node/13819

Περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες για το νέο Honda NSX

Το πολυανάμενο ιαπωνικό supercar μας αποκαλύπτει μερικές ακόμα από τις πτυχές που θα μας κάνουν να το θαυμάζουμε για χρόνια
Οι πρώτες επίσημες εικόνες του Honda NSX, καθώς και τα βασικά του χαρακτηριστικά είδαν τα φώτα της δημοσιότητας στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Detroit (ΝΑΙΑS), βεβαίως ως Acura NSX. Πρόσφατα, έγιναν γνωστές περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες γύρω από το ιαπωνικό σούπερκαρ, στο παγκόσμιο συνέδριο του Society of Automotive Engineers 2015.
 
Ξεκινώντας από τα βασικά, πρέπει να έχουμε στο μυαλό πως το νέο υβριδικό Honda NSX έχει ούτε λίγο ούτε πολύ τέσσερις κινητήρες με συνολική διαθέσιμη ισχύ κοντά στους 550 ίππους. Οι τρεις είναι ηλεκτροκινητήρες και ο τέταρτος είναι εσωτερικής καύσης, χωρητικότητας 3,5 λίτρων. Ο τελευταίος θα είναι τοποθετημένος πίσω από την πλάτη του οδηγού. Πρόκειται για ένα διπλά υπετροφοδοτούμενο V6, με συνδυασμό άμεσου και έμμεσου ψεκασμού καυσίμου, καθώς και με τεχνολογία ξηρού κάρτερ, ειδικά μελετημένη ώστε να διατηρεί πολύ χαμηλά το κέντρο βάρους. Ο V6 θα συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εννέα σχέσεων, όμως ανάμεσά τους, απευθείας πάνω στο στρόφαλο, επενεργεί ο ένας εκ των τριών ηλεκτροκινητήρων. Το συνδυασμένο τους αποτέλεσμα αφορά αποκλειστικά τους πίσω τροχούς. Άλλωστε για τους δυο εμπρός μας αρκούν οι δυο ηλεκτροκινητήρες. 
 
Η τετρακίνηση του Honda NSX έχει το μοναδικό χαρακτηριστικό της απόλυτα άμεσα διαθέσιμης ροπής των δυο ηλεκτροκινητήρων. Εδώ η έννοια του torque vectoring περνάει σε εντελώς επόμενο επίπεδο, καθώς το κεντρικό σύστημα ελέγχου με το εντυπωσιακό όνομα Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive, μπορεί να ζητήσει ακριβώς όση ροπή χρειάζεται σε κάθε ένα από τους εμπρός τροχούς, και να την πάρει ακαριαία. Τουλάχιστον στη θεωρία, ξεπερνά με μεγάλη ευκολία κάθε σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κεντρικού διαφορικού, λύνοντας μια και καλή το γόρδιο δεσμό της κατανομής της ροπής. Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Honda, η σχεδίαση της εμπρός ανάρτησης διπλών ψαλιδιών, με διπλούς κάτω βραχίονες ελέγχου, είναι τέτοια ώστε να απομονώνει τις όποιες υποψίες torque steer από τους ηλεκτροκινητήρες. Έτσι ώστε να αφήνει απόλυτα ανεπηρέαστη την πληροφόρηση που φτάνει στον οδηγό, μέσω του συστήματος διεύθυνσης μεταβλητού λόγου μετάδοσης. 
 
Βέβαια, γνωρίζοντας πως οι στόχοι έχουν τεθεί πολύ ψηλά, στην κατηγορία των supercar, περιμέναμε περισσότερα και δεν διαψευστήκαμε. Ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι του NSX είναι το εντελώς καινοτόμο πλαίσιό του. Σύμφωνα με τον Ted Klaus, αρχιμηχανικό και υπεύθυνο παγκόσμιας εξέλιξης του NSX, η τελική επιλογή για το πλαίσιο δεν ήταν μια εύκολη απόφαση. Υπήρξαν σκέψεις για εντελώς αλουμινένια κατασκευή ή ακόμα και για ένα ανθρακονημάτινο αυτοφερόμενο, όμως η τελική απόφαση έπρεπε να συνδυάζει το χαμηλότερο δυνατό βάρος, την καλύτερη δυνατή ακαμψία και βέβαια τη δυνατότητα να φιλοξενήσει τα υποσυστήματα των υβριδικών συστημάτων.

