node/31386

Νέο Suzuki Jimny, λανσάρισμα τον Ιούλιο

Μπορεί η Suzuki να ξεκίνησε τις προωθητικές ενέργειες στην Ιαπωνία, αλλά το νέο Jimny δεν θα κάνει πρεμιέρα για το κοινό πριν από τον Ιούλιο.

Όπως μπορούμε να μάθουμε από τη φωτογραφία που ποσταρίστηκε στο λογαριασμό @suzukinfluencer στο Instagram, στις 7 (κατά άλλες πηγές στις 5) Ιουλίου, η ιαπωνική εταιρεία θα τραβήξει επίσημα το πέπλο από το ολοκαίνουργιο Jimny. 

Οι φωτογραφίες όμως αποκαλύπτουν και τις δύο εκδόσεις του Jimny, με το στάνταρ μοντέλο και το «Sierra». Με αυτή την τελευταία ονομασία, η Suzuki αναφέρεται σε έναν κινητήρα υψηλότερης χωρητικότητας στην περίπτωση του ιαπωνικού μοντέλου. Και μιλώντας για μοτέρ, η μεγάλη χωρητικότητα προφανώς αφορά το ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο 1.2 Dualjet, καθώς εκτός από αυτό και το 3κύλινδρο 1.000άρι τούρμπο Boosterjeat δεν έχουμε υπόψη μας άλλον υποψήφιο κινητήρα για την γκάμα.

Βέβαια αυτά μιλώντας για Ευρώπη, καθώς το Jimny με τα γιαπωνέζικα spec που είδαμε πριν από λίγες ημέρες σε φωτογραφίες στο web, θα διαθέτει στην γκάμα και 3κύλινδρο μοτέρ 660 cc με 54 άλογα. Κινητήρας που θα μπορούσε να ανεβάσει ακόμα και 80 άλογα αν δεν τον στόμωναν οι κανονισμοί για τα kei cars.

Στην Ευρώπη τα δύο μοτέρ θα συνδυάζονται με χειροκίνητο 5άρι σασμάν, ενώ κάποια αυτόματη επιλογή θα διατίθεται έξτρα. Ενώ στα προαιρετικά θα μπορούσε να περιληφθεί και το μικρο-υβριδικό σύστημα SHVS. 

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, αυτή η νέα, τέταρτη γενιά του Jimny θα διατίθεται τόσο ως αποκλειστικά πισωκίνητη όσο και ως τετρακίνητη, η τελευταία και με κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού. Παρότι όμως το αυτοκίνητο θα διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που χαροποιούν τους φανατικούς του off-roading –και κλασικό σασί, το Jimny θα έχει και συστήματα όπως hill-descent control, hill-start assist και ESP με ειδικό χωμάτινο set-up.

Οι φωτογραφίες του εσωτερικού που έχουν διαρρεύσει, δείχνουν σύστημα HVAC με τρεις περιστροφικούς επιλογείς, ενσωματωμένο σύστημα infotainment με οθόνη αφής και δύο αναλογικά καντράν εκατέρωθεν μιας ψηφιακής οθόνης για τον πίνακα οργάνων. Φαίνονται επίσης δύο τετράγωνοι και δύο στρογγυλοί αεραγωγοί, όπως και ο λεβιές του σασμάν (βλ. γκάλερι). Οι πλευρικοί αερόσακοι και οι αερόσακοι τύπου κουρτίνας είναι η μεγαλύτερη εξέλιξη στο νέο Jimny όσον αφορά τον εξοπλισμό ασφαλείας.

suzuki jimny 2018

Όσον αφορά το εξωτερικό, η τέταρτη γενιά Jimny είναι μια μίξη κυβικών όγκων της Mercedes-Benz G-Class και του Jeep Renegade. Το κάθετο, καλαίσθητο στιλ όμως αποκτά μια δική του αισθητική ταυτότητα, μόλις παρατηρήσεις τα τετράγωνα τόξα των τροχών και τα φουσκωμένα φτερά. Οι κοντοί και στιβαροί στην όψη προφυλακτήρες και το μεγάλο ύψος δίνουν το απαραίτητο άρωμα «off road» στο γιαπωνέζικο 4x4.

suzuki jimny 2018

Να θυμίσουμε ότι η τρίτη γενιά Jimny βρίσκεται στις εμπορικές επάλξεις από το 1998 και το 20χρονο ντιζάιν του ελάχιστα ρετουσαρίστηκε σε αυτά τα χρόνια. Από την άλλη μεριά, να παρατηρήσουμε για τις βολές που δέχεται από πολλούς το αισθητικό αποτέλεσμα της τέταρτης γενιάς, ότι η Suzuki κινήθηκε μάλλον επί τη βάσει του «form follows function».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki Jimny MY 2015

Ως εκ τούτου, ένα αυτοκίνητο που συνεχίζει να αντιπροσωπεύει την αξία του off-roading μάλλον επιβάλλει ένα στιβαρό «κουτί» με ανύπαρκτους προβόλους: Για να βλέπεις και να ξέρεις πού τελειώνει το αυτοκίνητο, μην αφήνοντας κομμάτια πίσω σου σε κάθε δύσκολο πέρασμα.
 

node/38991

Ποιος μπορεί να τα βάλει με το Hummer; [video]

Μια... διαφορετική κόντρα αποδεικνύεται ότι το Hummer είναι αήττητο.

