Νέα Toyota Corolla 2014, όλες οι λεπτομέρειες

Νέα Toyota Corolla 2014, όλες οι λεπτομέρειες

Η νέα Toyota Corolla εξελίχτηκε ως ένα αυθύπαρκτο μοντέλο, με ξεχωριστή θέση στην γκάμα του μεγαλύτερου κατασκευαστή του κόσμου, και όχι ως η σεντάν εκδοχή του Auris.

  • Η ενδέκατη γενιά του μικρομεσαίου Toyota που έχει το ρεκόρ πωλήσεων στην ιστορία της αυτοκίνησης
  • Από € 15.000 (1.33 με απόσυρση)
  • Στην Ελλάδα τον Αύγουστο
  • Κινητήρες βενζίνης 1.33 με 99 ίππους, 1.6 με 132 ίππους και πετρελαίου 1.4TD με 90 ίππους

Από το 1966 μέχρι και σήμερα, έχουν πουληθεί 40 εκατομμύρια αυτοκίνητα με το όνομα Corolla. Ωστόσο, από το 2006 και έπειτα αποτελεί τη σεντάν εκδοχή του χάτσμπακ Auris. Το νέο μοντέλο μάλιστα εξελίχθηκε και ως ένα αυθύπαρκτο μοντέλο, για τον οικογενειάρχη που θέλει χώρους αλλά και κάτι πιο προχωρημένο σχεδιαστικά.
Η νέα Corolla θα κατασκευάζεται σε 16 εργοστάσια και θα πωλείται σε 150 χώρες.

Πολυτέλεια και χώροι
Η αύξηση των διαστάσεων είναι σαφής. Το νέο Corolla είναι 8 cm μακρύτερο, 1,5 cm πιο φαρδύ, αλλά και μισό πόντο πιο χαμηλό από το προηγούμενο, έτσι ώστε να αποπνέει δυναμισμό και πολυτέλεια πριν ακόμα ανοίξεις την πόρτα του. Το συνολικό μήκος είναι πλέον 4,62 m, το πλάτος 1,78 και το ύψος 1,47 m. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις δεν έχουν αυξήσει το βάρος. Αντιθέτως, χάρη στη σωστή επιλογή υλικών, το νέο Corolla είναι περίπου πέντε κιλά ελαφρύτερο.

Η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Toyota ακολουθείται πιστά, με το πίσω μέρος να δένει μια χαρά με το υπόλοιπο. Η πρώτη ματιά σου αποκαλύπτει ένα αυτοκίνητο που μοιάζει πολύ με το Avensis, αλλά το Corolla έχει τις απαραίτητες λεπτομέρειες που του δίνουν τη δική του προσωπικότητα. Το χρώμιο, τα φώτα ημέρας και μερικές μυώδεις λεπτομέρειες δίνουν το στίγμα του.

Το μεγάλο βήμα πάντως έχει γίνει στην καμπίνα. Η αίσθηση που σου δίνει είναι σαφώς πιο premium, με τη σχεδίαση να ακολουθεί τα χνάρια του Auris. Είναι μεν συντηρητική, αλλά η συναρμολόγηση και η προσοχή στη λεπτομέρεια καλύπτουν κάθε απαίτηση. Βελτίωση υπάρχει και στη θέση οδήγησης, που έχει μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων. Η ρύθμιση ύψους του καθίσματος φτάνει πλέον τα 60 mm (+15) και η διαμήκης τα 260 mm (+20) για να μπορείς να βολεύεσαι ανεξάρτητα από τη σωματική διάπλασή σου.

Εκτός από την αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας, ζητούμενο ήταν και η αύξηση του διαθέσιμου χώρου στην καμπίνα. Γι’ αυτό και το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά δέκα ολόκληρα εκατοστά, τα οποία μεταφράζονται σε περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, αλλά και μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ που έφτασε τα 452 λίτρα. Μάλιστα, η Toyota λέει ότι ο χώρος για τα πόδια των πίσω είναι ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει μεγαλώσει παρά τη μείωση του πίσω προβόλου.

Μηχανική βελτίωση
Η γκάμα κινητήρων του νέου Corolla πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro5+. Κανείς τους δεν είναι καινούργιος, αλλά έχουν αναθεωρημένες ρυθμίσεις για τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης, της απόδοσης και των εκπομπών CO2, ενώ θα μερικοί θα είναι διαθέσιμοι και με σύστημα stop/start.

Βασικός κινητήρας είναι ο 1.300άρης που αποδίδει 99 ίππους και καίει 5,6 λίτρα/100 km, με εκπομπές CO2 129 g/km. Έπεται ο 1.600άρης με το σύστημα ελέγχου των βαλβίδων Valvematic που εκτός από το χρονισμό αλλάζει και το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής. Αποδίδει 132 ίππους και η επίσημη κατανάλωση που ανακοινώνει η Toyota είναι 6,0 λίτρα/100 km, με 139 g/km εκπομπές CO2. Ο τελευταίος κινητήρας για τη χώρα μας είναι ο 1.400άρης πετρελαίου των 90 ίππων, που επίσης ξέρουμε από τα Auris και Yaris. Ανάλογα με τον εάν υπάρχει σύστημα stop/start ή όχι, καταναλώνει κατά μέσο όρο από 3,8 έως 4,1 λίτρα/100 km κι εκπέμπει 99 έως 106 g/km CO2. Όλοι τους, θα συνεργάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Περισσότερο βάρος έπεσε και στο οδηγικό προφίλ του νέου Corolla. Η ανάρτηση εξακολουθεί να αποτελείται από γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Εμπρός όμως τα αμορτισέρ είναι νέα και με τέτοια σκληρότητα, έτσι ώστε να συνδυάζουν καλύτερα την άνεση με το κράτημα. Βελτιωμένο είναι και το τιμόνι. Έχει γίνει πιο γρήγορο, ενώ η Toyota υποστηρίζει ότι είναι και καλύτερο σε αίσθηση, με λιγότερες αντιδράσεις από το δρόμο.

Κι από Αύγουστο Corolla
Ο εξοπλισμός θα διαφέρει ανάλογα με την έκδοση. Θα είναι διαθέσιμη όμως η τελευταία λέξη της τεχνολογίας για ασφάλεια, με εφτά αερόσακους, ESP και ενεργά εμπρός προσκέφαλα, που δίνουν στην Toyota το ελεύθερο να έχει πολύ μεγάλες προσδοκίες από το crash test του EuroNCAP.

Οι παραγγελίες του νέου Corolla θα ανοίξουν στη χώρα μας τον Αύγουστο. Η τιμή αναμένεται να είναι στο επίπεδο του σημερινού μοντέλου, κάτι που σημαίνει από 15.000 ευρώ (με απόσυρση) για τη βασική έκδοση 1.33 των 99 ίππων, χωρίς να έχει κάποια προσφορά.

Για τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις, υπομονή μέχρι την Τετάρτη 10/7, οπότε και θα οδηγήσουμε τη νέα  Toyota Corolla στη Μαγιόρκα.

Η ΓΚΑΜΑ
Toyota Corolla 1.33 Κυβισμός 1.329 cc Ισχύς 99 PS ροπή 13,0 kgm κιβώτιο χειροκίνητο 6άρι κατανάλωση 5,6 lt/100 εκπομπές CO2 129 g/km 0-100 km/h 12,6” τελική ταχύτητα 180 km/h
Toyota Corolla 1.6 Κυβισμός1.598 cc Ισχύς 132 PS ροπή 16,3 kgm κιβώτιο χειροκίνητο 6άρι κατανάλωση 6,0 lt/100 εκπομπές CO2 139 g/km 0-100 km/h 10,0” τελική ταχύτητα 200 km/h
Toyota Corolla 1.4 D-4D Κυβισμός1.364 cc Ισχύς 90 PS ροπή 20,9 kgm κιβώτιο χειροκίνητο 6άρι κατανάλωση 3,8-4,1 lt/100 εκπομπές CO2 99-106 g/km 0-100 km/h 12,5” τελική ταχύτητα 180 km/h

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube