ο Rovanperä θα πάρει το τιμόνι του ενός από τα τρία Yaris WRC, θα έχει αντίκτυπο στην αγορά των οδηγών, αν και οι κινήσεις θα καθοριστούν βασικά από το αν ο Ott Tanak θα παραμείνει στην Toyota.

Αν ο Εσθονός παραμείνει, μάλλον θα πρέπει να αρχίσουν να ανησυχούν οι Meeke και Latvala. Ίσως η φημολογία περί Rovanperä να αποτελεί κι ένα τέχνασμα της ομάδας για να τους ξυπνήσει…

[Πηγή: Autosport]
 

node/39631

Colin McRae: Σήμερα θα γινόταν 52 ετών [video]

Ο πιο θεαματικός ίσως οδηγός που πέρασε από το WRC άφησε ανεξίτηλα τα σημάδια του στο σπορ και δίκαια θεωρείται θρύλος.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Colin McRae: Σήμερα θα γινόταν 52 ετών [video]

Ο Colin, γιός του πέντε φορές πρωταθλήτη Αγγλίας Jimmy McRae γεννήθηκε στο Λάρνακ της Σκωτίας, σαν σήμερα, 5 Αυγούστου του 1968. Ο πατέρας του ήταν αυτός που τον μύησε στα μυστικά των αγώνων μαζί με τον αδελφό του Alister, με τον Colin να αποδεκνύεται ένα από τα μεγαλύτερα οδηγικά ταλέντα.

Ξεκίνησε την καριέρα του το 1980 από τα τοπικά πρωταθλήματα της Σκωτίας, όπου κατέκτησε τους περισσότερους τίτλους που υπήρχαν και το ταλέντο του έγινε αμέσως αντιληπτό από τις μεγάλες ομάδες του WRC.

Tα "παρατσούκλια" του ήταν ενδεικτικά της ταχύτητάς του: Flying Scotishman (Ιπτάμενος Σκωτσέζος), αλλά και… McCrash από τις συχνές ολικές καταστροφές που έκανε στα αυτοκίνητα.

colipro

1993 - 1998: Subaru Prodrive

Τo 1993 o Colin εντάσσεται επίσημα στην ομάδα της Subaru Prodrive και το 1995 γίνεται ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία του WRC, αλλά και ο Πρώτος και μόνος "Μεγαλοβρετανός" που κέρδισε παγκόσμιο τίτλο. Αγαπημένοι του αγώνες ήταν το δικό μας Ράλι Ακρόπολις αλλά και τα Ράλι Σαφάρι και Κορσικής. Το 1996 και 1997 τερματίζει δεύτερος πίσω από τον Φινλανδό Tommi Mäkinen. Παρόλα αυτά βοήθησε με τις επιδόσεις του τη Subaru να πάρει 2 από τους 3 τίτλους στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Το 1996 τιμήθηκε από τη Βασίλισσα της Αγγλίας με τον τίτλο του Ιππότη του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας.

Στο σύνολο της καριέρας του κατέκτησε συνολικά 25 νίκες στο WRC.

ford

1999-2002: Ford

Το 1999 υπέγραψε συμβόλαιο με τη Ford Motorsport με αμοιβή 6.000.000 δολάρια το χρόνο, ποσό που τον ανέδειξε σαν τον πιο καλοπληρωμένο οδηγό ράλι μέχρι εκείνη την εποχή. Η Colin με το "καλημέρα" στο μπάκετ του Ford κέρδισε δύο από τους τρεις πρώτους αγώνες. Το 2000 ανέβηκε μόνο μια φορά στον βάθρο, στο Ράλι Σουηδίας, ενώ πήρε την στα Ράλι Ακρόπολις και Καταλωνίας. Το 2001 κέρδισε τα Ράλι σε Αργεντινή, Ελλάδα και Κύπρο, σταματώντας έτσι το σερί του Tommi Mäkinen το οποίο άρχισε το 1997 και έβαλε υποψηφιότητα για τον δεύτερο τίτλο της καριέρας του, τον οποίο όμως έχασε από τον φίλο του Richard (Alexander) Burns, ο οποίος εκείνη τη χρονιά είχε κερδίσει μόνο στη Νέα Ζηλανδία. Τραγική ειρωνία ότι και ο Burns έφυγε νέος, χτυπημένος από τον καρκίνο στις 25 Νοεμβρίου 2005.

Το 2002 ο McRae κερδίζει στην Κένυα το Σαφάρι και γίνεται ο πιο πολυνίκης οδηγός, αλλά στη συνέχεια έπεσε στην 4η θέση αυτής της άτυπης κατάταξης όταν πιο ψηλά ανέβηκαν οι Sainz, Grönholm και Loeb. Στο τέλος του πρωταθλήματος εκείνης της χρονιάς έφυγε από τη Ford.

citro

2003: Citroen

Tελευταίος σταθμός  στην καριέρα του στο WRC ήταν η ομάδα της Citroen, με team mate τον S. Loeb. Oι δύο τους χάρισαν εκείνη τη χρονιά στην ομάδα τους τον τίτλο των κατασκευαστών. Ήταν τότε που άρχισε να λάμπει το άστρο του Γάλλου. Στο αγώνα του Μονακό, βγήκε 2ος, ενώ στους υπόλοιπους δεν πέτυχε κάποια διάκριση. Στην βαθμολογία των οδηγών βγήκε 7ος.

Το 2004 βγήκε προς αναζήτηση ομάδας αλλά δεν κατάφερε να βρει μπάκετ, με την πρώην ομάδα του τη Subaru να επιλέγει τον μικρότερο (και φθηνότερο) M. Hirvonen.

Ωστόσο η "αγωνιστική τρέλα¨ δεν τον εγκατέλειψε και το 2004 ο Colin αγωνίστηκε στο Dakar με ένα Mitsubishi Pajero, ενώ μετά από κάποιους μήνες δήλωσε συμμετοχή και στο Le Mans.

Το 2005 επιστρέφει στο WRC με τη Skoda που του έδωσε μπάκετ για δύο αγώνες, το Ράλι Μ. Βρετανίας και το Ράλι Αυστραλίας. Στην Αυστραλία έφτασε 2ος, άλλα λόγω μηχανικού προβλήματος δεν μπόρεσε να συνεχίσει. Στην Μεγάλη Βρετανία βγήκε 7ος παίρνοντας έτσι τους 2 βαθμούς. Το 2006 εμφανίστηκε στις ΗΠΑ, και συγκεκριμένα στα X-Games, με Subaru Impreza WRX. Επίσης, την ίδια χρονιά, εμφανίστηκε ξανά στο WRC, αντικαθιστώντας τον Loeb στο Ράλι Τουρκίας, επειδή ο Γάλλος τραυματίστηκε την ώρα που έκανε ποδήλατο, με αποτέλεσμα να σπάσει το χέρι του.
Τέλος, ο Colin είχε δηλώσει πως το 2008 θα επέστρεφε στο WRC, αλλά τον πρόλαβε ο  θάνατος.

heli

Σκοτώθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 2007 στη Σκωτία μαζί με το γιο του Τζόνι και δύο πολύ καλούς οικογενειακούς του φίλους όταν κατέπεσε το ελικόπτερο το οποίο ο ίδιος πιλοτάριζε. Ο θάνατός του ήταν αληθινό σοκ για τον κόσμο του WRC.

Η εικόνα του Σκωτσέζου ταγματάρχη φίλου του, ντυμένου με το παραδοσιακό κιλτ να παίζει την γκάιντα στην εκκίνηση των ειδικών διαδρομών πριν πάρει εκκίνηση ο McRae είναι μια από τις πολλές που έχει μείνει στη μνήμη μας από αυτόν τον υπέροχο αλλά ταυτόχρονα δύστροπο οδηγό-θρύλο του WRC.

Εκτός όλων των άλλων, ήταν ο πρώτος οδηγός το όνομα του οποίου δόθηκε σε video game, ως αναγνώριση της αξίας του ως οδηγού.

 

node/39618

Νέο Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Η πιο σκοτεινή έκδοση του Toyota RAV4 είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία στην Ευρώπη.

Δευτέρα, 03 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Νέο Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Η Toyota παρουσίασε μια νέα έκδοση του RAV4 Hybrid για την αγορά της Ευρώπης με το όνομα Black Edition, η οποία θα κυκλοφορήσει από τον Οκτώβριο του 2020.

Όπως καταλαβαίνουμε από το όνομα, το Toyota RAV4 Hybrid Black Edition είναι κατάμαυρο. Πιο συγκεκριμένα, η εξωτερική απόχρωση Midnight Black συνδυάζεται με μαύρες λεπτομέρειες σε γρίλια, πλαστικά προστατευτικά, ποδιές στους προφυλακτήρες, καθρέφτες, φώτα και gloss black ζάντες 19".

Ακόμα και οι αισθητήρες intelligent Clearance Sonars είναι μαύροι, οπότε τα μοναδικά τμήματα με άλλη απόχρωση είναι τα πλαίσια των παραθύρων, τα εμβλήματα της Toyota και οι απολήξεις της εξάτμισης από χρώμιο.

Toyota RAV4

Στο εσωτερικό τα καθίσματα έχουν επενδύσεις από μαύρο συνθετικό δέρμα με γκρι ραφές, η οροφή είναι μαύρη όπως και οι υπόλοιπες επενδύσεις για το ταμπλό και τις πόρτες. Ο πλούσιος εξοπλισμός είναι ίδιος με της έκδοσης Style και περιλαμβάνει αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα 360 μοιρών, ψηφιακό καθρέφτη, premium ήχοσύστημα της JBL με 9 ηχεία, infotainment με οθόνη αφής και υποστήριξη συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto, θήκη ασύρματης φόρτισης smartphone και το πλούσιο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης Toyota Safety Sense

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της Toyota Ευρώπης, το RAV4 Hybrid Black Edition είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία με τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για τον Οκτώβριο του 2020.

[Πηγή: Toyota]