Δευτέρα, 18 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Ποιος μπορεί να τα βάλει με το Hummer; [video]

Υπάρχει αυτοκίνητο που μπορεί να νικήσει το Hummer; Μάλλον όχι θα πουν οι περισσότεροι. Αν όμως επιχειρήσουν δύο ή τρία αυτοκίνητα μαζί να το κερδίσουν θα τα καταφέρουν;

Στο τελευταίο αυτό ερώτημα θέλησαν να απαντήσουν οι δημιουργοί του video που επιστράτευσαν ένα Hummer με τον V8 diesel κινητήρα απόδοσης 197 ίππων και 583 Nm ροπής. Το βάρους 3,5 τόνων αυτοκίνητο αρχικά κλήθηκε να αντιπαρατεθεί με μια Mercedes Benz G63 με 585 ίππους και βάρους 2,5 τόνων. 

Όταν κέρδισε, τη Mercedes έσπευσαν να συνδράμουν ένα Suzuki Jimny αλλά και ένα Mitsubishi L200, ανεβάζοντας ακόμα περισσότερο την διαφορά ισχύος.

Δείτε στο βίντεο αν θα τα καταφέρουν;

node/38978

Dutton Surf: Το αμφίβιο Suzuki Jimny που πάει παντού [video]

Κοστίζει μόλις £10.000 και μετατρέπεται από αυτοκίνητο σε σκάφος μέσω ενός διακόπτη.

Παρασκευή, 15 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Dutton Surf: Το αμφίβιο Suzuki Jimny που πάει παντού [video]

Η βρετανική εταιρεία Dutton, γνωστή για τα αμφίβια kit car που κατασκευάζει από τη δεκαετία του '90, προσφέρει μια αντισυμβατική έκδοση του Suzuki Jimny προηγούμενης γενιάς η οποία μπορεί να κινηθεί στο νερό, με την ίδια άνεση που κινείται εντός και εκτός δρόμου.

Το Surf όπως ονομάζεται, συνδυάζει τα μηχανικά μέρη του Jimny με μια μηχανή τύπου jet που είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από πλαστικό και έχει σχήμα βάρκας, με τα εμπρός φώτα να προέρχονται από Volkswagen Golf IV. Το μήκος έχει αυξηθεί  σε σχέση με το μοντέλο-δότη, έτσι ώστε να υπάρχει χώρος για τα επιπλέον μέρη και τους μακρύτερους προβόλους.

Η τετραθέσια ανοιχτή καμπίνα προέρχεται αυτούσια από το Jimny, όμως ο οδηγός έχει πρόσβαση σε επιπλέον χειριστήρια για τον έλεγχο του οχήματος στο νερό. Σε κανονική λειτουργία ο κινητήρας 1,3 λίτρων της Suzuki στέλνει τη δύναμη στους εμπρός και τους πίσω τροχούς μέσω του συστήματος επιλεκτικής τετρακίνησης.

Dutton Surf

Όταν το όχημα βυθίζεται στο νερό, ο οδηγός επιλέγει νεκρά στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μέσω ενός διακόπτη ενεργοποιεί τον κινητήρα jet. Στη συνέχεια κατευθύνει το όχημα που έχει πλέον το ρόλο βάρκας χρησιμοποιώντας το γκάζι και το τιμόνι.

Όπως αναφέρει ο κατασκευαστής του, το Surf έχει διασχίσει δύο φορές το κανάλι μεταξύ Αγγλίας και Γαλλίας.

Αν αναρωτιέστε για το πόσο κοστίζει ένα αμφίβιο όχημα τέτοιου τύπου, η τιμές ξεκινούν από τις £11.690 (€13.135) για το kit και από τις £21.690 (€24.371) για ένα έτοιμο αυτοκίνητο. Εκτός από το τετρακίνητο Surf, η Dutton έχει στη γκάμα της και το προσθιοκίνητο Reef το οποίο βασίζεται στα μηχανικά μέρη του Ford Fiesta. 

[Πηγή: Dutton και Carfection μέσω Motor1]