ferrari electric
node/38006

Πληροφορίες για το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Ferrari

Αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2025 με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και σιλουέτα grand tourer.

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής από το Maranello αναμένεται να παρουσιαστεί το 2025, όμως οι πρώτες πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έχουν ήδη αρχίσει να διαρρέουν στο διαδίκτυο από σκίτσα που κατέθεσε η εταιρεία για σχετικές πατέντες.

Η ηλεκτρική Ferrari θα είναι είτε διθέσια είτε 2+2, με σιλουέτα που θα παραπέμπει στην 812 Superfast (μακρύ καπό, μετατοπισμένη προς τα πίσω καμπίνα και κοντοί πρόβολοι). Κυριότεροι ανταγωνιστές της στην αγορά θα είναι η Porsche Taycan και το επερχόμενο Tesla Roadster.

Ένας ηλεκτροκινητήρας σε κάθε τροχό θα προσφέρει τετρακίνηση, επιτρέποντας εξελιγμένες δυνατότητες torque vectoring. Η Ferrari έχει ήδη εξελίξει παρόμοια τεχνολογία για την υβριδική SF90 Stradale, η οποία συνδυάζει twin tubo V8 4,0 λίτρων με τρεις ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 1.000 PS. Στην επίσημη παρουσίαση της SF90 Stradale, ο CEO της Ferrari, Louis Camilleri, είχε αναφερθεί στο μοντέλο ως «το πρώτο βήμα σε μια κατεύθυνση την οποία θα ακολουθήσει η Ferrari με ακλόνητη συγκέντρωση και αυτοπεποίθηση.»

ferrari electric

Όπως δήλωσε πέρυσι στο Autocar ο CTO της Ferrari, Michael Leiters, οι προτεραιότητες για το ηλεκτρικό μοντέλο θα είναι το να κρατηθεί χαμηλά το βάρος και να εξασφαλιστεί μια υψηλή τελική ταχύτητα, ενώ είχε προσθέσει: «Αυτή τη στιγμή η τεχνολογία δεν έχει ωριμάσει αρκετά. Αν δείτε τις απαιτήσεις των πελατών, το πιο σημαντικό πράγμα είναι ο ήχος. Σήμερα υπάρχει επίσης πρόβλημα με την ηλεκτρική αυτονομία, κάτι που σε ένα σπορ μοντέλο είναι πρόβλημα.»

Πηγή: Taycan EV ForumAutocar

TAGS
node/39450

Nissan Ariya: Με σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE [video]

Το Ariya, το νέο ηλεκτρικό SUV της Nissan θα κάνει πρεμιέρα στις 15 Ιουλίου.

Σάββατο, 11 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Nissan Ariya: Με σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE [video]

Η Nissan μας προετοιμάζει για την πρεμιέρα του Ariya που είναι προγραμματισμένη για τις 15 Ιουλίου (8.00 ώρα Ελλάδος) με ένα αποκαλυπτικό video-teaser.

Όπως μπορούμε να διακρίνουμε από τα γρήγορα πλάνα, τα φώτα LED της έκδοσης παραγωγής του Ariya είναι σχεδόν πανομοιότυπα με αυτά του πρωτοτύπου, με την καλυμμένη γρίλια ανάμεσά τους να αποτελεί ασπίδα για τους αισθητήρες του πακέτου συστημάτων υποβοήθησης ProPILOT 2.0. Αντίστοιχα, τα πίσω φώτα ενώνονται με μια λωρίδα LED ενώ στο προφίλ έχουν διατηρηθεί τα τόξα σε μαύρη απόχρωση πάνω από τους θόλους των τροχών που υπενθυμίζουν τον SUV χαρακτήρα του μοντέλου.

Ένα ακόμη νέο είναι η πρεμιέρα του συστήματος τετρακίνησης e-4ORCE της Nissan με δύο ηλεκτροκινητήρες (ένα σε κάθε άξονα). Οι τελευταίες πληροφορίες για το Ariya κάνουν λόγο για αυτονομία της τάξεως των 480 km και τιμή αγοράς υψηλότερη από το αντίστοιχου μεγέθους Qashqai.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Nissan μείνετε συντονισμένοι στο drive.gr.

 

node/39449

Η Ferrari έχασε τα δικαιώματα για το σχέδιο της 250 GTO

Άλλες εταιρείες μπορούν πλέον να αντιγράψουν ελεύθερα το εμβληματικό μοντέλο από το Maranello.

Σάββατο, 11 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Η Ferrari έχασε τα δικαιώματα για το σχέδιο της 250 GTO

Η Ferrari έχασε τη δικαστική μάχη για τα δικαιώματα του σχεδίου της 250 GTO - ενός από τα διασημότερα και ακριβότερα κλασικά μοντέλα στην ιστορία - ανοίγοντας το δρόμο σε ανεξάρτητους κατασκευαστές να παράξουν τα δικά τους αντίγραφα. Η νέα απόφαση του Γραφείου Πνευματικών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), έρχεται ένα χρόνο μετά από την απαγόρευση κατασκευής ρέπλικας από ιταλικό δικαστήριο που αναγνώρισε την Ferrari 250 GTO ως έργο τέχνης!.

Η ιστορία ξεκίνησε από την Ares Design, μια εταιρεία από τη Modena, που αμφισβήτησε την κατοχύρωση πατέντας της Ferrari για το σχέδιο της 250 GTO. Η τελευταία ανανεώθηκε από την Ferrari το 2008, όμως όπως ισχυρίζονται οι δικηγόροι της Ares Design, αυτό έγινε με στόχο να εμποδίσει άλλους κατασκευαστές από το να παράγουν και να διαθέτουν προς πώληση παρόμοια σπόρσκαρς (συμπεριλαμβανομένων και των δικών τους). Το βασικό επιχείρημα με το οποίο τελικά συμφώνησε και το δικαστήριο, είναι πως από το 1964 μέχρι σήμερα, η Ferrari δεν έχει χρησιμοποιήσει τα πνευματικά δικαιώματα της 250 GTO σε αυτοκίνητο παραγωγής, κάτι που επιτρέπει την αμφισβήτησή της νέας κατοχύρωσής τους.

Παρόλα αυτά, η Ferrari κατάφερε να διατηρήσει τα πνευματικά δικαιώματα για το σχέδιο της 250 GTO όσον αφορά τα παιχνίδια και τις μινιατούρες αυτοκινήτων, καθώς αυτές παράγονται σε μεγάλους αριθμούς όλα αυτά τα χρόνια.

Μεταξύ 1962 και 1964, από το εργοστάσιο στο Maranello βγήκαν μόλις 36 μονάδες της Ferrari 250 GTO, που είναι για πολλούς το ομορφότερο αυτοκίνητο της Ferrari. Οι αμέτρητες επιτυχίες στους αγώνες, η σπανιότητα, ο ατμοσφαιρικός V12 και η εμβληματική σχεδίαση, καθιστούν την 250 GTO κάτι σαν ιερό δισκοπότηρο για τους συλλέκτες αυτοκινήτων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως το 2018, μια 250 GTO του 1962 δημοπρατήθηκε έναντι $48,4 εκατομμυρίων, ενώ μια άλλη 250 GTO του 1963 πουλήθηκε εκτός δημοπρασίας σε τιμή που λέγεται ότι έφτασε τα $70 εκατομμύρια.

Δε γνωρίζουμε αν η Ferrari θα ασκήσει έφεση στη συγκεκριμένη απόφαση, ενώ μένει να δούμε αν η Ares Design θα εκμεταλλευτεί την κατάσταση για να κατασκευάσει τη δική της μοντέρνα εκδοχή της 250 GTO.