Το χωροδικτύωμα πολλαπλών υλικών που προέκυψε κατά την εξέλιξη, είναι μοναδικό όχι τόσο για τη σχεδίαση, όσο για τον τρόπο κατασκευής του. Πιο συγκεκριμένα, χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε πλαίσιο η χύτευση με καλούπι που αποσυντίθεται. Η ορολογία είναι ablation casting και μοιάζει αρκετά με τις διαδικασίες χύτευσης με καλούπια άμμου (sand casting) που ακολουθούνται στα καπάκια και τα μπλοκ των απολύτως αλουμινένιων κινητήρων. Το σημαντικό πλεονέκτημα αυτής της διαδικασίας, είναι πως πέρα από τα παραδοσιακά πλεονεκτήματα της χύτευσης, δηλαδή τη ευελιξία στη σχεδίαση, την δυνατότητα ταχείας ψύξης οπότε και κατ’ επέκταση την υψηλή αντοχή, πετυχαίνει να διατηρεί στο υλικό χαρακτηριστικά ολκιμότητας και απορρόφησης ενέργειας, όπως θα συνέβαινε μέσω διέλασης.
 
 
Τα παραπάνω, με απλά λόγια σημαίνουν πως μπορεί να γίνει ευρύτερη χρήση κραμάτων αλουμινίου σε σημεία που μέχρι πρότινος αυτό ήταν είτε αδύνατο, είτε χωρίς σημαντικό όφελος σε βάρος. Με το νέο τρόπο χύτευσης, το κράμα αλουμινίου μπορεί να λειτουργήσει εξίσου καλά ως ζώνη παραμόρφωσης ή και ως υποπλαίσιο για τον κινητήρα. Φυσικά, ο κλωβός ασφαλείας εξακολουθεί να υποστηρίζεται από ατσάλι πολύ υψηλής αντοχής, σε σημεία όπως η ειδικά σχεδιασμένη για αντοχή και ορατότητα εμπρός κολόνα.
 
Το θερμικό φορτίο ενός τόσο μηχανολογικά περίπλοκου οχήματος δεν ήταν καθόλου απλή υπόθεση. Η ψύξη τεσσάρων κινητήρων, ένας εκ των οποίων διπλά υπερτροφοδοτούμενος, καθώς και των μπαταριών του υβριδικού συστήματος, δε συνάδει απαραίτητα με τη βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση. Η υπολογιστική ρευστοδυναμική είχε τον πρώτο λόγο για ότι μένει κρυφό κάτω από την εξωτερικό περίβλημα του NSX και πίσω από τις γρίλιες του εμπρός προφυλακτήρα. Το τελικό σύστημα ψύξης αποτελείται από 10 αερόψυκτους εναλλάκτες θερμότητας (κοινώς ψυγεία).

Ο V6 έχει τις μεγαλύτερες ανάγκες οπότε χρησιμοποιεί 3 ψυγεία (δυο πλευρικά και το μεγάλο κεντρικό) και 2 intercooler. Ένας εναλλάκτης σε κάθε εμπρός πλευρά αφορά τον αντίστοιχο ηλεκτροκινητήρα, ενώ άλλοι δυο εναλλάκτες ψύχουν το αυτόματο κιβώτιο DCT 9 σχέσεων. Το τελευταίο ψυγείο χρησιμοποιείται για το σύστημα κλιματισμού και για την ψύξη των κυκλωμάτων και των μπαταριών. Όλη η παραπάνω θερμική «αναταραχή», δεν προκαλεί καμία ανησυχία στους υπεύθυνους της αεροδυναμικής απόδοσης του NSX. Σύμφωνα με τα πλάνα τους, η παραπάνω ροή ελέγχεται απόλυτα στον ειδικά σχεδιασμένο πίσω διαχύτη, όπου σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους στροβίλους, δημιουργούν την επιθυμητή κάθετη αεροδυναμική δύναμη, χωρίς να υπάρχει ανάγκη για κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα.  
 
Για να δούμε τι άλλο ακόμα μας έχουν κρατήσει για έκπληξη οι Ιάπωνες…
 
TAGS
node/39931

Έρχεται το ανανεωμένο Mitsubishi Eclipse Cross

Αισθητικό φρεσκάρισμα για το Eclipse Cross που πρωταγωνιστεί στη γκάμα SUV της Mitsubishi.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Έρχεται το ανανεωμένο Mitsubishi Eclipse Cross

Η Mitsubishi δημοσίευσε το πρώτο teaser για το ανανεωμένο Eclipse Cross που φρεσκάρεται αισθητικά για να συνεχίσει την εμπορική του πορεία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 AWD

Το Eclipse Cross πρωτοπαρουσιάστηκε το 2017 ως ένα SUV με σχεδιαστικές λεπτομέρειες (και όνομα) που παραπέμπουν σε κουπέ. Για την ανανεωμένη του εκδοχή, οι σχεδιαστές πήραν έμπνευση από το Mitsubishi e-Evolution Concept (2017). Η σιλουέτα παραμένει ίδια, όμως η ανασχεδιασμένη μάσκα αποκτά πιο λεπτά φώτα LED και ελαφρώς διαφορετικό προφυλακτήρα που διατηρεί τα χρωμιωμένα διακοσμητικά.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο πίσω μέρος το οποίο είχε δεχτεί και την πιο έντονη κριτική στο υφιστάμενο μοντέλο. Όπως βλέπουμε από την αντανάκλαση στο teaser, στην ουρά δεν υπάρχει πλέον διπλό παρμπρίζ, ενώ τα φώτα δεν ενώνονται μεταξύ τους, έχουν πιο συμβατικό σχήμα και διαφορετική υπογραφή LED.

Mitsubishi Eclipse Cross

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου, το ανανεωμένο Mitsubishi Eclipse Cross θα κυκλοφορήσει στην αγορά των ΗΠΑ μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021. Όσο για την αγορά της Ευρώπης, δε γνωρίζουμε πότε και αν θα έρθει, καθώς υπάρχουν φήμες για κατάργηση των SUV από τη γκάμα της στη Γηραιά Ήπειρο. Εκτός από το Eclipse Cross, η Mitsubishi ετοιμάζει και τη νέα γενιά του Outlander που θα παρουσιαστεί το δεύτερο τρίμηνο του 2021.

[Πηγή: Mitsubishi]

node/39930

Επίσημο: Ανανεωμένη Ferrari Portofino M [video]

H Portofino γίνεται ακόμα πιο ποθητή χάρη στην αυξημένη ισχύ και τις διακριτικές αισθητικές επεμβάσεις.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: Ανανεωμένη Ferrari Portofino M [video]

Η Ferrari παρουσίασε σήμερα διαδικτυακά την Portofino M (Modificata) - την ανανεωμένη έκδοση του βασικού της GT Spider με μεταλλική αναδιπλόυμενη οροφή που αποκτά ελαφρώς φρεσκαρισμένη εμφάνιση, περισσότερη ισχύ από τον υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα και νέο αυτόματο κιβώτιο από τη συγγενική Ferrari Roma. Αυτό είναι το πρώτο νέο μοντέλο της Ferrari που παρουσιάζεται μετά από την κρίση του Covid-19 και αποτελεί σημείο επανεκκίνησης για τη φίρμα από το Maranello.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Ferrari Roma

Αισθητικά, η Portofino M αποτελεί ένα διακριτικό facelift του προκατόχου της με ανασχεδιασμένο εμπρός και πίσω τμήμα. Στη μάσκα, ο νέος προφυλακτήρας έχει μεγαλύτερες πλευρικές εισαγωγές αέρα και μια νέα λειτουργική εσοχή μπροστά από τους τροχούς η οποία αποτελεί οπτική συνέχεια της πλευρικής εσοχής. Ελαφρώς διαφορετική είναι και η γρίλια που φιλοξενεί το έμβλημα της Ferrari με αλουμινένια στοιχεία.

Στο προφίλ η μυώδης σιλουέτα ενισχύεται από τους νέους τροχούς με πέντε ακτίνες και διχρωμία. Πίσω, ο νέος προφυλακτήρας είναι ελαφρώς πιο κοντός ενώ έχει περισσότερες καμπύλες, ανασχεδιασμένο διαχύτη (προαιρετικά από ανθρακονήματα) και τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης.

Ferrari Portofino M

Και αφού καλύψαμε τις αισθητικές επεμβάσεις ας δούμε τι κρύβεται κάτω από το καπό της Portofino M. Όπως περιμέναμε, ο αναβαθμισμένος υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας χωρητικότητας 3.855 cc πλέον αποδίδει 620 PS στις 7.500 rpm (δηλαδή 20 PS περισσότερους από την απερχόμενη Portofino και ίδια ισχύ με την πιο πρόσφατη Roma) και 760 Nm.

Όσον αφορά τις επεμβάσεις στον κινητήρα, ένα νέος αισθητήρας επέτρεψε την αύξηση της μέγιστης ταχύτητας περιστροφής της τουρμπίνας κατά 5.000 rpm, ενώ η προσθήκη φίλτρου GPF στην εξάτμιση έχει ως αποτέλεσμα να είναι σύμφωνος με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro-6D. Παρόλα αυτά, η Ferrari κάνει λόγο για εξαιρετική ηχητική εμπειρία χάρη στη νέα εξάτμιση με αφαίρεση των σιλανσιέ και νέες βαλβίδες οβάλ σχήματος.

Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω του νέου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων που αντικαθιστά το προηγούμενο σασμάν 7 σχέσεων βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου. Όπως αναφέρει η Ferrari, το κιβώτιο έχει μακρύτερη κλιμάκωση σε σύγκριση με αυτό της SF90 Stradale αλλά και μια μηχανική όπισθεν (στην SF90 η οπισθεν γίνεται με ηλεκτρική ενέργεια).

Σύμφωνα με τη Ferrari, οι βελτιώσεις έχουν θετικό αντίκτυπο και στις επιδόσεις, με την επιτάχυνση 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 3,45" (αντί για 3,5") και τα 0-200 km/h να έρχονται σε 9,8" (αντί για 10,8").

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Ferrari Portofino

Ferrari Portofino M

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη με τις δύο οθόνες να πλαισιώνουν το αναλογικό στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων, το τριάκτινο τιμόνι να ενσωματώνει πλήκτρα για τις περισσότερες λειτουργίε του οχήματος, την κεντρική οθόνη αφής 10,25" να φιλοξενεί το infotainment και μια δεύτερη - προαιρετική - οθόνη αφής 7" να βρίσκεται μπροστά από το συνοδηγό. 

Όπως και πριν, μια αλουμινένια λωρίδα χωρίζει το ταμπλό σε δύο μέρη, το πάνω φιλοξενεί τον πίνακα οργάνων και τους στρογγυλούς αεραγωγούς ενώ το κάτω φιλοξενεί όλα τα χειριστήρια. Τα καθίσματα (προαιρετικά κλιματιζόμενα με θέρμανση για το λαιμό) έχουν δομή από μαγνήσιο και οι μικρές τους διαστάσεις έχουν απελευθερώσει λίγο περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες που μάλλον θα είναι παιδιά καθώς το μοντέλο δεν χαρακτηρίζεται κανονικό τετραθέσιο.

Ο οδηγός έχει πρόσβαση στις διάφορες λειτουργίες οδήγησης μέσω του γνωστού Manettino που προσφέρει πλέον πέντε επιλογές (Wet, Comfort, Sport, Race και ESC-Off). Από πλευράς συστημάτων έχουμε το Side Slip Control (SSC) έκτης γενιάς που ενσωματώνει τα υποστήματα E-Diff, F1-TCS, SCM-E Frs και Ferrari Dynamic Enhancer (FDE). Το τελευταίο είναι ενεργό μόνο στην λειτουργία οδήγησης Race και ελεγχει την υδραυλική πίεση των φρένων κάνοντας τη συμπεριφορά του στο όριο πιο προβλέψιμη. Διαφορετικό είναι και το πεντάλ των φρένων με προοδευτική αίσθηση και μικρότερη διαδρομή κατά 10% για ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια.

Τέλος, τα συστήματα υποβοήθησης και ασφαλείας που ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό της Portofino M είναι τα εξής: Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, Predictive Emergency Brake System, Blind Spot Monitoring, Lane Departure Warning, Automatic High Beam, Traffic Sign Recognition και Rear Cross Traffic Alert.

[Πηγή: Ferrari]