aiways U5
node/42644

Νορβηγία: Οι κινεζικές μάρκες αποτελούν το 10% αγοράς!

Η Νορβηγία έχει γίνει η πύλη για τους Κινέζους κατασκευαστές που επιθυμούν να μπουν στην ευρωπαϊκή αγορά. Τα φθηνά EV τους πέτυχαν καλά νούμερα γρήγορα, αντιπροσωπεύοντας ήδη το 10% της εκεί αγοράς!

Η Κίνα μπορεί λειτουργεί αρκετά διακριτικά, αλλά σταδιακά δημιουργεί γερές βάσεις. Ήδη ισχυρά παρούσα στην Αφρική σε πολλούς τομείς, η Κίνα έχει μεγάλες βλέψεις και στην Ευρώπη, σε ευνοϊκό πλαίσιο, δεδομένου ότι η κινεζική κυβέρνηση ενθαρρύνει έντονα τις εξαγωγές των μεγάλων εθνικών εταιρειών. Βέβαια, αυτό δεν είναι εύκολο έργο σε έναν τομέα όπως το αυτοκίνητο, ειδικά στη Γηραιά Ήπειρο όπου βρίσκεται απέναντι σε ισχυρά καθιερωμένους κατασκευαστές, αλλά και πελάτες κατά πλειονότητα συντηρητικούς στην επιλογή τους.

Ωστόσο, πρόσφατα στοιχεία από την αγορά της Νορβηγίας δείχνουν ότι οι Κινέζοι είχαν δίκιο να επιτίθενται στην Ευρώπη. Η Nio, η Aiways και ακόμη και η Xpang κλιμάκωσαν τη δυναμική τους, φτάνοντας στη νορβηγική αγορά στο 10% σε μερίδιο στα EV. Λίγο περισσότερα από 4.400 κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν παραδοθεί στη Νορβηγία από την αρχή του έτους.

aiways U5

Αυτό προφανώς εξηγείται από πολύ επιθετικές πολιτικές τιμολόγησης σε μια αγορά όπου η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα παραμένει ισχυρή και ενθαρρύνεται από ένα κράτος που επιβάλλει πολύ μεγάλη φορολογία στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μια μορφή έμμεσου κινήτρου για στροφή στην ηλεκτρική ενέργεια που κάνει τελικά τις κινεζικές μάρκες ευτυχισμένες, καθιστώντας τη Νορβηγία την κύρια βάση τους στην Ευρώπη πριν επεκταθούν περαιτέρω στη Γηραιά Ήπειρο. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου, νέοι Κινέζοι παίκτες θα εμφανιστούν στην Ευρώπη με την Great Wall Motors και τις φίρμες Wey και Ora.

Αυτό που αναμένεται στις άλλες ευρωπαϊκές αγορές, περιλαμβανομένης της Ελλάδας, είναι οι Κινέζοι να εμφανίζονται όλο και πιο επιθετικοί. Μάλιστα υπάρχουν χώρες όπου η MG (που ανήκει στη SAIC) ή η Aiways λανσάρουν ηλεκτροκίνητα μοντέλα τους χωρίς να διαθέτουν καν δίκτυο διανομής. Αλλά με τα ηλεκτρικά, αυτό δεν αποτελεί πλέον πρόβλημα, καθώς η συντήρηση είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Αρκεί λοιπόν η ενδιαφερόμενη εταιρεία να προχωρήσει σε συνεργασία με έναν εθνικό παίκτη για το after sales και να παραδίδει τα αυτοκίνητα σε συγκεκριμένα σημεία (ή ακόμα και στο σπίτι) και έχει σχεδόν καλυφθεί.