Τoyota GR Starlet και Suzuki Swift Sport για «φθηνά» γκάζια

Τoyota GR Starlet και Suzuki Swift Sport για «φθηνά» γκάζια

Οι Toyota και Suzuki ετοιμάζουν τα νέα GR Starlet και Swift Sport, δύο προσιτά μικρά hot hatch με στόχο την οδηγική απόλαυση και την αναβίωση του ανταγωνισμού στα μικρά σπορ μοντέλα.

Toyota-Suzuki

Σε μια εποχή όπου κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτων προσφέρει τουλάχιστον ένα μικρό SUV για να παραμείνει ανταγωνιστικός στην αγορά, αυτό που πραγματικά λείπει είναι τα μικρά αυτοκίνητα που δίνουν προτεραιότητα στην οδηγική ευχαρίστηση και το συναίσθημα. 

Αυτό ακριβώς το κενό φαίνεται πως σκοπεύουν να καλύψουν η Toyota και η Suzuki με δύο νέα hot hatch. Σύμφωνα με πληροφορίες που φτάνουν από την Ιαπωνία, οι δύο φίρμες εργάζονται σε προσιτά αλλά απολαυστικά στην οδήγηση μοντέλα. Το Toyota GR Starlet και το επόμενης γενιάς Suzuki Swift Sport. Αν οι φήμες επαληθευτούν, το επίσημο λανσάρισμά τους αναμένεται μέσα στο 2026.

Τα δύο hot hatch θα διαθέτουν σπορ εμφάνιση, τούρμπο και πάνω απ’ όλα θα είναι προσιτά για τον μέσο καταναλωτή

Τoyota GR Starlet, Suzuki Swift Sport

Παρόλο που η Toyota και η Suzuki έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν, αυτή τη φορά κάθε μοντέλο εξελίσσεται ανεξάρτητα, χωρίς κοινά μηχανικά ή σχεδιαστικά στοιχεία. Μάλιστα, εκτιμάται ότι τα δύο αυτοκίνητα θα ανταγωνίζονται άμεσα μεταξύ τους, προσφέροντας διαφορετική προσέγγιση στην κατηγορία των μικρών σπόρτσκαρ.

Αν και καμία από τις δύο εταιρείες δεν έχει προχωρήσει σε επίσημες ανακοινώσεις, η Toyota έχει επανειλημμένα εκφράσει την πρόθεσή της να επεκτείνει τη σειρά GR με περισσότερα μοντέλα. Το ιαπωνικό περιοδικό Best Car αναφέρει ότι τόσο το GR Starlet όσο και το νέο Swift Sport βρίσκονται στο τελικό στάδιο εξέλιξης.

Και τα δύο μοντέλα αναμένεται να είναι -τι άλλο;- προσθιοκίνητα, με μοτέρ τούρμπο και σπορ set-up για βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά. Το νέο GR Starlet, σύμφωνα με τις διαθέσιμες αναφορές, θα ενσωματώνει όλα τα γνωστά στοιχεία των μοντέλων της Gazoo Racing, όπως σπορ ανάρτηση, αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. 

Εκτιμάται ότι θα εφοδιάζεται με 3κύλινδρο κινητήρα τούρμπο απόδοσης περίπου 150 ίππων, καθιστώντας το πιο προσιτό μοντέλο GR και μια οικονομικότερη εναλλακτική πρόταση έναντι του GR Yaris. Παράλληλα, υπάρχουν ενδείξεις ότι εξελίσσεται και αγωνιστική εκδοχή για την κατηγορία Rally4.

Τoyota GR Starlet, Toyota Starlet Rally

Από την πλευρά της Suzuki, οι προετοιμασίες για το τέλος παραγωγής του υπάρχοντος Swift Sport βρίσκονται σε εξέλιξη, με την ZC33S Final Edition να αναμένεται να βγει από την παραγωγή τον Νοέμβριο του 2025. Η νέα γενιά του Swift Sport αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα στο Japan Mobility Show τον Οκτώβριο του 2025 και θα λανσαριστεί στην ιαπωνική αγορά στις αρχές του 2026.

Το νέο Swift Sport αναμένεται να διατηρήσει τον 1.400άρη κινητήρα τούρμπο, υιοθετώντας πλέον την ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και στην ιαπωνική του εκδοχή -όπως ήδη συμβαίνει στην ευρωπαϊκή. Στην τρέχουσα γενιά, ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 140 PS στην Ιαπωνία και 129 PS στην Ευρώπη. Σχεδιαστικά, το νέο μοντέλο θα διαθέτει πιο επιθετική εμφάνιση, διαφοροποιούμενη αισθητά από τις απλές εκδόσεις του Swift.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube