Nissan GT-R: Ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα για τη νέα γενιά
Η ιαπωνική μάρκα επανεξετάζει τα σχέδιά της για τον ηλεκτρικό διάδοχο του εμβληματικού της μοντέλου, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να ακολουθήσει διαφορετική κατεύθυνση από πρωτότυπο Hyper Force των 1.360 ίππων.
Η Nissan φαίνεται να επαναπροσδιορίζει τη στρατηγική της σχετικά με το μέλλον του GT-R, καθώς επανεξετάζει το ενδεχόμενο ενός αμιγώς ηλεκτρικού διαδόχου βασισμένου στο εντυπωσιακό πρωτότυπο Hyper Force του 2023.
Το Hyper Force, που είχε παρουσιαστεί ως ένα «απτό, διαυγές όνειρο», αποτελούσε ένα ριζοσπαστικό δείγμα για το πώς θα μπορούσε να εξελιχθεί η θρυλική σειρά GT-R. Με τετρακίνηση, στερεάς κατάστασης μπαταρίες και ισχύ 1.360 ίππων, αποτύπωνε μια φουτουριστική, σχεδόν εξωπραγματική εκδοχή του «Godzilla».
Το μέλλον του Nissan GT-R παραμένει θολό, αλλά η σκιά του είναι αρκετή για να κρατά ζωντανό τον θρύλο
Κατά την παρουσίασή του, οι επικεφαλής της Nissan είχαν δηλώσει ότι η ιδέα θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μοντέλο παραγωγής έως το 2030, αποτελώντας τον ηλεκτρικό διάδοχο του R35 GT-R, ο οποίος ολοκλήρωσε την πορεία του στις αρχές του 2025 έπειτα από 17 χρόνια στις εκθέσεις.
Ωστόσο, όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο Guillaume Cartier, επικεφαλής προϊόντων της μάρκας, «η Nissan εξερευνά διαφορετικές κατευθύνσεις» για την επόμενη γενιά του GT-R.
«Πιστεύω βαθιά σε αυτό το project, καθώς ήμουν υπεύθυνος για το λανσάρισμα του GT-R στην Ευρώπη. Όμως προς το παρόν δεν υπάρχει ξεκάθαρο πλάνο για ένα νέο σούπερκαρ», πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο Cartier.
Η δήλωση αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου οι κατασκευαστές premium και σπορ αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν μειωμένη παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά μοντέλα στις συγκεκριμένες κατηγορίες.
Χαρακτηριστικά, η Maserati ακύρωσε φέτος τα σχέδιά της για μια ηλεκτρική εκδοχή του MC20, η Lotus καθυστέρησε την παρουσίαση του ηλεκτρικού διαδόχου της Emira, η Porsche παρατείνει τη ζωή των θερμικών εκδόσεων 718, ενώ η Polestar έχει βάλει «στον πάγο» το project του 6, του ηλεκτρικού της ρόουντστερ.
Αν και ο Cartier δεν επιβεβαίωσε αν αυτή η τάση επηρεάζει τη στρατηγική της Nissan, παραδέχτηκε ότι η λήψη απόφασης για το νέο GT-R δεν αποτελεί προτεραιότητα, καθώς πρόκειται για μοντέλο με περιορισμένο εμπορικό ενδιαφέρον.
«Υπάρχουν τρεις βασικές αγορές σπορ αυτοκινήτων στην Ευρώπη -το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και η Γερμανία. Οι υπόλοιπες χώρες αγαπούν αυτά τα μοντέλα, αλλά δεν διαθέτουν πραγματική αγορά για αυτά», εξήγησε.
Παρά ταύτα, ο ίδιος άφησε να εννοηθεί ότι το GT-R θα μπορούσε να έχει ρόλο «halo car» -ένα εμβληματικό μοντέλο που ενισχύει τη φήμη και το κύρος της μάρκας, χωρίς να προσδοκά σε έσοδα.
«Η επιρροή και η αναγνωρισιμότητα που προσφέρει ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι σημαντική για τη μάρκα, γι’ αυτό και εξετάζουμε όλες τις επιλογές», δήλωσε.
Έτσι, το μέλλον του R36 GT-R παραμένει ανοιχτό: είτε θα αποτελέσει την ηλεκτρική συνέχεια ενός θρύλου, είτε θα επιστρέψει σε πιο συμβατικές μορφές κινητήρων. Όπως και να έχει, η Nissan δείχνει αποφασισμένη να διατηρήσει ζωντανό το πνεύμα του εμβληματικού της μοντέλου, απλώς δεν έχει αποφασίσει ακόμα ποιον δρόμο θα ακολουθήσει.




