Νέα Porsche 911 S/T 2023 για τα 60 χρόνια της 911

Νέα Porsche 911 S/T 2023 για τα 60 χρόνια της 911

Περιορισμένη σε 1.963 μονάδες, η Porsche 911 S/T γιορτάζει την 60ή επέτειο του μοντέλου με μια 911 που μοιάζει με την πιο «καθαρόαιμη» έκδοση στην πρόσφατη ιστορία του γερμανικού σπορ αυτοκινήτου.

Οι 24 εκδόσεις της Porsche 911 προφανώς δεν ήταν αρκετές για τη γερμανική φίρμα. Οπότε μας προέκυψε η Porsche 911 S/T, αλλά για καλό, γενέθλιο λόγο.

Με αφορμή την 60ή επέτειο του γερμανικού σπόρτσκαρ, ο κατασκευαστής από το Zuffenhausen εμπλουτίζει την γκάμα της 911 μια νέα έκδοση S/T, το όνομα της οποίας παραπέμπει στο παλιό αγωνιστικό που περιορίστηκε στις 24 μονάδες στις αρχές της δεκαετίας του 1970. 

Mε μόλις 1.963 αντίγραφα, η επετειακή Porsche 911 S/T θα κλιμακώσει γρήγορα την αξία της στην αγορά των συλλεκτικών αυτοκινήτων

Ωστόσο, δεν μοιάζει ιδιαίτερα με αυτήν την επιφανή πρόγονό της σε τεχνικό επίπεδο, καθώς προορίζεται αποκλειστικά για τον δρόμο. Ξεφεύγει όμως ακόμη και από αυτή καθαυτή την κλασική 911, πλησιάζοντας περισσότερο τεχνικά την GT3 RS. 

Porsche 911 S/T

Και για να εξηγούμαστε, ενώ φορά ακριβώς το ίδιο ατμοσφαιρικό 4λιτρο μοτέρ με τους 525 ίππους, δεν κάνει χρήση του τερατώδους αεροδυναμικού κιτ της πιστάδικης αδελφής της, παρέχοντας ένα πιο κομψό αμάξωμα, χωρίς τεράστιες πτέρυγες και άλλα αεροδυναμικά βοηθήματα.

Το πολύστροφο μοτέρ συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, σε αντίθεση με την GT3 RS που προτιμά το PDK διπλού συμπλέκτη και κουμπιά στο τιμόνι. Σε σύγκριση με την 911 GT3, η οποία προσφέρει επίσης σασμάν με πραγματικό λεβιέ ταχυτήτων, γι’ αυτήν την Porsche 911 S/T έχει γίνει προσεκτική δουλειά στο κιβώτιο ταχυτήτων με έναν εξαιρετικά ελαφρύ συμπλέκτη και ένα σφόνδυλο μονής μάζας, εκτός από τις κοντύτερες σχέσεις.

Porsche 911 S/T

Αυτό συνεπάγεται 10,5 kg λιγότερο βάρος μόνο σε αυτό το επίπεδο, εκτός από τα πάνελ του αμαξώματος από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα και μια εσωτερική αψίδα επίσης ανθρακονημάτινη. Από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένη και η πίσω αντιστρεπτική ράβδος, με τα κάρμπον κεραμικά φρένα να είναι στάνταρ στο αυτοκίνητο. 

Με αυτά και με αυτά, το βάρος της Porsche 911 S/T κατέβηκε στα 1.380 kg, ρεκόρ για μια σύγχρονη 911: 40 κιλά λιγότερα από μια 911 GT3 Touring με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και 50 κιλά λιγότερο από μια GT3 RS με πακέτο Weissach.

Porsche 911 S/T

Ικανή να γράψει από στάση στα 100 km/h, 3,7 δευτερόλεπτα και να αγγίζει τα 300 km/h σε τελική ταχύτητα, αυτή η όχι ιδιαίτερα εντυπωσιακή Porsche 911 στην ευθεία δεν επιδιώκει πλέον να βελτιστοποιήσει τη δυναμική απόδοσή της στο μέγιστο στις στροφές.

Έτσι, καταργεί την τετραδιεύθυνση, η οποία έχει γίνει αναπόσπαστο δυναμικό χαρακτηστικό εδώ και μερικά χρόνια σε όλες τις 911 της σειράς GT3/GT2, προκειμένου να περιοριστεί στην κατά το δυνατόν πιο καθαρόαιμη τεχνική διαμόρφωση. Με προφανή στόχο της ανασχεδίασης, την εστίαση στην οδηγική απόλαυση.

Porsche 911 S/T

Με τιμή 308.976 ευρώ στην Ευρώπη, η Porsche 911 S/T γίνεται η πιο ακριβό από την γκάμα της 911 λόγω του στάνταρ εξοπλισμού, της ειδικής εξέλιξης και κυρίως της αποκλειστικότητάς της. Οπότε, με 1.963 αντίγραφα, θα κλιμακώσει γρήγορα την αξία της στην αγορά των συλλεκτικών αυτοκινήτων. 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube