Νέα Skoda Octavia RS: Η ταχύτερη που κατασκευάστηκε ποτέ

Νέα Skoda Octavia RS: Η ταχύτερη που κατασκευάστηκε ποτέ

Η Skoda διευρύνει τις εκδόσεις με το λογότυπο RS, στην τρίτη γενιά της Octavia, και θα προσφέρει την πιο σπορ εκδοχή του οικογενειακού της με ισχυρούς κινητήρες ντίζελ και βενζίνης και σε δυο τύπους αμαξώματος: 5θυρο και στέισον.

Η νέα, τρίτη γενιά της Skoda Octavia RS, είναι η ταχύτερη που έχει παρουσιαστεί μέχρι σήμερα. Στην βενζινοκίνητη έκδοσή της χρειάζεται μόλις 6,8’’ για το 0-100 km/h και μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα 248 km/h. Οι πωλήσεις του μοντέλου στην ευρωπαϊκή αγορά θα ξεκινήσουν στα τέλη του καλοκαιριού, με την ημερομηνία άφιξής του στη χώρα μας να τοποθετείται κάπου μέσα στον Σεπτέμβριο. Ωστόσο, πριν οδηγηθεί στις εκθέσεις των ευρωπαίων ντίλερ, η νέα Octavia RS θα παρουσιαστεί πιο πριν επίσημα, στο Goodwood Festival of Speed στην Αγγλία στiw 12-14  Ιουλίου.

Τα δυο νέα μοτέρ που συνθέτουν την γκάμα της νέας Octavia RS είναι ένας δίλιτρος τούρμπο βενζινοκινητήρας και ένας ντίζελ ίδιας χωρητικότητας σε κυβικά. Το μοτέρ βενζίνης προέρχεται από το VW Golf GTI και αποδίδει 220 PS, ενώ ο ντίζελ είναι ο ίδιος που κινεί και την έκδοση GTD του VW Golf και αποδίδει 184 PS. Και στους δυο κινητήρες, η στάνταρ επιλογή είναι χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με το ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG, επίσης 6 σχέσεων, να προσφέρεται προαιρετικά.

Όπως προαναφέραμε, η βενζινοκίνητή έκδοση επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 6,8’’ και έχει τελική 248 km/h. Τα αντίστοιχα νούμερα για την ντίζελ έκδοση είναι 0-100 km/h σε 8,1’’ και τελική 232 km/h. Συγκριτικά με την δεύτερη γενιά του μοντέλου, η Skoda υποστηρίζει ότι οι νέοι κινητήρες καταναλώνουν έως και 19% λιγότερο καύσιμο. Αξίζει να σημειώσουμε πως όλες οι RS εκδόσεις εφοδιάζονται με stop/start και με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα Μακφέρσον εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω και φέρει σκληρότερες ρυθμίσεις συγκριτικά με τις απλές εκδόσεις του μοντέλου, από τις οποίες το RS «κάθεται» και 12mm κοντύτερα στο έδαφος (13mm για τις εκδόσεις Combi). Στάνταρ σε όλες τις Octavia RS είναι και το ηλεκτρονικό διαφορικό XDS, που λειτουργεί μέσω του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας (ESC) και βελτιώνει την πρόσφυση των εμπρός τροχών στις στροφές. Σύμφωνα με την Skoda αλλαγές έχουν γίνει και στο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, που έχει γίνει γρηγορότερο και καλύτερο σε πληροφόρηση.

Όσον αφορά την εμφάνιση τώρα, η νέα Octavia RS ξεχωρίζει εύκολα από τις υπόλοιπες, πιο απλές, εκδόσεις του μοντέλου. Φροντίζουν για αυτό μια σειρά από σπορτίφ λεπτομέρειες, όπως η νέα εμπρός μάσκα, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, η πίσω αεροτομή και οι διπλές, σε τραπεζοειδή σχήμα, απολήξεις της εξάτμισης. Η Skoda δεν έχει δημοσιεύσει προς το παρόν κάποια φωτογραφία της καμπίνας, με δεδομένο όμως το παρελθόν της εταιρείας εικάζουμε πως οι αλλαγές στο εσωτερικό θα περιλαμβάνουν καθίσματα με καλύτερη πλευρική στήριξη, πινελιές αλουμινίου, διαφορετικό πίνακα οργάνων και το λογότυπο RS να κοσμεί διάφορα σημεία της καμπίνας.

[Πηγή: Skoda]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube