Τα Ford Fiesta και Focus θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά SUV

Τα Ford Fiesta και Focus θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά SUV

Η Ford καταργεί από την γκάμα της τα Fiesta και Focus και ετοιμάζει δύο νέα ηλεκτρικά SUV ως διάδοχη κατάσταση.

Τα Fiesta και Focus υπήρξαν δύο από τα πιο δυνατά «χαρτιά» της Ford στην ευρωπαϊκή αγορά. Αμφότερα, από την πρώτη τους «εμφάνιση» (1976 και 1998 αντίστοιχα), έτυχαν της εκτίμησης του καταναλωτικού κοινού με εκατομμύρια πιστούς θαυμαστές να τα επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους. 

Με περισσότερες από 22 εκατ. ταξινομήσεις σε 46 έτη και έπειτα από 7 γενιές, το Fiesta είναι και με τη βούλα πλέον, το τρίτο πιο επιτυχημένο μοντέλο στην ιστορία της Ford, πίσω μόνο από τα Escort και τη σειρά «F» της φίρμας. 

Παρά την τεράστια ωστόσο εμπορική απήχηση, η Ford ανακοίνωσε πριν από λίγο καιρό, ότι το Fiesta θα περάσει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας το 2023! Και θα το ακολουθήσει και το Focus, το 2025.

Μάλιστα o Martin Sander, υπεύθυνος για την προϊοντική γκάμα της Ford στην Ευρώπη, επιβεβαίωσε πρόσφατα σε συνέντευξη του ότι δεν υπάρχει πιθανότητα τόσο το Fiesta όσο και το Focus, να επανέλθουν σε κάποια ηλεκτρική μορφή.

«Δεν έχουμε κανένα πλάνο για τον πλήρη εξηλεκτρισμό των Fiesta και Focus. Η αγορά έχει αλλάξει και οι εποχές αυτού του είδους των οχημάτων έχουν περάσει ανεπιστρεπτί» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Sander. 

ford Focus

Είναι λοιπόν η ώρα των SUV ηλεκτρικών μοντέλων. Τόσο απλά και ξεκάθαρα. Κατά κάποιο τρόπο άλλωστε, το Fiesta έχει ήδη αντικατασταθεί από το Puma. Στους πρώτους εννέα μήνες του 2022, το Puma πούλησε στην Ευρώπη 105.256 μονάδες, ενώ το Fiesta μόλις 49.872 μονάδες.   

Αντίθετα, το Focus «κρατά ακόμα», έχοντας ταξινομήσει στο 9μηνο 101.066 αυτοκίνητα, κατιτίς λιγότερα από το best seller Kuga των 107.966 μονάδων. Παρόλα αυτά και το Focus από το 2025 και μετά, δε θα έχει αντικαταστάτη.

ford

Η Ford σχεδιάζει να ρίξει στη θέση του στην αγορά ένα νέο κόμπακτ ηλεκτρικό SUV, το οποίο εξελίσσεται ήδη και φέρει την κωδική ονομασία «CX43». Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το μοντέλο θα παρουσιαστεί το φθινόπωρο του 2023 και θα πατά πάνω στην «MEB» πλατφόρμα του ομίλου VW, έχοντας παραπλήσιες διαστάσεις με το υπάρχον ID.4.

Στο ίδιο ηλεκτρικό μήκος κύματος θα κινηθεί και ο αντικαταστάτης του Puma. Προφανώς θα μπαίνει στην πρίζα αλλά θα είναι μικρότερων διαστάσεων από το πρότζεκτ «CX43». 

Η Ford αλλάζει και ποντάρει τα πάντα στην ηλεκτροκίνηση. Άλλωστε από το 2030 και μετά όλα της τα οχήματα θα μπαίνουν στην πρίζα. Αυτό όμως που αξίζει να κρατήσει κανείς στην άκρη του μυαλού του είναι ότι τα νέα μοντέλα της Ford θα είναι παγκόσμια και θα στοχεύουν στο μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους και λιγότερες στις «περισσότερες» πωλήσεις.  

Στην παρούσα φάση πάντως, έτσι για την ιστορία, η Ford κατέχει μερίδιο αγοράς στην ευρωπαϊκή αγορά της τάξεως του 4,7%, τη στιγμή που το Group VW έχει 24,6% και ο όμιλος Stellantis, 18,8%.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube