Vinfast VF31
node/40998

Vinfast: Ύστερα από τα κινεζικά, έρχονται και τα βιετναμέζικα EV στην Ευρώπη

Η φίρμα Vinfast ετοιμάζεται να διαθέσει τα πρώτα 100% ηλεκτρικά μοντέλα της στην αγορά της Ευρώπης. Με την τιμή τους να αναμένεται ιδιαίτερα ανταγωνιστική.

Ένα νέο κύμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προερχόμενο από την Άπω Ανατολή, εισβάλλει στην Ευρώπη. Μπορεί να είμαστε ακόμα πολύ μακριά από το ηλεκτρικό τσουνάμι εξ Ανατολών, αλλά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που συναρμολογούνται στην Κίνα θα μπορούσαν γρήγορα να εξελιχθούν σε ένα ακόμη αγκάθι για τους παραδοσιακούς κατασκευαστές της Γηραιάς Ηπείρου.

Ακόμη κι αν το δίκτυό τους είναι αδύναμο ή ανύπαρκτο, και η απαξίωσή τους δύσκολο να προσδιοριστεί, υπάρχει πάντα η λύση της χρονομίσθωσης, του operational leasing. Αυτές οι φίρμες έχουν επομένως μια πραγματική ευκαιρία και πεδίο να δραστηριοποιηθούν. Και απ’ ό,τι προοιωνίζεται, το παιχνίδι αυτό δεν θα περιοριστεί στην κινεζική προσφορά, καθώς ετοιμάζεται μια ακόμη φίρμα να εισβάλλει στην Ευρώπη, αυτή τη φορά από το Βιετνάμ.

Vinfast VF31
To Vinfast VF32, με μήκος 4,75 m και μεταξόνιο 2,95 m στην έκδοση Premioum κινείται από δύο ηλεκτρομοτέρ μόνιμου μαγνήτη με αθροιστική απόδοση 408 PS και 640 Nm. Υπάρχει και δίλιτρη βενζινοκίνητη έκδοση με 192 PS και 280 Nm.


Σήμερα, γνωρίζουμε σαφώς περισσότερα πράγματα για την Vinfast, τον Βιετναμέζο κατασκευαστή αυτοκινήτων που σχεδιάζει να κάνει την εμπορική απόβασή του στην Ευρώπη τους επόμενους μήνες. Αυτό θα γίνει με δύο ηλεκτρικά μοντέλα, αρκετά διαφορετικά όσον αφορά στην απόδοση και στο μέγεθος.

Το πρώτο είναι ένα SUV μήκους 4,3 m που ονομάζεται VF31, το οποίο θα έχει μπαταρία 42 kWh και προσφέρει δύο επίπεδα ισχύος: 116 PS και 204 PS (320 Nm). Το δεύτερο, το VF32, έχει μήκος 4,76 m και στη βασική έκδοση αποδίδει 204 ίππους και στην πιο ισχυρή παραλλαγή του 408 PS και ροπή σχεδόν 650 Nm, με μπαταρία 90 kWh, με τη Vinfast να λέει ότι η αυτονομία του είναι 504 km. Σχεδιάζεται επίσης ένα τρίτο μοντέλο, το VF33 (ένα τεράστιο SUV 5,12 m) με μπαταρία 106 kWh και δύο κινητήρες των 204 PS, αλλά η εμπορική διάθεσή του στην Ευρώπη είναι αμφίβολη.

Vinfast VF32
Το μικρότερο VF1, με μήκος 4,3 m και μεταξόνιο 2,61 m, φορά στη βασική έκδοση ισχύος ηλεκτρομοτέρ 116 PS. H κεντρική οθόνη αλά τάμπλετ μπορεί να έχει διαγώνιο 10" ή 12,8".


Και στα δύο μοντέλα, η παρουσία οδηγικών βοηθημάτων θα είναι πληθωρική, με αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 ή 3 ανάλογα με την έκδοση, ενώ συζητείται και μια έκδοση με Επίπεδο 4.

Το μικρότερο μοντέλο της Vinfast, το VF31, ανακοινώνεται με 300 km αυτονομίας. Με γενναιόδωρο μεταξόνιο πάνω από 2,6 m, θα μπορούσε να αποδειχθεί ενδιαφέρον απέναντι στα ευρωπαϊκά crossover και στα κόμπακτ ηλεκτρικά SUV εάν η τιμή του είναι πολύ επιθετική. Κάτι που λογικά θα είναι και αυτό που θα ισχύει. Αρκεί μόνο να δούμε την τιμολογιακή πολιτική των μοντέλων της MG, που κατασκευάζονται στην Κίνα, για να συνειδητοποιήσουν ότι ο πόλεμος των τιμών μόλις ξεκίνησε.

Vinfast VF33
To σχεδόν θηριώδες VF33 με μήκος 5,12 m το πιθανότερο είναι ότι δεν θα έρθει στην Ευρώπη.


Οι παραγγελίες για τα δύο μοντέλα της Vinfast έχουν προγραμματιστεί να ανοίξουν στην Ευρώπη τον Νοέμβριο, με τις παραδόσεις να προγραμματίζονται για τα μέσα του 2022.

Vinfast VF33
Η στάνταρ κεντρική οθόνη αφής στο VF33 έχει διαγώνιο 15,4"