Νέο Toyota Prius με plug-in hybrid σύνολο και 223 PS

Νέο Toyota Prius με plug-in hybrid σύνολο και 223 PS

Το 5ης γενιάς Toyota Prius είναι γεγονός, με τον πρώτο διδάξαντα στον τομέα των υβριδικών οχημάτων να επιστρέφει στην Ευρώπη το 2023 ενσωματώνοντας αποκλειστικά plug-in hybrid τεχνολογία και πολλές ακόμα καινοτομίες.

Από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς το 1997, η Toyota έχει πουλήσει παγκοσμίως περισσότερα από 5 εκατ. Prius «εξοικονομώντας» κάτι παραπάνω από 82 εκατ. τόνους CO2. Περίπου 25 χρόνια μετά, το Prius, στην 5η του πλέον γενιά, δε θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν. 

Με νέα σχεδιαστική ταυτότητα εντός και εκτός αλλά και με ένα plug-in hybrid σύστημα κίνησης για την Ευρώπη, δε στοχεύει σε τίποτα λιγότερο από μια -τουλάχιστον- ανάλογη εμπορική πορεία με αυτήν των προκατόχων του. 

Toyota Prius

Αισθητικά, το νέο Prius είναι άμεσα αναγνωρίσιμο αλλά συνάμα και τόσο διαφορετικό σε σχέση με το παρελθόν. Η κεκλιμένη πίσω οροφή χαρίζει στο αυτοκίνητο μια κουπέ νότα, με τη σιλουέτα συνολικά να έχει ένα σφηνοειδές, αεροδυναμικό σχήμα. 

Το ύψος του αμαξώματος έχει μειωθεί κατά 50 mm, ενώ αντίθετα, αυξήθηκε κατά 50 mm το μεταξόνιο προκειμένου να συνδράμει στη βελτίωση των χώρων. Το δε μήκος, είναι ελαφρώς μικρότερο σε σχέση με την προκάτοχη γενιά κατά 46 mm, με το πλάτος να αυξάνεται κατά 22 mm. Το ηλιακό πάνελ που βλέπετε στην οροφή αναμένεται να ανήκει στον έξτρα εξοπλισμό, με την Toyota να υποστηρίζει ότι δύναται να συνδράμει με έως και 800 km ενέργειας ετησίως στο όχημα!

Toyota Prius  

Νέα σε σχεδίαση αλλά και υλικά όμως είναι και η καμπίνα του Prius 5ης γενιάς. Οι αισθητικές επιρροές από το επίσης νέο bZ4X είναι εμφανείς με την Toyota να διαχωρίζει ουσιαστικά το εσωτερικό σε τρία διαφορετικά τμήματα: το περιβάλλον, το χώρο για τον οδηγό και το ταμπλό. 

Οι οθόνες είναι δύο, με τη βασική να είναι 7’’ και να βρίσκεται εμπρός από το οπτικό πεδίου του οδηγού, ενώ η κεντρική του συστήματος πολυμέσων έχει διαγώνιο 12,3’’. Το «παρών» φυσικά στη νέα γενιά Prius δίνει και η γνωστή σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης της Toyota, Safety Sense.

Κάτω τώρα από το εντυπωσιακό περιτύλιγμα, το νέο Prius «πατά» πάνω στο δάπεδο GA-C, που ενσωματώνεται στην γνωστή αρχιτεκτονική TNGA της Toyota και προσφέρει στο μοντέλο σύμφωνα με τους Ιάπωνες υψηλότερη ακαμψία, μικρότερο βάρος σε σχέση με το παρελθόν, αλλά και έξυπνες λύσεις στον τομέα της τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο.

Toyota Prius

Ο δίλιτρος κινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται πλέον το μοντέλο, αποδίδει 111 kW (151 PS) και συνεργάζεται με έναν νέο, ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια με ονομαστική απόδοση 120 kW (163 PS). Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος ανέρχεται στα 164 kW (223 PS).

Παρότι η Toyota δεν ανακοίνωσε προς ώρας τον πλήρη «κατάλογο» των τεχνικών χαρακτηριστικών του μοντέλου, δήλωσε ότι η ηλεκτρική του αυτονομία είναι αυξημένη πάνω από 50% σε σχέση με της υπάρχουσας γενιάς, που σημαίνει ότι το νέο Prius θα μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για σχεδόν 100 km.

Νέα επίσης, είναι και η μπαταρία ιόντων λιθίου που εφοδιάζει το όχημα, η οποία διαθέτει κυψέλες με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και μέγιστη χωρητικότητα 13,6 kWh (8,8 kWh της υπάρχουσας γενιάς).

Το νέο Toyota Prius αναμένεται να πατήσει ευρωπαϊκό έδαφος την Άνοιξη του 2023, με τους Ιάπωνες να ανακοινώνουν τις αναλυτικές τεχνικές πληροφορίες για το νέο τους μοντέλο τον επόμενο μήνα όπου και θα πραγματοποιηθεί το ντεμπούτο του στη Γηραιά ήπειρο.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Videos από το DRIVE