Renault 4 Savane 4x4: Πράσινο φως για την παραγωγή του;
Ο Fabrice Cambolive βλέπει την τετρακίνητη εκδοχή του Renault 4 ως «έξτρα πλεονέκτημα» για την γκάμα των μικρών EV της Renault – Απόφαση για παραγωγή μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο να περάσει στην παραγωγή το Renault 4 Savane 4x4, με τη διοίκηση της γαλλικής φίρμας να βλέπει θετικά την προσθήκη μιας τετρακίνητης έκδοσης στο νέο ηλεκτρικό SUV.
Ο CEO της Renault, Fabrice Cambolive, επιβεβαίωσε ότι η τελική απόφαση για το αν το πρωτότυπο θα αποκτήσει εμπορική συνέχεια αναμένεται να ληφθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Μιλώντας στο περιθώριο της εκδήλωσης Car of the Year 2026 στη Βαρκελώνη, ο Cambolive ξεκαθάρισε ότι υποστηρίζει ενεργά την προοπτική παραγωγής του Renault 4 Savane 4x4, χαρακτηρίζοντάς το ως ένα από τα «κερασάκια στην τούρτα» της νέας γενιάς μικρών ηλεκτρικών μοντέλων της Renault.
Ο Fabrice Cambolive πιέζει για την τετρακίνητη έκδοση που θα διευρύνει την απήχηση του Renault 4 σε Βόρεια Ευρώπη και όχι μόνο
Σύμφωνα με τον ίδιο, μια τέτοια έκδοση θα μπορούσε να διευρύνει την εμπορική απήχηση του Renault 4, ιδιαίτερα σε αγορές της Βόρειας Ευρώπης, όπου η τετρακίνηση θεωρείται σημαντικό πλεονέκτημα.
Τεχνικά, η φιλοσοφία του 4x4 διαφέρει από τα παραδοσιακά συστήματα τετρακίνησης. Το Renault 4 Savane 4x4 υιοθετεί έναν επιπλέον ηλεκτρικό κινητήρα στον πίσω άξονα, εξασφαλίζοντας κίνηση και στους τέσσερις τροχούς χωρίς μηχανική σύνδεση μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Πρόκειται για λύση που ταιριάζει στη λογική των σύγχρονων EV, προσφέροντας καλύτερη πρόσφυση και ευελιξία, χωρίς σημαντικές επιπτώσεις σε βάρος ή πολυπλοκότητα.
Ο Cambolive ανέφερε ότι μέχρι στιγμής η όποια καθυστέρηση στην απόφαση δεν οφείλεται σε τεχνικά εμπόδια, αλλά σε ζητήματα στρατηγικών προτεραιοτήτων, καθώς η Renault καλείται να σταθμίσει προσεκτικά τις επενδύσεις της στην ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά των ηλεκτρικών.
Το Renault 4 εντάσσεται σε μια τριάδα νέων ηλεκτρικών μοντέλων με έντονες αναφορές στο παρελθόν της μάρκας, μαζί με το ήδη παρουσιασμένο Renault 5 και το επερχόμενο Renault Twingo. Παρά τη ρετρό αισθητική που χαρακτηρίζει αυτά τα μοντέλα, ο CEO της Renault ξεκαθάρισε ότι η «επιστροφή στο παρελθόν» δεν αποτελεί κανόνα για το μέλλον της εταιρείας.
Όπως τόνισε, η ρετρό προσέγγιση έχει νόημα μόνο όταν οι διαστάσεις και το συνολικό πακέτο το επιτρέπουν και όταν προσθέτει συναισθηματική αξία, βοηθώντας παράλληλα στην προσέλκυση αγοραστών που διστάζουν να περάσουν στην ηλεκτροκίνηση. Αντίθετα, τα επόμενα μοντέλα της Renault σε υψηλότερες κατηγορίες θα έχουν σαφώς πιο προοδευτικό χαρακτήρα και δεν θα βασίζονται σε σχεδιαστικές αναφορές του παρελθόντος.
Σε πιο γενικό επίπεδο, ο Fabrice Cambolive υπογράμμισε ότι ο βασικός άξονας της φιλοσοφίας της Renault παραμένει η «joie de vivre», η χαρά της ζωής, με τη μάρκα να αντλεί έμπνευση από τα 125 χρόνια ιστορίας και αξιών της και όχι αποκλειστικά από εμβληματικά μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών.




