Toyota GR Yaris GRMN
node/43603

Toyota GR Yaris GRMN: Συλλεκτικό και ακόμα πιο σκληροπυρηνικό

Το νέο και ακόμα πιο «άγριο» Toyota GR Yaris GRMN θα κατασκευαστεί σε μόλις 500 κομμάτια και θα διατεθεί αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας.

Το Toyota GR Yaris GRMN αποκαλύφθηκε στην έκθεση Tokyo Auto Salon, με την ιαπωνική εταιρεία να το περιγράφει ως «ένα πλήρως βελτιωμένο GR Yaris το οποίο έχει εξελιχθεί από οδηγούς αγώνων». 

Μόλις 500 κομμάτια της πιο καθαρόαιμης έκδοσης του Yaris θα κατασκευαστούν και προορίζονται όλα αποκλειστικά για την αγορά της Ιαπωνίας. Η τιμή του ανέρχεται περίπου στα €56.000.

Συγκριτικά με το συμβατικό GR Yaris, η ακαμψία έχει βελτιωθεί και το βάρος του έχει μειωθεί κατά 20 kg. Είναι πιο πλατύ κατά 10 mm, ενώ η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 10 mm τοποθετώντας πιο χαμηλά το κέντρο βάρους.

Toyota GR Yaris GRMN

Το γρανάζωμα των πρώτων τεσσάρων σχέσεων του 6τάχυτου χειροκίνητου σασμάν έχουν κοντύνει προσφέροντας καλύτερη επιτάχυνση, αν και ο κατασκευαστής δεν ανακοίνωσε το νέο χρόνο για τα 0-100 km/h. Επιπλέον, το GRMN χρησιμοποιεί μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης εμπρός και πίσω.

O ισχυρότερος 3κύλινδρος κινητήρας παραγωγής με χωρητικότητα 1.618 cc που βρίσκεται κάτω από το καπό του GR Yaris μένει απαράλλακτος αποδίδοντας 261 PS και 360 Nm.

Εξωτερικά, το καπό, η οροφή και η πίσω αεροτομή είναι από ανθρακόνημα. Εσωτερικά, οι πίσω θέσεις αποτελούν παρελθόν και τα νέα εμπρός καθίσματα φέρουν την υπογραφή της Recaro.

Toyota GR Yaris GRMN

Oι 500 που θα προλάβουν να το αποκτήσουν θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο εκδόσεις. Την Circuit Package που εξοπλίζεται με ζάντες BBS 18” και ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Bilstein. Και την Rally Package η οποία διαθέτει διαφορετική ρύθμιση στην ανάρτηση, roll cage και ειδικά προστατευτικά μέρη στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου.

Mαζί με το GR Yaris GRMN ο Ιάπωνας κατασκευαστής παρουσίασε ένα νέο πρόγραμμα εξατομίκευσης, το οποίο έχει ως στόχο να παρέχει στους αγοραστές αυτοκίνητα που «μπορούν να προσαρμοστούν στις ανάγκες των ιδιοκτητών τους» όπως ισχύει και στα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Επί της ουσίας, τα δεδομένα οδήγησης που συλλέγονται από κάθε αυτοκίνητο μπορούν να αξιοποιηθούν από τους μηχανικούς προσαρμόζοντας το λογισμικό και το hardware με σκοπό να ταιριάζει γάντι στον οδηγό.