Test drive: Suzuki Jimny MY 2015

Test drive: Suzuki Jimny MY 2015

Το αειθαλές Jimny αποκτά ESC, νέο πίνακα οργάνων και άλλες μικροβελτιώσεις για να κρατήσει ζωντανή την κατηγορία των μικρών 4x4 εκτός δρόμου

Με την επικράτηση των crossover, τα καθαρόαιμα 4x4 εκτός δρόμου έχουν γίνει πλέον είδος υπό εξαφάνιση. Το Jimny το επιβιώνει διότι είναι μικρό και αρκετά ευέλικτο για την πόλη, σχετικά προσιτό σε τιμή και όχι ιδιαίτερα βενζινοβόρο.

Για να παραμένει όμως ανταγωνιστικό χρειάζεται συνεχείς αναβαθμίσεις – και φέτος αυτές περιλαμβάνουν σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESC) για ασφάλεια σε ολισθηρούς δρόμους, δείκτη χαμηλής πίεσης ελαστικών, νέο πίνακα οργάνων με ένδειξη της πιο κατάλληλης σχέσης στο κιβώτιο, φρεσκαρισμένο εσωτερικό με νέο τιμόνι και νέες ταπετσαρίες, ανθρακί ζάντες αλουμινίου 15” και τρία καινούργια μεταλλικά χρώματα – ένα εκ των οποίων είναι το «περιπετειώδες» Khaki του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

Το ESC είναι σίγουρα ένα μεγάλο πλεονέκτημα σε ένα αυτοκίνητο τόσο ψηλό, με κοντό μεταξόνιο και στενά μετατρόχια. Λειτουργεί αποτελεσματικά και σου εμπνέει σιγουριά. Έτσι κι αλλιώς μπορείς να το απενεργοποιήσεις για να διατηρείς τη φόρα σου σε δύσκολες συνθήκες (άμμος, λάσπη, βαθύ χιόνι κλπ.).

Εντύπωση μας έκανε και το πόσο πιο πολιτισμένο και ραφιναρισμένο έχει γίνει το Jimny σε σχέση με τα πρώτα μοντέλα. Δεν σε ταλαιπωρεί πλέον τόσο πολύ με θορύβους και κοπανήματα. Δείχνει και καλύτερα φτιαγμένο. Βέβαια, δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα συμβατικό μικρό αυτοκίνητο στην άσφαλτο. Το τιμόνι του είναι πολύστροφο και αδρανές, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας δεν έχει ροπή χαμηλά και το αυτοκίνητο είναι ψηλό κι ευαίσθητο στους πλευρικούς ανέμους, με αποτέλεσμα να μη νιώθεις ασφαλής πάνω από τα 120 km/h. Και βέβαια, οι εσωτερικοί χώροι είναι μικροί, με στριμωγμένη θέση οδήγησης για τους ψηλούς κι ένα αστείο πορτμπαγκάζ 113 λίτρων.

Όταν όμως μπεις στο χώμα και οι συνθήκες δυσκολέψουν, τότε καταλαβαίνεις γιατί φτιάχτηκε το Jimny. Τότε συνειδητοποιείς γιατί είναι ψηλό, με κοντό μεταξόνιο και ανύπαρκτους προβόλους, γιατί το τιμόνι του είναι αδρανές, η ανάρτηση σκληρή, οι σχέσεις κοντές – και βέβαια γιατί υπάρχουν αυτά τα πλήκτρα στο ταμπλό με τα οποία επιλέγεις την τετρακίνηση και τις «αργές» βοηθητικές σχέσεις. Αν εμπιστευτείς το Jimny και δεν φοβάσαι, μπορείς να περάσεις από μέρη όπου θα σταματήσουν ακόμα και μεγάλα, πανάκριβα τζιπ, αφού χωράει να μανουβράρει παντού και είναι ελαφρύ, οπότε δεν βουλιάζει σε άμμο και λάσπες.

Με δυο λόγια, το Jimny παραμένει μοναδικό στο είδος του. Όποιος όμως αγαπά τις εξερευνήσεις και την περιπέτεια πρέπει να σπεύσει να το αποκτήσει, διότι το εντελώς νέο μοντέλο, που λέγεται ότι θα έρθει το 2016, θα είναι φτιαγμένο σύμφωνα με άλλα, πιο «σύγχρονα» (δηλ. πιο ασφάλτινα) πρότυπα.

Τι λέει το DRIVE
Πιο ασφαλές χάρη στο ESC, πιο πολιτισμένο απ’ ό,τι παλιά, αλλά πάντα προορισμένο για να τα βγάζει πέρα στις πιο δύσκολες συνθήκες εκτός δρόμου.
Τιμή Από €15.290 (με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.328 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, έμμεσος ψεκασμός, 85 PS/6.000 rpm, 11,2 kgm/4.100 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση στους πίσω ή και στους 4 τροχούς κατ’ επιλογή, κοντές βοηθητικές σχέσεις.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,9”
0-400 m 18,6”
0-1.000 m 35,2”
30-50 km/h (3η) 3,9”
50-80 km/h (4η) 9,5”
80-110 km/h (3η) 7,8”
80-110 km/h (4η) 11,3” 
80-110 km/h (5η) 16,5”
Φρένα 100-0 km/h 49,4 m
Τελική ταχύτητα 140 km/h
Κατανάλωση 10,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 162 g/km
Διαστάσεις 3.695 x 1.600 x 1.705 mm
Μεταξόνιο 2.250 mm
Χώρος αποσκευών 113-324 lt
Βάρος 1.030 kg
Μετρήσεις DRIVE

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube