Το Renault Mégane RS Trophy 300 πάει για ρεκόρ στο ’Ring

Η κορυφαία σπορ έκδοση του νέου Mégane, με τους 300 ίππους, θα επιχειρήσει να ανακτήσει το ρεκόρ προσθιοκίνητων στο Nürburgring.

H Renault θα λανσάρει μέσα στη χρονιά μια ακόμη πιο γρήγορη έκδοση του νέου Mégane RS, την Trophy 300, με την οποία θα επιχειρήσει να διεκδικήσει το ρεκόρ γύρου στο Nürburgring από το Honda Civic Type R.
  
To RS Trophy 300, που αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα στο Σαλόνι του Παρισιού, τον Οκτώβριο, θα έχει μια αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα 1.8 τούρμπο του Mégane RS, η οποία θα αποδίδει 300 ίππους και 40,8 kgm ροπής.

Το κέρδος των 20 ίππων και 1 kgm σε σχέση με το απλό Mégane RS θα κατεβάσει το χρόνο στο 0-100 km/h κάτω από τα 5,8”. Αυτό σημαίνει ότι το νέο Renault θα είναι πιο γρήγορο στην επιτάχυνση από τους βασικούς ανταγωνιστές του, το Civic Type R και το VW Golf GTI Clubsport S, που κατέχουν αντίστοιχα το σημερινό και το προηγούμενο ρεκόρ προσθιοκίνητων στο ’Ring.
 
Ο επικεφαλής της Renault Sport, Patrice Ratti, είχε δηλώσει πέρσι στο Autocar ότι το Trophy θα πρόσφερε κι αυτό την επιλογή ανάμεσα στο χειροκίνητο κιβώτιο και το EDC διπλού συμπλέκτη, όπως το απλό RS. Θα έχει την πιο σπορ ανάρτηση Cup, το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό και ελαφρούς τροχούς 19” πάνω σε αλουμινένιες πλήμνες ώστε να μειωθεί το μη φερόμενο βάρος.

Η προσπάθεια για το ρεκόρ στο Nürburgring θα λάβει χώρα λίγο πριν ή λίγο μετά το αναμενόμενο ντεμπούτο του μοντέλου, τον Οκτώβριο.

Ο Ratti είχε πει πως, παρά το γεγονός ότι οι επιδόσεις του Mégane RS έρχονται σε δεύτερη μοίρα μετά την οδηγική απόλαυση, «μια έκδοση RS Trophy ήδη δείχνει πολύ ενδιαφέρουσα». Και είχε προσθέσει: «Όσο μπορούμε να κάνουμε το αυτοκίνητο πιο γρήγορο χωρίς να ξεφεύγουμε από το πλαίσιο των κανονισμών, θα δοκιμάσουμε να σπάσουμε μερικά ρεκόρ».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Renault Mégane RS

Η επίδραση της Renault Sport στην εξωτερική εμφάνιση του Mégane RS ήταν πολύ συγκρατημένη σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του, όπως το ακραίο Type R. Επομένως, είναι πιθανό το αμάξωμα του Trophy να έχει αλλαγές που να τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του – αν και η μόνη προφανής μετατροπή που βλέπουμε στο πρωτότυπο εξέλιξης είναι ένας αεραγωγός «σκούπα» στο καπό.

Όμως, αν το αυτοκίνητο πάει για ρεκόρ στο ’Ring, μάλλον θα χρειαστεί κάποιες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις. Η μεγάλη πίσω πτέρυγα του Civic Type R αναπτύσσει έως και 30 kg κατακόρυφης φόρτισης, οπότε αν το Mégane θέλει να βελτιώσει το 7’ 43” 8 στο γύρο που έχει γράψει το Honda, θα πρέπει τουλάχιστον να έχει αναβαθμισμένο το εμπρός σπόιλερ και τον πίσω διαχύτη.

Η εξέλιξη του Mégane RS δεν θα σταματήσει στο Trophy. Αναμένεται αργότερα και έκδοση Trophy R, χωρίς πίσω καθίσματα, με αγωνιστικού τύπου μπάκετ μπροστά, λιγότερη ηχομόνωση, επένδυση Alcantara στο τιμόνι και ειδικά αυτοκόλλητα στο αμάξωμα.

Sam Sheehan, Autocar